بیت‌کوین، فرصتی برای ثروتمند شدن (رابرت کیوساکی)

رابرت کیوساکی
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 385 نفر

رابرت کیوساکی، نویسنده پرفروش کتاب “پدر پولدار، پدر بی پول“، بار دیگر از دنبال‌کنندگان خود خواسته است که سیستم‌های پولی سنتی را کنار بگذارند و در دارایی‌های جایگزین مانند طلا، نقره و بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند؛ کیوساکی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

  • “بازنده نباشید. از سیستم پولی جعلی خارج شوید. همین حالا وارد طلا، نقره، بیت کوین شوید، قبل از اینکه خیلی دیر شود.”

کیوساکی معتقد است که سیستم پولی سنتی، که بر اساس دلار آمریکا است، در حال فروپاشی است. او استدلال می‌کند که دلار آمریکا به دلیل افزایش تورم و بدهی‌های فزاینده دولت، ارزش خود را از دست می‌دهد؛کیوساکی همچنین معتقد است که بیت‌کوین، اولین ارز دیجیتال جهان، جایگزین طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند خواهد شد. او می‌گوید که بیت‌کوین دارای عرضه محدودی است و در برابر تورم مقاوم است.

قیمت طلا اخیراً به نقطه عطف قابل توجهی دست یافت و از آستانه ۲۰۰۰ دلار عبور کرد. این افزایش به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله کاهش ارزش دلار آمریکا و انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر اینکه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به پایان خود رسیده است، اتفاق افتاد؛قیمت بیت‌کوین نیز در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است و به بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار رسیده است. این افزایش به دلیل عواملی مانند افزایش پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی و کاهش مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده است.

رابرت کیوساکی معتقد است که این تنها آغازی برای افزایش قیمت طلا و بیت‌کوین است. او می‌گوید که این دو دارایی در آینده ارزش خود را بیشتر خواهند کرد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را برای سرمایه‌گذاران ارائه خواهند داد؛ در ادامه، به برخی از دلایلی که کیوساکی معتقد است سرمایه‌گذاری در طلا، نقره و بیت‌کوین در حال حاضر یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه است، اشاره می‌کنیم:

  • افزایش تورم: تورم، ارزش پول را کاهش می‌دهد. سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی که ارزش خود را در برابر تورم حفظ می‌کنند، می‌تواند به محافظت از سرمایه در برابر کاهش ارزش کمک کند. طلا، نقره و بیت‌کوین همگی دارایی‌هایی هستند که در برابر تورم مقاوم هستند.
  • کاهش ارزش دلار آمریکا: دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی، ارزش خود را در برابر سایر ارزها از دست می‌دهد. سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی که ارزش خود را نسبت به دلار آمریکا حفظ می‌کنند، می‌تواند به محافظت از سرمایه در برابر کاهش ارزش دلار کمک کند. طلا، نقره و بیت کوین همگی دارایی‌هایی هستند که ارزش خود را نسبت به دلار آمریکا حفظ می‌کنند.
  • افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال: ارزهای دیجیتال در حال افزایش پذیرش توسط سرمایه‌گذاران نهادی و خرده‌فروشی هستند. این افزایش پذیرش می‌تواند به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کمک کند.

البته، سرمایه‌گذاری در هر دارایی، چه سنتی و چه جایگزین، با ریسک همراه است. سرمایه‌گذاران باید قبل از سرمایه‌گذاری در هر دارایی، تحقیقات خود را انجام دهند و ریسک‌های احتمالی را در نظر بگیرند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx