اسلامی کوین چیست؟

کوین اسلامی
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۴ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3777 نفر

همه چیز درباره کوین اسلامی

محمد الکاف الهاشمی، یکی از بنیانگذاران اسلامی کوین، به BeInCrypto گفت: «می دانیم که پذیرش به تدریج انجام خواهد شد. با این حال، اگر تنها ۳ تا ۴ درصد از جامعه آنلاین مسلمان دارای کوین اسلامی باشند، این ارز به یک دارایی رمزنگاری در مقیاس بیت کوین تبدیل خواهد شد. این رمز ارز میتواند یک تریلیون دلار برای دارندگانش و ۱۰۰ میلیارد دلار برای Evergreen DAO تولید کند.»

اسلامی کوین با نماد ISLM، حتی هنوز در صرافی های اصلی فهرست نشده است. اما الهاشمی به محصولی که شرکتش در حال ساخت آن است اطمینان دارد. او می‌گوید که آن‌ها این بازی طولانی را انجام می‌دهند تا از بخش مالی اسلامی ۲.۸۸ تریلیون دلاری بهره ببرند. به گفته الهاشمی، اسلامی کوین، توکن بومی حق (Haqq) است، بلاک چین اثبات سهام (PoS) که از طریق پروتکل EVMOS در کازماس عمل می کند. حق که در عربی به عنوان “حقیقت” ترجمه شده است، “به شدت از دیدگاه ها و سنت های اسلامی در مورد امور مالی پیروی می کند.”

ایده پشت کوین ISLM این بود که به مسلمانان جهان ابزاری بدهد که از طریق آن بتوانند در اقتصاد دیجیتال شرکت کنند. سکه اسلامی که به عنوان دارایی حلال توصیف می شود، گفته می شود که مطابق با شریعت اسلام است. این بدان معناست که با اصول اولیه ای که زندگی اسلامی را هدایت می کند و به موجب قانون، پیرامون مسائل اخلاق و حیا است منطبق است. الهاشمی گفت که سکه اسلامی به ویژه برای تسهیل اقدامات بشردوستانه طراحی شده است.

اسلامی کوین

الهاشمی، مهندس علوم کامپیوتر، به BeInCrypto گفت: «اسلام دومین دین بزرگ جهان با تقریباً ۲ میلیارد پیرو است؛ این رقم تقریباً یک چهارم جمعیت جهان است. مسلمانان اکثریت جمعیت ۴۷ کشور را تشکیل می دهند، ما کوین اسلامی را طراحی کردیم تا تأثیری پایدار و قدرتمند بر یکی از بزرگترین جوامع جهان داشته باشد.»

این رمز ارز در ماه می ۲۰۲۲ بر روی بلاکچین Haqq راه اندازی شد. در ماه ژوئن، این توکن یک اعلامیه مذهبی یا “فتوا” از رهبران مسلمان دریافت کرد. این فتوا تأیید می کند که استانداردهای مذهبی که در مورد مسائلی مانند قمار حکم می کند در این رمزارز لحاظ شده است. بنابراین، مسلمانان در تعامل با این رمز ارز آزاد هستند. یک ماه بعد، کوین اسلامی ۲۰۰ میلیون دلار در یک فروش خصوصی جمع آوری کرد. این یک شاهکار است چرا که این جذب سرماسه در اوج بازار نزولی انجام شد. این توکن توسط هیئت اجرایی متشکل از بانکداران برجسته اسلامی، مهندسان نرم افزار و دانشمندان تحت انجمن غیرانتفاعی “حق” مستقر در سوئیس نظارت می شود.

توکنومیک کوین اسلامی

بر اساس وایت پیپر، عرضه کوین اسلامی به ۱۰۰ میلیارد توکن محدود شده است که ۲۰ میلیارد توکن در بلوک اولیه آن ضرب شد. هر دو سال یک بار، میزان انتشار کوین ۵٪ کاهش می یابد. انتشار آن در ۱۰۰ سال از اولین بلوک دوره اول متوقف خواهد شد. محمد الکاف الهاشمی گفت که ISLM برای پرداخت ها، حاکمیت شبکه، سهامداری و پرداخت هزینه های تراکنش از طریق شبکه استفاده می شود. وی تصریح کرد که یکی از مهمترین اهداف ISLM تقویت پیشرفت و امور خیریه است.

هر بار که کوین های جدید ضرب می‌شوند، ۱۰ درصد از مبلغ صادر شده به Evergreen DAO، یک سازمان غیرانتفاعی «متمرکز بر پایداری بلندمدت و تأثیر جامعه» می‌رسد. کوین ها به دائو سپرده می‌شوند تا در پروژه‌های اینترنتی اسلامی سرمایه‌گذاری شوند یا به خیریه‌های اسلامی داده شوند.

قیمت ارز ISLMبین ۱ تا ۵ درصد به پیشنهاد دهنده بلوک و اعتبارسنج آن تعلق می گیرد. باقیمانده به طور متناسب بین تمام اعتبار سنج ها و نمایندگان آنها توزیع می شود. به‌عنوان یک دارایی اثبات سهام، کوین اسلامی از سیستمی از نمایندگان اعتبارسنج های پیوندی استفاده می‌کند. آنها نیز متناسب با مقدار توکن های ISLM که برای کمک به امنیت شبکه و پردازش تراکنش ها در اختیار دارند، پاداش می گیرند. جوایز بدون کمیسیون خود تایید کننده به نمایندگان توزیع می شود. دارندگان ISLM می‌توانند توکن‌های خود را با پیوند دادن آن‌ها به اعتبارسنج ها در فرآیندی که به عنوان «استیکینگ» شناخته می‌شود، قفل کنند. دارندگان ISLM با استیک کوین ها، قدرت رای را به اعتبار دهندگان تفویض می کنند. این به آنها حق کسب پاداش و مشارکت در حکومت می دهد.

بنیانگذاران ISLM می گویند که این کوین رقیب بیت کوین خواهد بود

الهاشمی، یکی از بنیانگذاران اسلامی کوین، ادعا کرد که این دارایی رمزنگاری شده “اولین پول دیجیتالی است که مطابق با شریعت اسلام است، که می تواند توسط پیروان اسلام بدون هیچ محدودیتی استفاده شود. او آینده ای را می بیند که در آن ۳ تا ۴ درصد از یک میلیارد کاربر مسلمان موجود در فضای اینترنت، کوین اسلامی را قبول کنند. سپس این توکن در موقعیتی قرار خواهد گرفت که مانند بیت کوین ، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال، شناخته شود. با پذیرش ۳ درصدی، ارزش سکه اسلامی ۷۲۰ میلیارد دلار خواهد بود که ارزش آن با نرخ پذیرش ۲۰ درصدی به ۴.۲ تریلیون دلار افزایش می یابد که چهار برابر کل بازار جهانی ارزهای دیجیتال است.

وب‌سایت اسلامی کوین می‌گوید:

«پتانسیل عظیم این توکن توسط نفوذ جهانی اسلام پشتیبانی می‌شود».

خرید اسلامی کوین

بر اساس گزارش جهانی اقتصاد اسلامی، حجم بخش مالی اسلامی در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۸۸ تریلیون دلار بود و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۴ به ۳.۶۹ تریلیون دلار افزایش یابد. این امر به دلیل رشد فناوری های دیجیتال و ارتباطات سیار است. پیش‌بینی‌های الهاشمی ممکن است با تخمین‌های ویلی وو از رسیدن بیت‌کوین به یک میلیارد کاربر فعال در سه سال آینده قابل مقایسه باشد. اما بیایید با معیارهای فعلی چشم انداز ارزش بازار اسلامی کوین را در نظر بگیریم.

با ارزش بازار ۱ تریلیون دلار، کوین اسلامی ارزشی بیش از کل ۱۹۰۰۰ ارز دیجیتال موجود در مجموع خواهد داشت. با توجه به کوین مارکت کپ، ارزش بازار جهانی ارز دیجیتال ۹۱۶ میلیارد دلار است. این در مقایسه با اوج بیش از ۳ تریلیون دلار در نوامبر گذشته کاهش یافته است. بیت کوین ۴۰ درصد یا ۳۶۶ میلیارد دلار از کل آن را تشکیل می دهد. پس از بیت کوین، اتریوم، تتر با ۶۸ میلیارد دلار، USDC با ۴۵ میلیارد دلار و بایننس کوین  با ۴۴ میلیارد دلار قرار دارند.

رعایت شرع

پیروی از شریعت یک نیاز مهم مشتری و الزامات نظارتی در چندین بازار مسلمان است. اما مشروعیت دارایی‌های کریپتو مانند بیت‌کوین همچنان موضوع بحث‌های بزرگی است. رهبران برجسته اسلامی بیت کوین را حرام می دانند. این بدان معناست که بر اساس قانون شرع ممنوع است؛ زیرا ممکن است از این دارایی برای فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی، قمار و کلاهبرداری استفاده شود که توسط قرآن ممنوع شده است. همچنین نگرانی هایی در مورد فقدان قدرت مرکزی وجود دارد و اینکه چگونه ارزهای دیجیتال قدرت دولت ها و بانک های مرکزی را بر سیستم های پولی ملی سلب می کنند. در نوامبر ۲۰۲۱، یکی از علمای برجسته اسلامی از اندونزی، اسرورون نیام شوله، یک اعلامیه مذهبی یا فتوا صادر کرد. به پیروان خود نسبت به سرمایه گذاری در حوزه کریپتو هشدار داد و گفت: “این مانند یک شرط بندی قمار است.”

 

بله طبق فتوا برخی از مراجع تقلید استفاده از این رمزارز حلال است.

بر اساس وایت پیپر، عرضه کوین اسلامی به ۱۰۰ میلیارد توکن محدود شده است که ۲۰ میلیارد توکن در بلوک اولیه آن ضرب شد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۴ دیدگاه
3.5 2 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

4 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa
Mostafa
9 ماه ها قبل

اوایل ظهور بیت کوین ک قیمتش ناچیز بود دنبالش بخاطر عقاید شرعی نرفتم خوشحالم این ارز اسلامی امده و باخیال راحت میخرم ایشالله برکت برای ما و عوامل زحمتکش باشد

دانیال ده حقی
ناظر محتوا
دانیال ده حقی
9 ماه ها قبل
پاسخ دهید  Mostafa

سلام مصطفی عزیز، ممنونیم از همراهی شما
قبل از سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال حتما وایت پیپر (White paper) پروژه رو بررسی کنید و صرفا به اسامی اعتماد نکنید.

متین حسین زاده
متین حسین زاده
6 ماه ها قبل

اسلامی به زودی میترکونه

امین قنبری راد
امین قنبری راد
5 ماه ها قبل

دوستان این ارز رو من ۲ سال پیش رایگان از ی نرم افزار که واسه اندروید بود دریافت میکردم و دریافتش اینجوری بود که باید نرم افزار رو روشن میکردم و اوکیشن رو هم روشن میکردم و راه میرفتم یا اسنپ میگرفتم یا هرچی فقط باید در رفت و‌آمد باشین چون با این نرم افزار میخوان موقعیت خیابون‌ها و کوچه ها و …داشته باشن مثلا من مشهدم و نقشه مشهد رو داشت و مثل بنز هم سکه میداد که رایگان بود من حدودا ۵ یا ۶ هزارتایی گرفتم ازش ولی متاسفانه گوشیم دزد زد و الان نمیدونم اسم نرم افزارش چیه اون موقه هم نه اسم داشت نه قیمت 😭😭😭

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

4
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx