کمیسیون معاملات آتی کالا مقررات ارزهای دیجیتال را به دست می گیرد؟

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 540 نفر

کمیسیون معاملات آتی کالا مقررات ارزهای دیجیتال را به دست می گیرد؟

CFTC (کمیسیون معاملات آتی کالا) و کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) دو دفتر تنظیم کننده در ایالات متحده هستند که موضوع بسیاری از بحث ها در مورد اینکه چه کسی باید بر بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت های غیرقانونی که شامل ارزهای دیجیتال است نظارت داشته باشد، بوده است. همه می دانند که SEC چیزی کمتر از کنترل کامل در نظارت بر درایی های مجازی مانند ارز دیجیتال و استیبل کوین نمی خواهد.

به نوبه خود، CFTC  همچنین خواهان همان سطح قدرت تنظیمی است که مستلزم تقویت کنترل خود بر برخی ابزارهای مالی است و در عین حال فرصت اضافه کردن درآمد بیشتر برای دفتر را نیز دارد. نبرد بین دو تنظیم کننده ممکن است به نفع CFTC تغییر کند زیرا اخیراً اعلام کرده است که به ایجاد پرونده خود کمک خواهد کرد.

طبق بیانیه ای که CFTC در ۲۰ اکتبر منتشر کرد، بخش اجرایی آن (DOE) برای سال مالی ۲۰۲۲ تقریبا ۸۲ اقدام اجباری داشته است که ۱۸ مورد از این اقدامات مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است. از نظر درصد، این طبقه دارایی دیجیتال بیش از ۲۰٪ از کل پرونده های انجام شده توسط CFTC برای این سال را تشکیل می دهد.

کمیسیونر روستین بنهام، در مورد این موضوع اظهار داشت:

این گزارش اجرایی در سال مالی ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که CFTC به نظارت جدی بر بازارهای دارایی کالاهای دیجیتال جدید با تمام ابزارهای موجود خود ادامه می‌دهد.

از جمله اقداماتی که دفتر بنهام در سال جاری انجام داد، تشکیل پرونده علیه bZeroX DAO، تحقیق در مورد دستکاری توکن اصلی Digitex Futures و یک کلاهبرداری ادعایی ۱.۷ میلیارد دلاری بود. CFTC  همچنین اقتدار خود را بر عدم ثبت یک سازنده قرارداد تعیین شده (DCM)، تاجر کمیسیون آتی (FCM)  و تسهیلات اجرای سوآپ (SEF) تحمیل کرد.

پس از این، بنهام با اطمینان آمادگی خود را برای تنظیم فضای دشوار کریپتوها اعلام کرد، زیرا آماده‌سازی آنها برای تبدیل شدن به یک تنظیم‌کننده کاملاً تامین مالی این صنعت خاص در حال انجام است.

SEC  مقررات بیت کوین را به CFTC واگذار می کند؟

زمانی که گری گنسلر، رئیس SEC ماه گذشته گفت که در حال ریشه‌یابی برای CFTC است تا کنترل بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، بیت‌کوین، و همچنین سایر توکن‌های «غیر امنیتی» را انجام دهد، بسیاری تعجب کردند. دفتر گنسلر، به نوبه خود، دستش زیر سنگ است زیرا هنوز درگیر یک دعوای حقوقی با ریپل لبز است که به دلیل شکایتی که علیه خالق رمزارز ریپل ارائه کرده است. SEC همچنان به این استدلال ادامه می دهد که ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند و بنابراین به طور خودکار تحت اختیارات نظارتی آن قرار می گیرند.

موقعیت کمیسیون در تبدیل شدن به برترین تنظیم کننده بازار ارزهای دیجیتال، اگر آزمایشگاه ریپل موفق شود از دعوا پیروز بیرون بیاید، ضربه بزرگی خواهد خورد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx