بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۳ | آموزش استخراج ارزهای دیجیتال

آموزش ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 25 دقیقهدقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 2935 نفر

با ورود ارزهای دیجیتال به بازارهای مالی، ایده بلاک‌چین نیز طرح شد که یکی از شگفت‌انگیزترین فناوری‌های روز دنیا محسوب می‌شود. استخراج ارز دیجیتال(Crypto Mining)، به فرایندی اطلاق دارد که در بستر بلاک‌چین تکمیل می‌شود. در ادامه این فعالیت، کوین‌های جدیدی ایجاد می‌شوند و این واحدهای جدید از ارزهای دیجیتال، در دسترس استخراج‌کنندگان قرار می‌گیرند. درواقع اگر بخواهیم استخراج ارز دیجیتال را به زبان ساده‌تری توضیح دهیم، اعتبارسنجی و ثبت تراکنش‌های مربوط به رمزارزها در شبکه بلاک‌چین اتفاق می‌افتد تا یک واحد رمز ارز به وجود بیاید. این روند توسط حل مسائل ریاضی پیچیده انجام می‌شود که دستگاه‌های ASIC، مخصوص تکمیل این فرایند هستند. این یک فعالیت سودآور در دنیای کریپتوکارنسی تلقی می‌شود، به همین خاطر در ادامه به آموزش استخراج ارزهای دیجیتال پرداخته‌ایم و بهترین ارزهای قابل‌استخراج در سال ۲۰۲۳، را نام برده‌ایم.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۳

امروزه روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از حوزه رمزارزها به وجود آمده است که استخراج ارز دیجیتال نیز یکی از سودآورترین این روش‌ها محسوب می‌شود. در این فرایند بیت کوین یا سایر رمزارزها در شبکه بلاک‌چین تولید می‌شوند. برای تولیدشدن واحدهای جدید ارزهای دیجیتال نیاز است ابتدا بلاک‌های آن داخل شبکه اعتبارسنجی شده و سپس در جای خود قرار بگیرند. این عمل توسط حل مسائل ریاضی پیچیده‌ای انجام می‌شود که با ذهن انسان قابل‌حل نیست و دستگاه‌های Asic، برای این کار در نظر گرفته شده‌اند. درگذشته استخراج بیت کوین یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در عرصه کریپتوکارنسی به شمار می‌رفت. اما امروزه رمزارزهای بیشتری برای ماینینگ وجود دارند که سودهای هنگفتی به استخراج‌کنندگان ارائه می‌دهند. برای‌آنکه بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ را انتخاب کنیم باید به چند ویژگی اصلی از جمله تعداد بلاک‌های قابل‌استخراج، زمان ثبت هر بلاک در شبکه و تعداد ارز دریافتی در روز توجه داشت. ما در این مقاله رمزارزهای مختلف را بررسی کرده و بهترین ارزهای قابل‌استخراج در سال ۲۰۲۳، را برای شما عزیزان نام بردیم.

استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال به معنای اضافه شدن واحدهای جدیدی از یک رمز ارز به شبکه بلاک‌چین است.

استخراج ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (ETC)

درگذشته اتریوم (ETH)، یکی از محبوب‌ترین رمزارزها برای ماینینگ به شمار می‌رفت. اما پس از مدتی پروتکل این ارز به (proof of stake)، تغییر یافت و دیگر قابل‌استخراج نیست. درحالی‌که اتریوم کلاسیک(ETC)، از ارزش بازار بالایی برخوردار بوده و می‌توان این رمزارز محبوب را استخراج کرد. اتریوم کلاسیک با استفاده از ابزارهای GPU و CPU، استخراج می‌شود و تأییدشدن بلاک‌های آن بسیار ساده است. از همین روی استخراج اتریوم کلاسیک را می‌توان جایگزین مناسبی برای اتریوم دانست.

مزایا و معایب استخراج اتریوم کلاسیک

مزایا

  1. استخراج اتریوم به‌صورت انفرادی بسیار ساده انجام می‌شود. چراکه استخراج این رمزارز از طریق کارت گرافیک یا GPU، امکان‌پذیر است.
  2.  اتریوم کلاسیک در بیشتر صرافی‌های جهانی پشتیبانی می‌شود و از ارزش بازار بالایی برخوردار است.
  3.  پاداش بلاک‌ها در قالب ارز دیجیتال ETC، دریافت می‌شود که قابل‌ذخیره و یا نقدشدن است.
  4.  اتریوم کلاسیک تا زمانی که تمام کوین‌های آن آزاد نشوند قابل‌استخراج خواهد بود و در طولانی‌مدت از سودآوری بالایی برخوردار است.
  5.  نقشه راه این رمزارز نشان می‌دهد که تیم توسعه‌دهنده آن در تلاش است اتریوم کلاسیک به سمت پذیرش جهانی برود.

معایب

  1.  نرخ هش شبکه اتریوم کلاسیک پایین است، به همین خطر امکان حملات ۵۱٪ وجود دارد.
  2.  در زمان روند نزولی بازار ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید که البته این احتمال برای سایر رمزارزها نیز وجود دارد.

زمان بلوک: ۱۳ ثانیه

مقدار سودآوری: اتریوم کلاسیک در طولانی‌مدت به‌صرفه و سودآور است. از همین روی در لیست بهترین ارزهای قابل‌استخراج قرار دارد.

ماین اتریوم

اتریوم کلاسیک(ETC) فورکی از ارز دیجیتال اتریوم است.

استخراج ارز دیجیتال زی‌کش (ZEC)

زی‌کش یکی از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده در بازار کریپتو است که مبتنی بر پروتکل ZK-snarks، فعالیت می‌کند. ماینرها می‌توانند با استفاده از دستگاه‎های ماینر ASIC و یا کارت گرافیک به استخراج زی‌کش مشغول شوند. برای استخراج این رمزارز محبوب شما ابتدا باید یکی از دستگاه‌هایی که نام‌برده شد را تهیه کرده و یک کیف پول بسازید. سپس به یک استخر استخراج بپیوندید و فرایند استخراج ZCash، را شروع کنید. اما آیا ماینینگ زی‌کش سودآور است؟ در ادامه اطلاعات تکمیلی این مبحث را توضیح داده‌ایم

مزایا و معایب استخراج زی‌کش

مزایا

  1. این رمزارز قابلیت استخراج توسط هر دو روش ماینینگ یعنی ASIC و کارت‌های گرافیکی را دارد.
  2.  پاداش ماینینگ به‌صورت دریافت رمزارز ZCash، دریافت می‌شود.
  3. هدف اصلی شبکه زی‌کش ارائه حریم شخصی بیشتر است که از مزایای اصلی استخراج این کوین به شمار می‌رود.


معایب

  1. استخراج با دستگاه ASIC، بسیار پر سروصدا است و برق مصرفی زیادی نیاز دارد.
  2. زی کش نسبت به بیت کوین یا سایر رمزارزها جوان‌تر بوده و از عدم پایداری شبکه برخوردار است.

زمان بلوک: ۱.۱۵ دقیقه

مقدار سودآوری: اگر زی‌کش با استفاده از دستگاه ASIC، استخراج شود مصرف برق بالایی داشته و خرید این دستگاه‎ها هزینه بالایی دارد. اما اگر با استفاده از کارت گرافیک به استخراج زی‌کش مشغول شوید هزینه چندانی ندارد، بااین‌حال در طولانی‌مدت سود زیاد را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ کارت گرافیک برتر برای استخراج ارز دیجیتال

استخراج با کامپیوتر

زی‌کش یک کوین ارائه‌دهنده شبکه خصوصی است.

استخراج ارز دیجیتال مونرو (XMR)

ارز دیجیتال مونرو در سال ۲۰۱۴، به بازار عرضه شد که همانند زی‌کش، در تلاش است امنیت حریم خصوصی را ارتقا دهد. این کوین مبتنی بر الگوریتم منحصربه‌فرد CryptoNight، فعالیت می‌کند که شبکه خصوصی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. مونرو قابلیت استخراج از دو روش معمول کارت گرافیکی و دستگاه آیسیک (ASIC)، را دارد که هر کدام از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند. ازآنجاکه قیمت مونرو روزانه در حال افزایش بوده و جزو کوین‌های برتر بازار از نظر ارزش است، می‌توان گفت استخراج این رمزارز سودآور به شمار می‌رود.

مزایا و معایب استخراج مونرو

مزایا

  1. استخراج XMR، بسیار ساده است و با ابزارهای GPU و CPU، قابل ماین می‌باشد.
  2. برای ماینینگ مونرو نیاز به هزینه بالای خریداری دستگاه‌های ASIC، نیست.
  3. ارزش بازار مونرو بالا است.
  4. امنیت شبکه مونرو بسیار بالا است.

معایب:

  1. مونرو به دلیل دارابودن تراکنش‌های ناشناس و حفظ حریم خصوصی، در بسیاری از صرافی‌ها پشتیبانی نمی‌شود.
  2. ممکن است این شبکه برای پول‌شویی مورداستفاده قرار بگیرد.

زمان بلوک: ۲ دقیقه

مقدار سودآوری: برای‌آنکه بگوییم استخراج ارز مونرو سودآور است یا خیر باید به انتخاب هش ریت سخت‌افزار، هزینه برق و نگهداری و میزان کارمزد استخرهای استخراج توجه کرد. باتوجه‌به این سه عامل، مقدار سودآوری استخراج مونرو می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌جرئت می‌توان گفت استخراج مونرو از طریق کارت گرافیک سودآور است.

ماین مونرو

مونرو در سال ۲۰۱۴، به بازار عرضه شد که همانند زی‌کش، در تلاش است امنیت حریم خصوصی را ارتقا دهد.

استخراج ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC)

لایت‌کوین که با نماد اختصاری (LTC) نشان داده می‌شود، فورکی از شبکه بیت کوین است و در اکتبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد. از همین روی لایت‌کوین را می‌توان رمز ارزی مشابه BTC، دانست. با این تفاوت که شبکه لایت‌کوین از سرعت تراکنش بالاتری نسبت به بیت کوین برخوردار می‌باشد. در نتیجه هزینه معاملات لایت‌کوین نسب به بیت کوین، به طور چشمگیری کاهش‌یافته است. بلاک‌چین این ارز دیجیتال امکان معاملات همتا به همتا را برای تمامی معامله‌گران از سراسر جهان فراهم می‌کند.


مزایا و معایب استخراج لایت‌کوین
مزایا

  1. استخراج لایت‌کوین نیاز به دستگاه پردازنده قوی ندارد و استخراج‌کنندگان می‌توانند این رمزارز را از طریق روش‌های ساده‌ای همچون GPU و CPU، ماین کنند.
  2. معاملات LTC، ارزان‌تر و سریع‌تر از شبکه بیت کوین هستند.
  3.  پاداش استخرهای لایت‌کوین می‌تواند بسیار بالا احتساب شود.

معایب

  1.  برخی از استخرهای ماینینگ لایت‌کوین کارمزد زیادی دریافت می‌کنند.

زمان بلوک: ۲.۵ دقیقه

مقدار سودآوری: استخراج لایت‌کوین از طریق دستگاه ASIC، سودآورتر است. اما خود این دستگاه‌ها به انرژی برق زیاد نیاز داشته و هزینه خرید آنها مقرون‌به‌صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: استخراج هر لایت کوین چقدر طول می‌کشد؟

استخراج لایت کوین

لایت کوین فورکی از شبکه بیت کوین است و در اکتبر ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد.

استخراج ارز دیجیتال مونا کوین (MONA)

مونا کوین یک هارد فورک از رمزارز لایت‌کوین است که به منظور انجام معاملات همتا به همتا شهروندان ژاپنی راه‌اندازی شد. درواقع می‌توان گفت مونا کوین در راستای حل مشکلات لایت‌کوین ایجاد شده است. این رمزارز از الگوریتم Dark Gravity Wave V3، پشتیبانی می‌کند و تراکنش‌ها را با سرعت بیشتری در شبکه تکمیل می‌کند. موناکوین یکی از ارزهای دیجیتال مقاوم در برابر دستگاه‌های اسیک است و در برابر ماینینگ از طریق ASIC، مقاومت می‌کند. مونا کوین در مدت کوتاهی توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و از نظر حجم معاملات بازار کوینی ارزشمند محسوب می‌شود.


مزایا و معایب استخراج مونا کوین
مزایا

  1. استخراج مونا کوین با استفاده از CPU یا GPU، انجام می‌شود که بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  2. در شبکه مونا کوین از الگوریتم‌های Lyra2Rev2 و Dark Gravity Wave v3 برای ایجاد فرصت‌های ماینینگ منصفانه استفاده می‌شود.
  3. موناکوین جزو ارزهای دیجیتال محبوب در بازار قرار دارد.


معایب

  1. عمده محبوبیت مونا کوین در کشور ژاپن است و خارج از این کشور محبوبیت چندانی ندارد.
  2. رقبای موناکوین مانند لایت‌کوین یا بیت کوین، بسیار زیادند.

زمان بلوک: ۱۵ دقیقه

مقدار سودآوری: کم

ماین رمزارز

مونا کوین یک هارد فورک از رمزارز لایت‌کوین است که به منظور انجام معاملات همتا به همتا شهروندان ژاپنی راه‌اندازی شد.

استخراج ارز دیجیتال ورت کوین (VTC)

ورت کوین یک ارز دیجیتال منبع‌باز است که در سال ۲۰۱۴، راه‌اندازی شد. شبکه این رمزارز مبتنی بر پروتکل گاورننس است که دارای سه هارد فورک می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید ماینینگ ارز دیجیتال یک فرایند پیچیده محسوب می‌شود که نیاز به دستگاه‌های ASIC، دارد. اما ورت کوین این فرایند را تسهیل کرده و استخراج VTC، نیازی به دستگاه‌هایی با پردازنده قوی ندارد. به همین خاطر است که لقب ورت کوین را «ارز دیجیتال مردمی» انتخاب کرده‌اند. این رمزارز قابل‌معامله با سایر رمزارزها است و از ارزش بازار خوبی برخوردار می‌باشد. روش استخراج اصلی ورت کوین از طریق GPU و استخرهای نقدینگی است که سودآوری این کوین را افزایش می‌دهند.


مزایا و معایب استخراج ورت کوین

مزایا

  1.  ورت کوین از شبکه اوپن سورس یا منبع‌باز برخوردار بوده و قابل‌ترید می‌باشد.
  2.  روش استخراج این ارز بسیار ساده است و از طریق دستگاه‌های خانگی قابل ماین می‌باشد.
  3.  ارزش بازار ورت کوین بالا است.


معایب

  1.  سیستم‌عامل‌هایی وجود دارند که قدرت هش شبکه ورت کوین را می‌فروشند.
  2.  امکان حمله ۵۱% به این شبکه وجود دارد.

زمان بلوک: ۲.۵ دقیقه

مقدار سودآوری: بالا

ستخراج ارز دیجیتال

استخراج VTC، نیازی به دستگاه‌هایی با پردازنده قوی ASIC ندارد.

استخراج ارز دیجیتال گرین(GRIN)

گرین یک ارز دیجیتال محبوب است که به‌صورت آزاد و جامعه‌محور فعالیت می‌کند. هدف اصلی این رمزارز بر ارائه مقیاس‌پذیری بالا، حریم خصوصی و تعویض‌پذیری است که از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ارز به شمار می‌روند. گرین در سال ۲۰۱۹، به بازار عرضه شد و در حال حاضر نیز از حجم معاملات خوبی برخوردار می‌باشد. ارز دیجیتال گرین از هر دو روش استخراج با دستگاه ASIC و همچنین کارت‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کند تا تمامی علاقه‌مندان به این دو روش بتوانند از استراتژی ماینینگ موردنظر خود بهره‌مند شوند.

مزایا و معایب استخراج گرین

مزایا

  1. گرین یک ارز دیجیتال جامعه‌محور و منبع باز است.
  2. شبکه گرین بسیار انعطاف‌پذیر است و تراکنش‌ها را با سرعت بالایی تکمیل می‌کند.
  3. هم از طریق دستگاه‌های ASIC و هم با کارت گرافیک قابل ماین است.

معایب

  1. استخراج گرین با لپ تاپ سودآوری چندانی ندارد.

زمان بلوک: ۱ دقیقه

مقدار سودآوری: تعیین مقدار سودآوری ماینینگ ارز دیجیتال گرین بستگی به نوع استخراج دارد. اگر این رمزارز را از روش مقرون‌به‌صرفه GPU، ماین کنید سودآوری مناسبی را ارائه می‌دهد. اما استخراج از طریق دستگاه‌های ASIC، گران‌تر بوده و نیاز به برق مصرفی زیادی دارد.

استخراج ارز

ارز دیجیتال گرین از هر دو روش استخراج با دستگاه ASIC و کارت‌های گرافیکی پشتیبانی می‌کند.

استخراج ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

از دیجی بایت به‌عنوان سریع‌ترین ارزهای دیجیتال بازار یاد می‌شود. این رمزارز از تراکنش‌های سریع برخوردار بوده و امنیت بالایی را ارائه می‌دهد. درواقع دیجی بایت یک پلتفرم همتا به همتا است که تراکنش‌های دیجیتالی را تسهیل می‌کند. برای استخراج این ارز تنها کافی است به استخرهای نقدینگی (Pool Mining)، بپیوندید و کیف پول موردنظر خود را انتخاب کنید. درواقع روش استخراج دیجی بایت بسیار ساده است و پاداش ماینینگ به‌صورت ارز دیجیتال DGB، به دست می‌آید.

مزایا و معایب استخراج دیجی بایت
مزایا

  1. بلاک‌چین دیجی بایت یک شبکه انعطاف‌پذیر است.
  2. تراکنش‌های دیجی بایت با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  3. نحوه استخراج دیجی بایت بسیار آسان است و نیاز به هزینه زیادی ندارد.


معایب

  1. دی جی بایت از رقبای زیادی برخوردار بوده و هنوز جای توسعه دارد.


زمان بلوک: ۱.۲۵ دقیقه

مقدار سودآوری: متوسط

ماینینگ ارز دیجیتال

روش استخراج دیجی بایت بسیار ساده است و پاداش ماینینگ به‌صورت ارز دیجیتال DGB، به دست می‌آید.

استخراج ارز دیجیتال ریون کوین (RVN)

ریون کوین فورکی از ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۱۸، تأسیس شد. این رمزارز باهدف رفع مشکلات BTC، ایجاد شد و شبکه‌ای انعطاف‌پذیرتر و سریع‌تر را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ریون کوین به دنبال تشکیل سیستمی عادلانه برای استخراج است. از همین روی این رمزارز با دستگاه‌های ASIC، مقابله می‌کند و اجازه استخراج به ماینرهایی که با این نوع دستگاه‌ها کار می‌کنند را نمی‌دهد. به همین ترتیب افرادی که قصد استخراج ارز RVN، را دارند می‌توانند از طریق کارت‌های گرافیکی CPU، به این عمل مشغول شوند. ماینرهایی که به استخراج این ارز دیجیتال علاقه‌مند هستند، تنها کافی است کیف پول ریون کوین و یک نرم‌افزار سازگار با الگوریتم استخراج KAWPOW را نصب کنند، به یک استخر استخراج بپیوندند و دارای کارت گرافیک حداقل ۴ گیگ باشند.


مزایا و معایب استخراج ریون کوین

مزایا

  1. نسبت به BTC، انعطاف‌پذیرتر بوده و سریع‌تر عمل می‌کند.
  2. از الگوریتمی به نام KAWPOW، بهره می‌برد.
  3. از طریق کارت‌های گرافیکی CPU، قابل‌استخراج است که هزینه کمی را در بر می‌گیرد.

معایب

  1. توکن‌های تازه استخراج شده در شبکه ریون کوین، درصد زیادی از کل عرضه توکن در گردش را تشکیل می‌دهند. این امر می‌تواند در طولانی‌مدت باعث ایجاد یک کانال نزولی شود.

زمان بلوک: ۱ دقیقه

مقدار سودآوری: ریون کوین جزو ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر قرار دارد و به همین خاطر می‌توان گفت استخراج واحدهای آن سودآوری خوبی به همراه دارد.

استخراج ریون کوین

ریون کوین فورکی از ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۱۸، تأسیس شد.

استخراج ارز دیجیتال متاورس (ETP)

متاورس (Metaverse ETP)، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال برتر بازار است که به‌عنوان اولین بلاک‌چین عمومی شناخته می‌شود. هدف اصلی این پروژه ارائه دارایی‌ها، هویت‌های دیجیتال و اوراکل‌ها به‌عنوان زیرساختی برای نیازهای اجتماعی و سازمانی است. این بلاک‌چین عمومی و منبع‌باز، دارایی‌های دیجیتال را در شبکه قراردادهای هوشمند اجرا کرده و ویژگی‌های هوشمند را برای معاملات ایجاد می‌کند. ارز دیجیتال ETP، از هر دو روش کارت گرافیکی و دستگاه‌های ASIC، استخراج می‌شود. از همین روی شما می‌توانید در خانه به استخراج این رمزارز مشغول شوید و یا یک پردازنده قوی آیسیک خریداری کرده تا به استخراج ETP، بپردازید.


مزایا و معایب استخراج متاورس

مزایا

  1.  پشتیبانی از هر دو روش استخراج با دستگاه ASIC و کارت گرافیکی CPU.

معایب

  1. پروژه متاورس ETP، نوپا است و هنوز آینده مشخصی برای آن پیش‌بینی نشده است.

زمان بلوک: ۲.۵ دقیقه

مقدار سودآوری: مقدار سودآوری متاورس ETP، بستگی به انتخاب روش استخراج آن دارد. معمولاً استخراج از طریق کارت گرافیک مقرون‌به‌صرفه‌تر از روش ماین با ASIC، است.

ماین ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ETP، از هر دو روش کارت گرافیکی و دستگاه‌های ASIC، استخراج می‌شود.

استخراج ارز دیجیتال چیا(Chia)

با آنکه چیا یک ارز دیجیتال نسبتا جدید است و در مارس ۲۰۲۱ شروع به فعالیت کرد، اما اخیرا استخراج این رمز ارز بسیار محبوب شده و از سودآوری بالایی برخوردار می‌باشد. استخراج Chia، مانند بیت کوین دارای سقف است و کوین‌های آن به ۲۱ میلیون واحد محدود می‌شود. جالب است بدانید ارز دیجیتال چیا از الگوریتم(Proof of Space and Time) برای استخراج استفاده می‌کند. نحوه استخراج چیا از طریق farming، است. درواقع فارمینگ ارز دیجیتال، درآمد دلاری بی دغدغه است که از طرفداران زیادی نیز برخوردار می‌باشد. برای ماینینگ این رمز ارز نیازی به دستگاه‌های ASIC، یا کارت گرافیکی قوی نیست. بلکه ارز دیجیتال چیا را می‌توان تنها با یک هارد دیسک استخراج کرد. برای شروع فرایند ماینینگ ارز چیا نیاز است بستری فراهم باشد. این بستر شامل پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت RAM و Python7 یا بالاتر می‌شود. به افرادی که ارز چیا را استخراج می‌کنند فارمر به‌جای ماینر می‌گویند.

مزایا و معایب استخراج چیا

مزایا

  1. استخراج ارز دیجیتال چیا مقرون‌به‌صرفه است و هزینه زیادی را در بر نمی‌گیرد.
  2. یکی از کوین‌های محبوب بازار است.

معایب

  1. چیا یکی از جدیدترین پروژه‌های بازار کریپتوکارنسی است و همچنان درحال‌توسعه می‌باشد.
  2. استخراج ارز دیجیتال فقط از روش فارمینگ امکان پذیر است.

سخن پایانی

استخراج ارز دیجیتال(mining)، یک روش رایج و محبوب برای کسب درآمد از حوزه رمز ارزها است که طی آن واحدهای جدیدی از هر ارز به گردش بازار اضافه می‌شود. این فرایند از سه روش پردازنده مرکزی ( CPU )، پردازنده گرافیکی ( GPU ) و تراشه دستگاه‌های ای سیک(ASIC) انجام می‌شود که هر یک مزایا و معایبی را به همراه دارند. برای استخراج یک ارز نیاز است که الگوریتم مورد استفاده آن Proof Of Stake، باشد. ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، اتریوم کلاسیک، دوج کوین و بسیاری از رمز ارزهای دیگر از این الگوریتم بهره‌مند هستند. در این مقاله بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۳، را برای شما عزیزان نام بردیم و آموزش‌های لازمه برای هر یک از ارزها را ارائه دادیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx