با وجود بازار نزولی، بلاک چین دلیلی برای ترسیدن ندارد

بلاک چین
  • زمان مطالعه: 14دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 414 نفر

یوهانس شویفر از CoreLedger می نویسد که نوسانات کریپتو ممکن است در حال حاضر مهم باشد; اما کاربردهای عملی بلاک چین آینده صنعت خواهد بود. با وجود تعدادی از پلتفرم‌های وام‌دهی و تامین مالی کریپتو که توسط بازارهای مالی بیمار و موقعیت‌های اهرمی بزرگ ورشکسته شده‌اند، ترس از شیوع گسترده‌ای که پروتکل‌ها و مشاغل مرتبط را تحت تاثیر قرار می‌دهد افزایش یافته است.

در میان اخراج‌های شغلی قابل توجه و مشکلات بازارهای مالی; احساسات و چشم‌انداز کلی نسبت به ارزهای دیجیتال تیره و تار باقی می‌ماند. اما فناوری بلاک‌چین زیربنایی بی‌تأثیر باقی می‌ماند. زیرا پتانسیل اصلی آن هرگز صرفاً برای تولید ثروت سوداگرانه نبوده است; بلکه برای ایجاد سودمندی و نوآوری برای حل مشکلات و مسائل دنیای واقعی بوده است.

این روایت ادامه دارد که NFT ها (توکن های غیرقابل تعویض) و ارزهای دیجیتال از امور مالی سنتی جدا می شوند و به عنوان پوششی در برابر مسائلی مانند تورم عمل می کنند; اما فقط زمان نشان می دهد که آیا این یک رویا است یا بیشتر از یک رویا. اما یک چیز قطعی است. کاربردهای عملی بلاک چین بسیار فراتر از این امیدها وجود دارد; و بازارهای نزولی زمان مناسبی برای کنار گذاشتن حواس‌پرتی‌ها و تمرکز بر کاربردهای پایه و موارد استفاده است.

این لحظه برای کاربران، سازندگان و نهادهای نظارتی در سراسر جهان است تا تأثیر معنادار نوآوری‌های فناوری را تقویت کنند; زیرا آنها به عنوان یک پایه محکم عمل می‌کنند و با فروکش کردن مه سرخوشی مرتبط با ثروت سریع، آشکارتر می‌شوند.

حکمت در احتیاط

در منطقه آسیا و اقیانوسیه; شاهد کشورهایی مانند چین هستیم که رویکردی سختگیرانه نسبت به دارایی‌های پرخطر و در برابر هیاهویی که پیرامون NFT‌ها وجود دارد; اتخاذ کردند، به‌ویژه زمانی که بازارها در حال رونق بودند. این رویکرد محافظه کارانه عاقلانه بنظر می رسد زیرا ارزش این تصاویر دیجیتالی به ظاهر بی ضرر با سلامت بازارهای مالی کاهش می یابد. در حالی که چین نسبت به ارزهای رمزپایه صعودی نیست; اما روی فناوری بلاک چین مثبت است و ارز دیجیتال بانک مرکزی خود; e-CNY را معرفی کرده و یک شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین (BSN) را توسعه داده است. در تحولات اخیر، شبکه Spartan معرفی شد، که هدف آن شبکه بین‌المللی جدید برای زنجیره‌های عمومی غیرکریپتوکارنسی است.

ممکن است برای برخی تعجب آور باشد; اما بلاک چین از سال ۲۰۱۷ برای مدت طولانی به عنوان مدرک در پرونده های قضایی حقوقی در چین مورد استفاده قرار گرفته است; و به طور پیوسته به رشد خود ادامه می دهد; به ویژه با توجه به اینکه بلاک چین در برنامه پنج ساله دولت چین تمرکز زیادی دارد. یک دلیل منطقی پشت رویکردهای به ظاهر متناقض وجود دارد که دولت ها و نهادهای نظارتی از بلاک چین استفاده می کنند اما نه برای تولید ثروت سوداگرانه. زیرا آنها یک مزیت اساسی این فناوری را تشخیص می دهند.

امنیت، شفافیت و تغییرناپذیری در قانون

بنابراین، کجا شاهد استفاده واقعی از فناوری بلاک چین هستیم که فراتر از هیاهو در جامعه موجود ما باشد؟ یکی از امیدوارکننده‌ترین موارد استفاده برای بلاک چین سازمانی; نه تنها در JPEG‌های منحصر به فرد، بلکه برای اثبات مالکیت و زنجیره نگهداری در فضای قانونی است.

کشورهای بیشتری با تقلید از چین در پذیرش فناوری بلاک چین برای کمک به دادگاه‌ها سود خواهند برد. زیرا انجام این کار باعث بهبود دسترسی، مقرون به صرفه بودن و امنیت در رسیدگی‌های حقوقی می‌شود. چاپ اسناد اغلب بسیار امن تر از انتقال دارایی ها و مواد قانونی به صورت آنلاین در نظر گرفته می شود. اما توکن سازی این امر را تغییر می دهد. از آنجایی که این فناوری به هر دارایی، از جمله ادعاهای دیجیتال; گواهی‌ها یا اثبات مالکیت اجازه می‌دهد تا در بلاک چین در دسترس قرار گیرند; این حقوق را به روشی راحت‌تر، اما ایمن و قابل اعتبار بدون واسطه ارائه می‌کند.

وکلای دادگستری، دفاتر اسناد رسمی و طرفینی که به دنبال طرح دعاوی حقوقی هستند، همگی بهره مند می شوند. زیرا ارائه شواهد، اثبات مالکیت یا چارچوب زمانی برای کپی رایت، ادعاهای مالکیت معنوی و موارد دیگر تبدیل به یک فرآیند بسیار ساده و شفاف می شود. هزینه‌های حقوقی نیز می‌تواند برای طرف‌هایی که به دنبال دفاع از بی‌گناهی یا مالکیت دارایی‌های خود هستند; بسیار گران باشد. بنابراین کاهش نیاز به واسطه‌ها و فرآیندهای طولانی، فرآیند دعوی را در دسترس‌تر می‌کند.

با افزایش مشکلات مالی و تضعیف بازارها; فناوری که فرآیندهای ضروری مانند دادخواهی را مقرون به صرفه تر می کند، ارزش فزاینده ای خواهد داشت. دور از ذهن نیست که آینده ای را ببینیم که در آن ثبت اسناد رسمی به وسیله بلاک چین رایج شود. اما ارائه دهندگان فناوری و سازندگان باید با دولت ها و نهادهای نظارتی همکاری نزدیک داشته باشند تا زیرساخت های قابل اعتماد و ایمن را توسعه دهند تا از مشروعیت شواهد اطمینان حاصل کنند.

مزایای مالکیت جزئی املاک و مستغلات

مکان هایی مانند هنگ کنگ به عنوان یکی از گران ترین مکان ها برای اسکان هستند و افزایش تورم مسائل مربوط به هزینه های زندگی را تشدید می کند. با توجه به این عوامل; املاک و مستغلات اغلب به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری فقط برای افراد ثروتمند طبقه بندی می شود; زیرا معمولاً نیاز به سرمایه بالایی دارد و ممکن است زمان زیادی برای به بار نشستن آن نیاز باشد.

الزامات ثبت سنتی، اسناد و مدارک و واسطه، مالکیت ملک را به فرآیندی گران‌تر و طولانی‌تر تبدیل می‌کند. توکن‌سازی می‌تواند همه این‌ها را به‌شدت سرعت بخشد; زیرا اجازه می‌دهد تا اثبات مالکیت دارایی در بلاک چین قابل دسترس و قابل معامله باشد. مهرهای زمانی برای انتقال مالکیت نیز سوابق تغییرناپذیری را فراهم می‌کند و نیاز به مشاوران ملکی و واسطه‌ها را از بین می‌برد و این فرآیند را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

برای افراد مرفه و مکان هایی که قیمت مسکن به طور فزاینده ای از دسترس خارج می شود; صاحبان خانه های مشتاق می توانند بخشی از یک ملک را که توسط توکن های دیجیتالی نشان داده شده است خریداری کنند و به جای اینکه مجبور باشند کل ملک را در این سایت خریداری کنند; دارایی های خود را در طول زمان با مالکیت جزئی افزایش دهند.

گذشته از این، درآمد حاصل از املاک و مستغلات نیز می تواند توکن شود و به مالکان این امکان را می دهد تا سهمی از سود حاصل از اجاره یا رشد ارزش ملک داشته باشند.

نیاز به کاهش تشریفات اداری

در حالی که بلاک چین پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد تا املاک و مستغلات را بسیار در دسترس‌تر; مقرون‌به‌صرفه‌تر و روان‌تر کند; بسیاری از موانع باید برطرف شود تا بتواند به سطح صنعتی برسد.

در حال حاضر، کشورها; مناطق و حوزه های قضایی یا توکن ها را به عنوان مبنای قانونی ناکافی برای مالکیت در نظر می گیرند یا در تنظیم آنها به عنوان اوراق بهادار بیش از حد سختگیر هستند.یا با این افراط‌ها، نگرانی‌های امنیتی را افزایش می‌دهند یا با غیرقابل دسترس کردن آن به دلیل تشریفات اداری بسیار گران‌ تمام می شوند. این عوامل کاربرد بلاک چین و توکن‌سازی در املاک را محدود می‌کنند.

در حالی که راه‌حل‌های خلاقانه انطباق مانند دارایی‌های غیرقابل تعویض (NFA) در حال توسعه هستند; آموزش‌های بیشتری برای رفع فقدان درک اساسی از بلاک چین باید انجام شود. کشورهای محافظه‌کار و استراتژیک مانند سنگاپور در حال حاضر تلاش می‌کنند تا با بلاک چین به مشکلات مربوط به دارایی‌های غیر نقدی و تقسیم‌بندی از طریق Project Guardian رسیدگی کنند.

در حالی که بسیاری از افراد جامعه کریپتو ممکن است با این مفهوم مخالف باشند; برخی از اشکال تمرکز و مقررات به کاهش سوء استفاده احتمالی از فناوری بلاک چین و بهبود مقیاس‌پذیری; اثربخشی و پذیرش آن کمک می‌کند و به موارد استفاده معنی‌دار اجازه می‌دهد تا در طول زمان به طور قابل اعتماد و پیوسته رشد کنند.

بسیاری از کاربردهای دیگر بلاک چین نیز می توانند به حل مسائل و مشکلات دنیای واقعی کمک کنند; اما املاک و مستغلات و قانون دو بخش کلیدی هستند که در میان مشکلات مالی فزاینده جهانی به دسترسی و کاهش در هزینه ها نیازمندند هستند.

با این حال، برای دستیابی به پتانسیل و مزایای کامل آن; ارائه دهندگان بلاک چین و نهادهای نظارتی باید خود را به عنوان مخالف تلقی نکنند; بلکه به عنوان شریک و مربی برای تصحیح درک نادرست و بهبود درک فناوری زیربنایی وارد عمل شوند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارز ها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx