همبستگی بیت کوین با سهام ایالات متحده در حال کم شدن است

همبستگی بیت کوین با بازار سهام
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 372 نفر

کم شدن همبستگی بیت کوین با سهام ایالات متحده

همبستگی مثبت بین قیمت بیت کوین و بازار سهام ایالات متحده که در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید، در حال محو شدن است. گاوهای بیت کوین امیدوارند که این کم شدن همبستگی نویدبخش روزهای خوبی برای بیت‌کوین باشد، با توجه به اینکه ممکن است به این معنی باشد که مبارزات مداوم بازار سهام ایالات متحده ممکن است کمتر به یک باد مخالف برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان تبدیل شود.

بر اساس نمودار ارائه شده توسط کوین متریکس، همبستگی پیرسون ۶۰ روزه بین قیمت بیت کوین و قیمت بسته شدن  S&P 500، پرطرفدارترین معیار بازار سهام ایالات متحده، در اوایل این هفته در ۰.۳۰ به پایین ترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۲ سقوط کرد. این همبستگی در سپتامبر ۲۰۲۲ پس از افزایش شدید در اوایل سال به دلیل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و سهام در میان نگرانی‌ها در مورد افزایش شدیدتر از حد انتظار فشارهای تورمی ایالات متحده و واکنش سخت‌تر ناشی از آن، در سپتامبر ۲۰۲۲ به بالاترین سطح خود یعنی ۰.۶۶۷ رسید. کاهش همبستگی بین این دو طبقه دارایی در پی افزایش چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال از ابتدای سال رخ داده است. بیت کوین در سال گذشته حدود ۳۵ درصد رشد داشته است، در حالی که S&P 500 به مراتب کمتر از ۴.۰ درصد رشد داشته است.

آیا همبستگی کمتر با سهام می تواند به معنای پایان یافتن بازار نزولی باشد؟

همبستگی بالای بیت‌کوین با بازارهای سهام ایالات متحده در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ یکی از ویژگی های بارز بازار نزولی در حال انجام بود که در پایین ترین سطح ماه نوامبر، بیت‌کوین نسبت به رکورد ۶۹۰۰۰ دلاری خود در سال ۲۰۲۱ تا ۷۷ درصد کاهش یافت. قبل از آن، همبستگی پیرسون ۶۰ روزه بین بیت‌کوین و S&P 500 تنها در چند مورد به ۰.۳ رسیده بود و اغلب به زیر صفر می رسید. چند سال منتهی به سال ۲۰۲۲ که همبستگی بیت کوین با سهام ایالات متحده بسیار ضعیف تر بود، با افزایش قیمت قابل توجه مشخص شد.

بیت کوین بیش از ۲۰۰۰ درصد از پایین ترین سطح خود در سال ۲۰۱۸ کمی بالای ۳۰۰۰ دلار به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. گاوهای بازار امیدوارند که همبستگی کمتر بین بیت کوین و سهام، همانطور که در دوره اواخر ۲۰۱۸ تا اواخر سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد، به یکی از ویژگی های بازار صعودی آینده تبدیل شود.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx