آپتیمیزم از یک توسعه جدید به نام سوپرچین خبر داد

آپتیمیزم
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4750 نفر

موفقیت اخیر آربیتروم و رشد سریع پالیگان به طور قابل توجهی پروتکل آپتیمیزم (OP) را در مسابقه لایه ۲ها عقب انداخته است. با این وجود، پیشرفت‌های اخیر آپتیمیزم پتانسیل تقویت موقعیت پروتکل و تجهیز آن به یک مزیت رقابتی در برابر سایر راه‌حل‌های لایه ۲ را دارد.

توسعه‌های جدید آپتیمزم

پروتکل آپتیمیزم به زودی سوپرچین (Superchain) را معرفی خواهد کرد که شامل یک شبکه یکپارچه از زنجیره های ساخته شده با استفاده از OP Stack است. این زنجیره‌های OP به هم متصل هستند و یک لایه امنیتی و ارتباطی مشترک دارند و از فناوری استاندارد و منبع باز آپتیمیزم استفاده می‌کنند.

طبق داده‌های سایت مساری، سوپرچین قصد دارد “رول آپ‌های زنجیره‌ متقابل اتمیک با حداقل نیاز به اعتماد (trust-minimized cross-chain rollup)” را فعال کند. آپتیمیزم قصد دارد با این توسعه احتمال حمله‌های مخرب را کاهش داده و سازمان‌دهی مجدد زنجیره را حذف کند. علاوه بر این، توسعه جدید با حذف تایید اجماع زنجیره‌ای، هزینه‌های کمتری را وعده می‌دهد.

هزینه های پایین و بهبود امنیت ممکن است در آینده کاربران را به سمت پروتکل Optimism سوق دهد. در زمان انتشار مقاله، OP از نظر فعالیت روزانه، از رقبای خود عقب‌تر است. پالیگان با ۴۳۲۰۰۰ آدرس فعال روزانه رتبه اول را در این زمینه دارد. آربیتروم با ۱۷۰۲۹۰ آدرس فعال روزانه در رتبه دوم قرار گرفت و آپتیمیزم با ۱۱۶۲۰ آدرس فعال در شبکه در آخرین رتبه قرار دارد. همین الگو از نظر تعداد تراکنش‌های انجام‌شده نیز مشاهده شد و OP پشت سر بقیه راه‌حل‌های L2 قرار داشت.

توکن آپتیمیزم

نمودار داده‌های آدرس‌های فعال روزانه و تراکنش‌های روزانه

آپتیمیزم در بخش دیفای نیز در رتبه آخر قرار دارد. ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه به طور قابل توجهی کمتر از دو پروتکل دیگر بود. این موضوع را می توان به کاهش حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در شبکه آپتیمیزم نسبت داد که نشان می دهد این پروتکل باید بر روی بهبود وضعیت دیفای خود کار کند.

آپتیمیزم

نمودار داده‌های TVL و حجم معاملات در DEXها

البته فقط زمان نشان خواهد داد که آیا پیشرفت‌های جدید در پروتکل آپتیمیزم می‌تواند به بهبود وضعیت شبکه در آینده کمک کند یا خیر.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx