سم بنکمن فرید ۶۸۴ هزار ارز دیجیتال برداشت کرد

سم بنکمن فرید و صرافی FTX
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 449 نفر

برداشت ۶۸۴ هزار ارز دیجیتال توسط سم بنکمن فرید

سم بنکمن فرید (SBF)، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال ورشکسته FTX، علیرغم محدودیت های دادگاه برای مخارج بالای ۱۰۰۰ دلار، طبق گزارش ها، ۶۸۴۰۰۰ دلار از ارزهای دیجیتال خود را نقد کرده است. BowTiedIguana، تحلیلگر آنچین و حوزه دیفای، در توییتر اعلام کرد که حساب مقصد وجوه پرداختی توسط سم بنکمن فرید را کشف کرده است.

دنبال کردن مسیر پول

پس از وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری سم بنکمن فرید در هفته گذشته، رئیس صرافی ورشکسته FTX تمام اتریوم (ETH) موجود در کیف پول عمومی خود را به آدرس کیف پول جدید 0x7386df2Cf7e9776bCE0708072c27d6a7135D51CB فرستاد. چند ساعت بعد، ۳۶۷۰۰۰ دلار ارز دیجیتال از ۳۲ آدرس متعلق به شرکت تجاری آلامدا ریسرچ متعلق به سم بنکمن فرید به همان کیف پول منتقل شد.

این آدرس ۳۲۲۰۰۰ دلار دیگر از کیف پول های دیگر دریافت کرد که مجموع دارایی ها را به حدود ۶۸۹۰۰۰ دلار رساند. آدرس کیف پول، 0x7386، سپس توکن هایی به ارزش ۶۲۹۰۰۰ دلار از کل دارایی خود به آدرس کیف پول دیگری ارسال کرد. 0x64e9B9cD74A46f71e7631CB033afA6E7849a8683. یازده آدرس کیف پول که به عنوان حساب های متعلق به آلامدا ریسرچ برچسب گذاری شده بودند، در مجموع ۱ میلیون دلار به همان آدرس کیف پول 0x64e9 ارسال کردند. سپس پنج تراکنش به ارزش کمتر از ۵۱ اتریوم انجام و به آدرس کیف پول تازه ایجاد شده ارسال شد.

وجوه منتقل شده به صرافی سیشل

سپس وجوه به یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در سیشل منتقل شد که نیازی به احراز هویت مشتریان ندارد. بخشی از وجوه نیز از طریق پروتکل رن و متعاقباً به شبکه بیت کوین منتقل شد. پروتکل رن دروازه‌ای است که به هر کسی اجازه می‌دهد  بیت‌کوین، زی کش و بیت کوین کش را از طریق بلاک چین ارسال کند. آلامدا ریسرچ این پلتفرم را در فوریه ۲۰۲۱ خرید. سه مجموعه ۲۰۰۰۰۰ دلاری به صورت تتر نیز به FixedFloat، یک صرافی ارز دیجیتال خود نگهبان که تراکنش ها را از طریق شبکه لایتنینگ خود تسهیل می کند، منتقل شد. هنوز مشخص نیست که آیا واقعاً سم بنکمن فرید پشت این برداشت‌ها بوده است یا خیر، اما اینکه وکلای ایالات متحده شروع به تحقیق در مورد معاملات کنند، فقط مسئله زمان است.

ضبط ۳.۵ میلیارد دلار از صرافی FTX و سم بنکمن فرید

در همین حال، مقامات باهاما ۳.۵ میلیارد دلار دارایی متعلق به صرافی FTX را مصادره کرده اند تا از ناپدید شدن وجوه جلوگیری کنند. به گفته رگولاتورها، وجوه به صلاحدید دادگاه به سرمایه گذاران بازگردانده خواهدشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx