ایا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی برای آینده اقتصاد مشکل ساز هستند؟

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 435 نفر

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

موسسه اندیشکده بیت کوین ایالات متحده از ایالات متحده می خواهد که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را رد کند و به بیت کوین  و استیبل کوین ها به عنوان جایگزین نگاه کند.

در مقاله ای که در روز سه‌شنبه به اشتراک گذاشته شد، نویسندگانی از جمله مدیر اجرایی بنیاد بیت‌کوین تگزاس، ناتالی اسمولنسکی و رهبر سابق کراکن، دن هلد، استدلال می‌کنند که CBDCها کنترل مالی، حریم خصوصی و آزادی را از عموم سلب می‌کنند.

وی همچنین استدلال کردند که CBDCها اساساً «دسترسی مستقیم به هر تراکنش که توسط هر فردی در هر نقطه از جهان انجام می شود را برای دولت ها فراهم می کند» و افزود که زیرساخت های دولتی هدف حملات سایبری مداوم هستند و این مقاله را  برای «مطالعه جهانی» در دسترس عموم قرار میدهد.

این زوج همچنین استدلال کردند که CBDCها به دولت‌ها امکان می‌دهند تا تراکنش‌ها را «منع، ملزم، بی‌انگیزه، مشوق، یا معکوس کنند، و آنها را به ابزارهای سانسور و کنترل مالی تبدیل کنند»

به عنوان یک تعهد مستقیم بانک های مرکزی، CBDC ها به یک پیشتاز جدید برای تحمیل سیاست پولی مستقیماً بر مصرف کنندگان تبدیل می شوند. چنین سیاست هایی شامل نرخ های بهره منفی، جریمه های پس انداز، افزایش مالیات، و مصادره ارز است.
اسمولنسکی و هلد پیشنهاد می‌کنند که این تمرکز بیشتر بر نظارت، «تلاش‌های نظارتی دولت چین» را تقلید می‌کند تا همه تراکنش‌های مالی که قبلاً از طریق سیستم بانکداری دیجیتال مشاهده نشده‌اند، دیده شود.

آنها استدلال کردند: «در حالی که جهان در قرن بیست و یکم راه چین را می‌پیماید، ایالات متحده باید از چیزی متفاوت دفاع کند.

نویسندگان گفتند که بسیاری از عملکردهایی که CBDC ها ارائه می دهند را می توان با ترکیبی از بیت کوین، استیبل کوین های صادر شده خصوصی و حتی دلار آمریکا حل کرد و خاطرنشان کردند:

برای اکثر مردم، ترکیبی از پول نقد فیزیکی، بیت کوین، دلارهای دیجیتال و استیبل کوین‌های به خوبی وثیقه‌شده، تقریباً تمام موارد استفاده پولی را پوشش می‌دهد.»
اسمولنسکی استدلال کرد که بیت کوین و استیبل کوین های خصوصی امکان تراکنش های دیجیتالی آنی و کم هزینه را در داخل و خارج از مرزها فراهم می کنند، در حالی که دلارهای دیجیتال و استیبل کوین ها همچنان مشمول مبارزه با پولشویی و انطباق با مشتری خود از طریق پلتفرم هایی هستند که تراکنش با آن را تسهیل می کنند. » و افزود:

“ایجاد CBDC ها به سادگی غیر ضروری است.”کاغذ سفید همچنین استدلال می‌کند که دولت‌ها اغلب با فناوری‌های جدید آشنا نیستند و به حادثه‌ای در اوایل سال جاری اشاره می‌کند که CBDC بانک مرکزی کارائیب شرقی، DCash، آفلاین شد.

آنها نوشتند: «در واقع، جایی که دولت‌ها اجرای CBDCها را هدایت می‌کنند، مسائل جدی ثبات و قابلیت اطمینان ایجاد می‌شود.

CBDCها در حال حاضر در مسیر توسعه در برخی کشورها مانند چین هستند، اما در اوایل ماه جاری، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از دستور اداره سیاست علم و فناوری (OSTP) برای ارائه گزارشی در مورد تجزیه و تحلیل ۱۸، نشان داد که ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است. سیستم های CBDC

بحث‌های قبلی در مورد CBDCها در ایالات متحده با تقسیم‌بندی و سردرگمی مشخص شده‌اند، که یکی از مسائل کلیدی نویسنده با CBDC‌ها ، فقدان تخصص توسط دولت‌ها، همراه با نقض احتمالی حریم خصوصی و کنترل است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx