آشنایی با بازی های بلاکچینی مختلف

بازی های بلاکچینی
  • زمان مطالعه: 20دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 586 نفر

آشنایی با بازی های بلاکچینی مختلف

طی چند سال گذشته، بازی های بلاکچینی، حضور خود را در صنعت بازی افزایش داده اند. در حالی که نمونه‌های اولیه مانند CryptoKitties وجود داشت که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، این روند واقعاً افزایش یافته است و استودیوهای بزرگ بازی حتی در حال بررسی این فناوری هستند. در ابتدای سال ۲۰۲۲، ارزش بازار بازی های بلاکچینی حدود ۲۵ میلیارد دلار بود و به نظر نمی رسد به این زودی ها کاهش یابد، حتی در اعماق بازار نزولی. به گزارش سرویس تحلیلی DappRadar، دو حوزه با ثبات امسال در بازار ارزهای دیجیتال، بازی‌های بلاکچینی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هستند که اخیراً به شدت در هم تنیده شده‌اند و یک پدیده اقتصادی جدید را ایجاد کرده‌اند.

یک مثال قابل توجه در اینجا، بازی شناخته شده اکسی اینفینیتی است که قیمت توکن آن در پاییز گذشته به بالای ۱۵۰ دلار رسید و سرمایه ای بیش از ۹ میلیارد دلار برای پروژه فراهم کرد. در همین مدت، اکسی مخاطبان روزانه بازی به ۲ میلیون نفر نزدیک می شد. در دسامبر ۲۰۲۱، زمانی که بیت کوین از بالاترین رکورد خود شروع به سقوط کرد، توکن اکسی اینفینیتی  نیز شروع به سقوط کرد، اما مخاطبان اکسی اینفینیتی به تقریبا ۳ میلیون نفر در روز افزایش یافت و فعالیت تراکنش در شبکه آن چهار برابر شد.

دلایل عینی برای چنین پویایی وجود دارد. اولاً، اکثر بازی‌های بلاکچینی از مرورگرها استفاده می‌کنند و سازندگان از فناوری‌های HTML5 و WebGL استفاده می‌کنند که به‌طور اساسی امکانات توسعه بازی‌های مرورگر را گسترش داده‌اند. چنین بازی‌هایی مرورگرها را دوباره پر کردند و در عین حال امکان اتصال کیف پول‌های کریپتو و برداشت NFT به بازارهای خارجی را بدون هیچ گونه محدودیت قانونی فراهم کردند. ثانیاً، بازی‌های بلاکچینی هیچ رقابتی ندارند، زیرا صنعت بازی‌های رایانه‌ای سنتی هنوز از بلاکچین به عنوان فضایی غیرقابل درک یا حتی «سمی» یاد می‌کند. این امر به استودیوهای کوچکی که هنوز قادر به ایجاد فرنچایزهای بزرگ بازی نیستند، شروع بزرگی در توسعه می دهد. توانایی راه‌اندازی سریع اقتصاد درون‌بازی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا فوراً بدون پرداخت بدهی و بدون افزایش سرمایه در گردش، ادامه توسعه دنیای بازی خود را تامین کنند.

در نهایت، بازی‌های بلاکچینی عمدتاً در مورد درآمد هستند، زیرا در بازی‌های مبتنی بر بلاکچین، بازیکنان می‌توانند فقط با بازی کردن درآمد کسب کنند. برای انجام وظایف و گذراندن زمان در بازی، کاربران توکن هایی دریافت می کنند که می توانند سرمایه گذاری یا به پول واقعی تبدیل شوند.

ژانر بازی بلاکچینی خود را انتخاب کنید

درست مانند بازی‌های رایانه‌های شخصی کلاسیک، بازی‌های بلاکچینی همه سلیقه‌ها را برآورده می‌کنند. آنها تعدادی ویژگی مشترک دارند: آنها از یک مرورگر یا یک برنامه تلفن همراه کار می کنند، کنترل های ساده ای دارند و یک رابط کاربر پسند دارند که حتی یک مبتدی نیز می تواند از عهده آن برآید. بازی‌های بلاکچینی به ژانرهای مختلف مربوط می‌شوند، در حالی که همه آنها یک ویژگی مشترک دارند: آنها با استفاده از قراردادهای هوشمند توسعه می‌یابند. یعنی فرصتی را برای دریافت دارایی های مجازی ارزشمند فراهم می کنند. بنابراین، همه بازی‌ها، صرف نظر از اینکه چه مولفه بصری یا داستانی دارند، همگی بازی‌های بازی برای کسب درآمد (P2E) هستند. ژانرهای این گونه بازی ها شامل اکشن، استراتژی، عرصه های چندنفره آنلاین، جعبه های شنی و غیره است، اما می توان محبوب ترین آنها را تعریف کرد.

بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره عظیم (MMORPG) معمولاً دارای یک سیستم پاداش پویا هستند که در آن بازیکنان با انجام وظایف درون بازی، توکن‌ها را دریافت می‌کنند. توکن ها برای ارتقاء کاراکترها به منظور به دست آوردن برتری نسبت به حریفان در قالب یک زرادخانه مستحکم یا توسعه توانایی های شخصیت استفاده می شوند. محبوب ترین بازی های این سبک CryptoBlades، My Crypto Heroes  و البته اکسی اینفینیتی هستند. اگر هیولاهای جیبی و نبردهای بی پایان خسته کننده به نظر می رسند، گیمرها می توانند به بازی های کارتی کلکسیونی توجه کنند. چنین بازی هایی از سیستم NFT استفاده می کنند تا کارت های دیجیتال شبیه به کلکسیون های واقعی به نظر برسند. بازیکنان باید با ساختن عرشه برای مقابله با تاکتیک‌های مختلف، از نظر استراتژیک از حریفان خود پیشی بگیرند، و کارت‌ها را می‌توان خرید، فروخت یا معامله کرد. درست مانند کارت‌های واقعی. برخی از محبوب ترین بازی های کارتی Splinterlands، Gods Unchained  و Sorare هستند.

یکی دیگر از ژانرهای جالب «x-to-earn» است، یعنی انجام کاری برای کسب درآمد و نه لزوماً فقط «بازی کردن» بازی. مفهوم “X-to-earn” اولین بار توسط Ben Schecter، رئیس عملیات RabbitHole  ارائه شد، پلتفرمی که به کاربران برای یادگیری در مورد رمزارز پاداش می دهد. در این معادله، “X”  می تواند هر فعالیت روزانه مانند خوردن، ورزش، خواب، خرید یا مطالعه باشد. “کسب” سود مالی است که در نتیجه انجام این اقدامات خاص دریافت می شود. در بازی‌های بلاکچینی، مفهوم «x-to-earn» عمدتاً به شکل حرکت به‌درآمد توسعه داده شد، با مثال بازی معروف STEPN که به کاربران برای انجام ورزش یا پیاده روی پاداش می‌دهد. در بازی آموزش انگلیسی Let Me Speak راه اصلی کسب درآمد خرید آواتار NFT و شروع یادگیری زبان انگلیسی در اپلیکیشن است. هر چند دقیقه، بازیکنان فوراً با نشانه هایی برای پیشرفت خود پاداش می گیرند.

بلندپروازانه ترین و در مقیاس بزرگ ترین پروژه ها بازی های AAA یا بازی هایی هستند که توسط یک ناشر بزرگ ساخته شده اند و توسعه آنها به زمان زیاد، منابع زیاد و پول زیادی نیاز دارد. چنین بازی هایی نه تنها برای جذب بازیکنان با فرصت کسب درآمد بلکه صرفاً برای لذت بردن از گیم پلی طراحی شده اند. ترکیبی از گیم پلی واقعی AAA و گرافیک خیره کننده آنها را از بقیه متمایز می کند. بهترین نمونه از یک بازی AAA در حال حاضر Illuvium است که از سال ۲۰۲۰ در حال توسعه بوده و امسال منتشر شده است. به گفته کوین مارکت کپ، توکن Illuvium “ILV” در حال حاضر با قیمت ۶۰ دلار با ارزش بازار ۵۶۰ میلیون دلار معامله می شود.

لزلی فانگ، متخصص عملیات محتوا ازFootprint Analytics، معتقد است که بازی‌های AAA آینده GameFi هستند:

برخی از بازی‌های AAA تیم با تجربه را با تولید ظریف ترکیب می‌کنند. تیم‌های پشتیبان این پروژه‌ها سابقه موفقیت در هر دو حوزه بلاکچین و بازی و منابعی برای ایجاد یک عنوان AAA دارند. روایت در GameFi  این است که بازی‌های فعلی فاقد کیفیت هستند و توکنومیک ناپایدار دارند. با این حال، هنگامی که بازی‌های AAA منتشر می‌شوند،GameFi  را پس از بازار نزولی به توده‌ها می‌آورد و بسیاری از مشکلات فعلی را حل می‌کند.

طبق گزارش Footprint Analytics که به کشف و تجسم داده‌های بلاک‌چین می‌پردازد، محبوب‌ترین سبک بازی بلاکچینی برای ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲، بازی‌های کارتی مانند Splinterland بود که بازی‌های x-to-earn و AAA را پشت سر گذاشت. بنابراین، فضای بازی مملو از بازی های مختلف بلاکچینی برای هر سلیقه ای است. در اینجا ما چند بازی منحصر به فرد از هر سبک را انتخاب کردیم. Nine Chronicles  یک MMORPG است که توسط Planetarium با همکاری Ubisoft توسعه یافته است. کلاینت بر روی موتور Unity کار می کند و بازی بلاکچینی است.

رابرت هوگندورن، مدیر محتوای DappRadar، به کوین تلگراف گفت:

هنگامی که ما در مورد گیم پلی صحبت می کنیم، واقعاً مشکل است که به یکی از آنها اشاره کنیم. با این حال، در سطح فن آوری Nine Chronicles بسیار منحصر به فرد است. در حالی که بیشتر بازی‌های بلاکچینی به اکوسیستم‌های بلاک چین موجود مانند اتریوم، پالیگان یا زنجیره BNB متکی هستند، Nine Chronicles  بر روی بلاکچین سفارشی خود اجرا می‌شود.

علاوه بر این، کل مجموعه قوانین بازی در بلاکچین وجود دارد و تقلب را برای گیمرها غیرممکن می کند. هر بازیکن می تواند یک گره را مدیریت کند و در نگهداری شبکه شرکت کند. بنابراین، به روز رسانی بازی همچنین نیاز به به روز رسانی گره های خود از همه کاربران دارد.

بازی بلاکچینی

این بازی بلاکچینی بر روی کاردستی تمرکز دارد و برای توسعه یک شخصیت، بازیکن باید دائماً در محیط بازیکن در مقابل محیط (PvE) غارت کند و تجهیزات قدرتمندتری بسازد. همه مبارزات به طور خودکار حل می شوند و پیروزی بر اساس سطح تجهیزات بازیکن، عنصر آن و تصادفی بودن ضربه ها تعیین می شود. با استفاده از تجهیزات یکسان، بازیکن می تواند هم برنده شود و هم می بازد. در مارس ۲۰۲۲، توسعه دهندگان یک تغییر جهانی در گیم پلی ایجاد کردند که در آن محدودیت های سطح تجهیزات معرفی شدند.

بازی بلاکچینی یک نفره بلیتز

در ژانر بازی های ورق، بازی فانتزی Splinterlands اکنون بسیار محبوب شده است. اما، اگر یک گیمر بخواهد یک بازی کارتی قدیمی روی بلاکچین انجام دهد، چه؟

یکی از پرطرفدارترین بازی‌های کارتی در تمام دوران، بازی کلاسیک Solitaire بود، بازی‌ای که می‌توان آن را در همه جا و تقریباً در هر سنی انجام داد. شاید به همین دلیل است که توسعه دهندگان بازی Solitaire Blitz این بازی را به عنوان پایه ای برای پروژه خود در نظر گرفتند که اکنون تعداد قابل توجهی از بازیکنان فعال دارد. این بازی کارتی استاندارد Solitaire است که بر روی بلاکچین Flow  ساخته شده است. بازی دارای گیم پلی یکپارچه و نسبتاً ساده ای است که آن را جذاب می کند.

بازی بلاکچینی یک نفره بلیتز

                                                                   بازی بلاکچینی یک نفره بلیتز

در بازی Solitaire Blitz، کاربر با بازیکنان حریف که دارای رتبه های مشابه هستند، رقابت می کند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده بازی است. با یک الگوریتم منحصر به فرد، سیستم مبتنی بر مهارت، رقابت منصفانه را تضمین می کند. بازی Solitaire Blitz یک بازی موبایلی است و می توانید آن را از گوگل پلی یا اپ استور iOS دانلود کنید.

شبکه XCAD

وقتی به ژانر x-to-earn فکر می کنیم، اولین تصویری که به ذهن خطور می کند، بازی های حرکت برای کسب درآمد است، اما این سبک به حرکات محدود نمی شود. یکی از بصری‌ترین تغییرات x-to-earn، تماشای کسب درآمد است، مدلی که به بازیکنان اجازه می‌دهد با تماشای ویدیو، توکن کسب کنند. در حال حاضر، صنعت ساعت برای کسب درآمد توسط پروژه شبکه XCAD اداره می شود، نه یک بازی، بلکه پلتفرمی که به سازندگان محتوای YouTube اجازه می دهد توکن های طرفداران بسازند و NFT ها را منتشر کنند، بنابراین منابع جدیدی برای کسب درآمد و راه هایی برای جذب طرفداران باز می شود. . در مورد خود طرفداران، آنها برای تماشای محتوای وبلاگ نویسان مورد علاقه خود، توکن های فن کسب می کنند.

شبکه XCAD با سایر پروژه‌های x-to-earn متفاوت است زیرا میزان پاداش مستقیماً با فعالیت کاربر مرتبط است. تعداد کل مشترکین همه وبلاگ نویسانی که با شبکه XCAD کار می کنند در حال حاضر بیش از ۲۶۰ میلیون نفر است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد پروژه این است که در شبکه XCAD، کاربران نیازی به تماشای آنچه که این پلتفرم به آنها ارائه می دهد را ندارند. در عوض، آنها به سادگی پلاگین XCAD را نصب می کنند و همان فیلم های قبلی را تماشا می کنند. و از آنجایی که این پلتفرم بر روی بلاک چین زیلیکا  ساخته شده است، کاربران با حداقل مبلغ برداشت مواجه نمی شوند.

MIR4

MIR4  یک بازی بلاکچینیAAA است که در آگوست ۲۰۲۱ در بازار بازی های کریپتو ظاهر شد و هم در پلتفرم های موبایل و هم در استیم، بزرگترین فروشگاه آنلاین بازی های رایانه ای، موفق شد. مهمترین ویژگی متمایز بازی، اتوماسیون جزئی است. نبردهای خودکار، جمع آوری خودکار منابع بازی و تکمیل خودکار وظایف تا حدی جایگزین گیم پلی دستی می شود که برای بازیکنانی که زمان کافی ندارند مناسب است.

داستان بازی The Legend of MIR3 PC ادامه دارد که در فوریه ۲۰۱۲ بسته شد. بازیکن نقش یک شاگرد archmage را بر عهده می گیرد که از شاهزاده خانم محافظت می کند و جذابیت اصلی بازی ارتقاء همه چیز، استخراج صدها کامپوننت و منبع است. رابط کاربری بازی بلاکچینی کاملاً چشم نواز است و دنیای بازی بسیار بزرگ است. فروشگاه بازی دارای مجموعه ای عالی از آیتم ها، از جمله تقویت کننده های تراز، ارز، طومارها، سنگ های قدرت و موارد دیگر است.

به عنوان یک بازی موبایل، MIR4 بسیار زیبا است. البته، برای بازیکنی که به چنین پروژه هایی عادت ندارد، به نظر می رسد که صفحه نمایش بیش از حد پر از اطلاعات و نوشته است، اما همه چیز به صورت فشرده انجام می شود. مدل‌های شخصیت‌ها و هیولاها جزئیات خوبی دارند. جالب اینجاست که توسعه دهندگان به طور رسمی اجازه می دهند که چهار ویندوز بازی شود: یکی در استیم، دو تا در کلاینت رسمی بازی بلاکچینی و دیگری روی گوشی. شایان ذکر است که نسخه Steam، طبق شرایط پلتفرم، به ارز دیجیتال و برداشت پول وابسته نیست. کنترل ها در نسخه PC بهتر است، اما گرافیک در موبایل بسیار زیباتر است.

بازی بلاکچینی MIR4

                                                                        بازی بلاکچینی MIR4

از نظر کسب درآمد واقعی در بازی، بازی پر از «استیل تیره» است، منبعی که بعد از سطح ۴۰، می‌توان آن را با توکن‌های DRACO مبادله کرد. این فلز برای ساخت و ارتقاء مورد نیاز است. نرخ متفاوت است اما تقریباً با ارزش ۱۰۰ هزار فولاد تیره برای ۱ DRACO مطابقت دارد. توکن ها را می توان به ارز فیات تبدیل کرد و به کارت بانکی منتقل کرد. تجارت در بازار درون بازی نیز از سطح ۴۰ شروع می شود. کالاها و منابع برای سکه های طلا فروخته می شوند که بعداً می توانند با فولاد تیره مبادله شوند و به DRACO تبدیل شوند.

MIR4 دارای گرافیک خوب، انیمیشن، جلوه های ویژه، مبارزات پویا و شخصیت های زیبا است. با استفاده از کراس پلتفرم، اتوماسیون، سیستم توسعه انشعاب و بسیاری از وظایف جذب می شود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx