چین لینک بازهم با نوع آوری‌های خود همه را شگفت زده کرد

چین لینک
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4741 نفر

چین لینک (LINK) شبکه اوراکل غیرمتمرکز بلاکچین، یکی از پروژه‌های بسیار فعال و مورد نیاز در حوزه کریپتوکارنسی است. این پروژه همواره با همکاری‌ها و بروزرسانی‌های مختلف خود کاربران را شگفت زده کرده است. این بار هم تیم چین لینک با خبر یک ارتقا جدید همه طرفداران این شبکه خوشحال کردند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توسعه جدید چین لینک معرفی شد

تیم چین لینک اخیرا قابلیت جدید خود به نام “پروتکل هم‌کاری متقابل زنجیره‌ای یا Cross-Chain Interoperability Protocol را معرفی کرده است که به اختصار CCIP نامیده می‌شود. پروتکل هم‌کاری متقابل زنجیره‌ای یا CCIP به معنای پروتکلی است که به وسیله آن امکان تعامل و تبادل اطلاعات و ارز بین زنجیره‌های مختلف بلاکچین فراهم می‌شود. به طور ساده، این پروتکل یک پل بین زنجیره‌های مختلف بلاکچین است که امکان انتقال وجوه و داده‌ها را بین آن‌ها فراهم می‌کند.

چندین بانک برتر در سراسر جهان در حال حاضر با چین لینک برای بررسی برنامه‌های CCIP همکاری می‌کنند. شرکت توسعه دهنده چین لینک و توکن بومی آن (LINK) قصد دارند تا با پروتکل متقابل زنجیره‌ای خود قابلیت همکاری بین شرکت های مالی سنتی و بلاکچین های عمومی و خصوصی را فعال کنند.

در یک پست وبلاگی در تاریخ ۲۶ تیرماه، کمال الموجاهد، مدیر ارشد محصولات آزمایشگاه های چین لینک، اعلام کرد که پروتکل هم‌کاری متقابل زنجیره‌ای با یک دسترسی زودهنگام در شبکه‌های اتریوم، آوالانچ، پالیگان، آربیتروم و آپتیمیزم راه اندازی شده است. توسعه دهندگان این پلتفرم ها، در ۲۰ جولای (۲۹ تیر) در شبکه های آزمایشی خود به CCIP دسترسی خواهند داشت.

CCIP یک پروتکل قابلیت همکاری است که به شرکت ها اجازه می دهد داده و ارزش ها را بین محیط های بلاکچین عمومی یا خصوصی مستقیماً از سیستم های اصلی خود انتقال دهند. راه حل همکاری چین لینک از زیرساخت پیام رسانی سوئیفت استفاده می‌کند که توسط بیش از ۱۱۰۰۰ بانک در سراسر جهان برای تسهیل پرداخت ها و تسویه حساب های بین المللی استفاده می شود. طبق داده‌های موجود، تنها در سال ۲۰۲۱، این شبکه حدود ۱.۸ کوادریلیون دلار از تراکنش های بیش از ۱۱۰۰۰ بانک عضو را پردازش کرده است.

چین لینک

نموداری که نشان می‌دهد چگونه موسسات مالی می‌توانند از CCIP برای انجام معاملات در شبکه استفاده کنند.

سرگئی نظروف، بنیانگذار و مدیر عامل چین لینک در روز گذشته توضیح داد که هدف CCIP ایجاد پلی بین دنیای بلاکچین و دنیای خارج از آن است:

«درست مثل استانداردهای کلیدی مانند TCP یا IP که اینترنت اولیه تکه تکه شده را به اینترنت جهانی واحدی که امروزه همه می شناسیم و از آن استفاده می کنیم، بازسازی کردند، ما نیز CCIP را برای اتصال بلاکچین عمومی تکه تکه شده و اکوسیستم زنجیره بانکی ساخته ایم.»
نظروف افزود، یک راه‌حل قابلیت همکاری که می‌تواند به‌طور یکپارچه ارزش بین شبکه‌ها را انتقال دهد، یک پایه حیاتی برای یک جامعه مبتنی بر بلاکچین خواهد بود.

بر اساس گزارش چین لینک، در میان سایر مؤسسات مالی که در حال بررسی استفاده از این راه حل تعاملی هستند، می توان به BNY Mellon، BNP Paribas، Citi، گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، Clearstream، Euroclear و Lloyds Banking Group اشاره کرد.
علاوه بر پنج بلاک چین که CCIP را ادغام می‌کنند، پروتکل مالی غیرمتمرکز AAVE نیز قرار است این راه‌حل قابلیت همکاری را پیاده‌سازی کند، در حالی که پلتفرم مشتقات غیرمتمرکز سینتتیکس در حال حاضر در شبکه اصلی CCIP فعال است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx