فرق صرافی OTC و P2P چیست؟

صرافی
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 783 نفر

 OTC به چه صرافی هایی میگویند؟

OTC مخفف (over-the-counter) به معنای (معامله خارج از صرافی) میاشد

این فرآیندی است که طی آن سهام، ارز دیجیتال ، اوراق قرضه و سایر ابزارهای مالی مستقیماً بین دو طرف معامله می شود به جای اینکه در بازار سهام عمومی مانند بورس یا صرافی معامله شود.

بازارهای OTC، شبکه‌های الکترونیکی هستند که به دو طرف اجازه می‌دهند با استفاده از یک دلال-کارگزار به عنوان واسطه، با یکدیگر معامله کنند. آنها به عنوان شبکه های فروشنده یا بازار شناخته می شوند. عملکرد این صرافی ها بدین صورت است که قیمت یک رمز ارز ارسال می شود ، و سپس سرمایه گذاران برای آن پیشنهاد می دهند و در مقابل یکدیگر معامله انجام می دهند.

از مزایای صرافی های OTC میتوان به امنیت بالا، خرید و فروش سریع، تطابق با قیمت جهانی و کارمزد پایین اشاره کرد. صرافی ارزینجا نیز از همین نوع میباشد.

صرافی P2P چیست؟

P2P مخفف ( peer to peer ) به معنای همتا به همتا میباشد.معاملات همتا به همتا نوعی روش مبادله ارزهای دیجیتال است که به معامله گران اجازه می دهد تا بدون نیاز به شخص ثالث متمرکز برای تسهیل تراکنش ها، مستقیماً با یکدیگر معامله کنند. برخلاف صرافی‌های سنتی بیت‌کوین، که معمولاً مقررات سخت‌گیرانه‌ای دارند و کاربران را ملزم می‌کند تا قبل از دسترسی به پلتفرم و استفاده از آن، فرآیند تأیید را طی کنند، پلتفرم‌های معاملاتی P2P از نظر الزامات بسیار راحت‌تر هستند.

در معاملات P2P، شما می توانید پیشنهاد مورد نظر خود را انتخاب کنید و به جای استفاده از موتور خودکار برای انجام معاملات خود، مستقیماً با طرف مقابل معامله کنید. این بدان معناست که شما آزادی بیشتری برای انتخاب بهترین نرخ و روش پرداخت برای نیازهای خود و با هزینه کمتر دارید. همچنین می توانید بهتر از حریم خصوصی خود محافظت کنید زیرا مستقیماً با یک طرف مقابل معامله می کنید.

این عوامل باعث می‌شود تجارت P2P برای کاربرانی که به دنبال روشی  ساده‌تر برایعامله ارزهای دیجیتال هستند جذاب باشد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx