ادغام اتریوم باعث تمرکز شبکه شده است

ادغام اتریوم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 446 نفر

ادغام اتریوم باعث تمرکز شبکه شده است

ادغام اتریوم، بلاکچین را به مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) برد و آن را از شر استخراج‌کنندگان خلاص کرد و اعتبار‌دهنده‌ها را جایگزین آن‌ها کرد. در حالی که جابجایی به اثبات سهام مزایای متعددی دارد، اما در حال حاضر جنبه منفی آن مشهود است.

از زمان راه اندازی ETH در سال ۲۰۱۵، آن را به عنوان یک پلتفرم واقعاً غیرمتمرکز معرفی کردند و به دومین شبکه بزرگ و بزرگترین شبکه از نظر برنامه های غیرمتمرکز (DApps) تبدیل شد. در حالی که تمرکززدایی در مرکز ایجاد فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) قرار دارد، عوامل خاصی ممکن است عناصر ظریف تمرکز را معرفی کنند.

پس از ادغام ماه گذشته، ماینرها از شبکه حذف شدند و با اعتبار سنجی هایی جایگزین شدند که حداقل به ۳۲ اتریوم برای تولید یک بلوک جدید نیاز دارند. در حالی که این امر به دلیل کاهش مصرف برق شبکه و افزایش اندکی سرعت آن یک رویا بود، اما مشکلی ایجاد می کند زیرا اکثر کاربران نمی توانند هزینه ۳۲ اتریوم برای پیوستن به فرآیند اعتبار سنجی را بپردازند.

هزینه بالای استخراج اتریوم باعث شده است که کاربران به استخرهای استخراج در صرافی های متمرکز مانند بایننس، کوین بیس، لیدو فایننس و کراکن روی بیاورند. با ۱۴ میلیون اتریوم به ارزش تقریبی ۱۹.۲ میلیارد دلار در بلاکچین اتریوم از زمان ادغام، حدود ۶۰ درصد آنها کنترل صرافی های متمرکز را در دست دارند که به این چند نهاد اختیاری در فرآیند اعتبار سنجی، که برای زنجیره اساسی است، می دهد.

کالب شریدان، یکی از بنیانگذاران شبکه Eden، نگرانی خود را در مورد این موضوع ابراز کرد، اما اظهار داشت که هر مشکل احتمالی ناشی از تمرکز بیش از حد را می توان با استفاده از اتریوم بیشتر اصلاح کرد.

مشکلات بیشتری برای مکانیزم اثبات سهام وجود دارد

مکانیسم‌های اجماع اثبات سهام به‌عنوان «به‌روزرسانی نهایی» اکوسیستم اتریوم مورد ستایش قرار گرفته‌اند، زیرا مصرف انرژی را کاهش می‌دهند و سرعت را بهبود می‌بخشند و در عین حال به اعتباربخش‌ها پاداش می‌دهند. همه چیز برای اثبات سهام اتریوم خوشایند نبوده است، زیرا تحلیلگران ایمنی شبکه را به عنوان مدل اثبات کار (PoW) امن‌ترین مکانیسم برای دارایی‌های کاربران ذکر کرده‌اند.

در اعتبارسنجی اثبات سهام، کنترل دو بلوک متوالی توسط بازیگران بد برای امنیت شبکه خطرناک است، زیرا گفته می‌شود اتریوم سطح امنیت و کارایی سرعت را به خطر انداخته است. همراه با این موارد، اعتراض برخی از ماینرها برای حفظ مکانیسم PoW که منجر به هارد فورک در شبکه اتریوم می شود نیز وجود دارد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx