تجمع تعدادی از توسعه دهندگان در اعتراض به بازداشت برنامه نویس تورنادو کش

تورنادو کش
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 511 نفر

تجمع تعدادی از توسعه دهندگان در اعتراض به بازداشت توسعه دهنده تورنادو کش

گروهی متشکل از ۵۰ نفر از حامیان بیت کوین، ارزهای دیجیتال و حریم خصوصی به دستگیری الکسی پرتسف توسعه دهنده  تورنادو کش در آمستردام اعتراض کردند. همسر پرتسف به سازماندهی تظاهرات کمک کرد و در آن شرکت کرد. در ۱۲ آگوست، دو روز پس از آن که دولت ایالات متحده تورنادو کش را تحریم کرد، پرتسف توسط مقامات هلندی در هلند دستگیر شد. با این ادعا که از تورنادو کش برای پولشویی وجوه دزدیده شده برای بازیگران کره شمالی استفاده شده است. مقامات هلندی مدعی شدند افرادی که پشت تورنادو کش بودند از این معاملات سودهای کلانی به دست آوردند.

معترضان استدلال می کنند که صرف نظر از نحوه استفاده از آن توسط مجرمان، پرتسف نباید مسئول نوشتن کد منبع باز باشد. اتهامات علیه الکس تهدیدی برای کل بخش نرم افزارهای منبع باز است. هیچ‌کس جرأت نوشتن و انتشار کد منبع باز را نخواهد داشت، هیچ‌کس دیگر در این بخش سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. پتر کورولف، یکی از بنیانگذاران Oxorio در توییتر گفت که پرتسف رسما متهم نشده است، اما درباره نقشش در توسعه پروتکل بازجویی شده است.

کورولف گفت: از یک طرف، الکس دوست من است، من نگران او هستم، همسرش دو هفته است که نمی تواند با او ملاقات کند و ما نمی فهمیم چه خبر است.

او گفت: «از سوی دیگر، تورنادو کش یک پرونده بزرگ است و من می ترسم که اگر الکس گناهکار شناخته شود، سابقه ای ایجاد کند که می تواند به توسعه دهندگان کد منبع باز ضربه بزند.

افراد مشهور این اعتراض

یک گروه تلگرامی که برای هماهنگی این اعتراضات ایجاد شده است، شامل توسعه دهنده اصلی Yearn Finance بانتگ و بنیانگذار Aave، استانی کولچوف است. نظرات این گروه حاکی از آن است که ممکن است در چند هفته آینده اعتراض دیگری در لندن برگزار شود.

تقریباً ۱۵۰۰ نفر طوماری را در اعتراض به دستگیری پرتسف، توسعه دهنده تورنادو کش امضا کرده اند و از توسعه دهندگان خواسته اند تا حق نوشتن کد منبع باز را حفظ کنند.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx