تاثیر تورم آمریکا بر ارزهای دیجیتال

فدرال رزرو و ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 554 نفر

تاثیر تورم آمریکا بر ارزهای دیجیتال

تورم در حال حاضر برای سه ماه متوالی کاهش یافته است. تورم آمریکا به ۸.۲ درصد رسید. تورم ایالات متحده همچنان در حال کاهش است – اما همچنان بیشتر از آن چیزی است که فدرال رزرو می خواهد. اداره آمار کار آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده را در روز پنجشنبه منتشر کرد که نشان می دهد تورم در ماه سپتامبر ۱۰ واحد کاهش یافته است. ارزهای دیجیتال هم از این تورم آمریکا بی تاثیر نبوده است.

قیمت کالاها در ماه گذشته ۸.۲ درصد به صورت سالانه افزایش یافت که بیشتر از انتظار اقتصاددانان از ۸.۱ درصد بود. به طور ماهانه، شاخش CPI  ۰.۴٪  افزایش یافت.

علیرغم مقدار بالاتر از حد انتظار، گزارش امروز سومین کاهش متوالی ماهانه تورم ایالات متحده است، پس از رکورد بالای ۹.۱ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بود.

اگرچه چند گزارش اخیر CPI نشان داده است که تورم ممکن است به اوج خود رسیده باشد، بازارها به مقدار تورم اعلامی امروز واکنش منفی نشان دادند. شاخص های عمده سهام ایالات متحده مانند داوجونز و نزدک ۱۰۰ در معاملات قبل از بازار به شدت سقوط کردند، در حالی که بازار کریپتو نیز شاهد کاهش شدید بود. بیت کوین بیش از ۴ درصد کاهش یافته است در حالی که دومین ارز دیجیتال بزرگ، اتریوم، بیش از ۶ درصد سقوط داشته است.

علیرغم امید به کاهش سریع تورم به سمت هدف ۲ درصدی فدرال رزرو، مقدار ۸.۲ درصدی نشان می دهد که تورم چسبنده است. و بنابراین می تواند برای مدت طولانی تر از حد انتظار بالا بماند. تورم بالا و رشد اقتصادی آهسته خبر بدی برای دارایی‌های ریسکی مانند کریپتو و بازارهای مالی گسترده‌تر است.

در حال تماشای فدرال رزرو

معامله گران تورم امسال را به دقت زیر نظر داشتند، زیرا این ارقام تاثیری کلیدی بر حرکت فدرال رزرو دارند. با افزایش تورم، بانک مرکزی ایالات متحده با سیاست سختگیرانه اقتصادی واکنش نشان داد و نرخ بهره را به ۳% تا ۳.۲۵% افزایش داد، سطحی که از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ مشاهده نشده بود.

افزایش نرخ بهره برای معامله گران و سرمایه گذاران مرتبط است زیرا به دلیل افزایش هزینه وام گرفتن پول، بر دارایی های ریسک تأثیر می گذارد. موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو بزرگترین عامل پشت سرگذاشتن ۲ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال از نوامبر ۲۰۲۱ است.

بانک مرکزی ایالات متحده قدرتمندترین نیروی جهان در بازارهای جهانی است، و بحران اقتصادی اخیر، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و تیمش را به اتخاذ موضعی بی‌رحمانه سوق داده است که به سهام و بازارهای ارزهای دیجیتال ضربه زده است. این همچنین چندین اثر ضربه‌ای داشته است، مانند تقویت دلار در برابر سایر ارزهای جهانی، که متعاقباً دارایی‌های ریسک پذیر را عقب نگه داشته است.

فدرال رزرو بارها اعلام کرده است که امیدوار است تورم را به ۲ درصد کاهش دهد. برآوردهای فعلی پیش‌بینی می‌کنند که نرخ وجوه می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به ۴.۶ درصد برسد، که به معنای افزایش بیشتر نرخ بهره در چشم انداز آینده است. پاول معمولاً در جلسات کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی افزایش نرخ را اعلام می کند. دو دوره پایانی سال قرار است در نوامبر و دسامبر برگزار شود.

واکنش ارزهای دیجیتال چیست؟

با کاهش نرخ تورم، ممکن است مدتی طول بکشد تا بازار ارزهای دیجیتال نشانه‌هایی از حیات دوباره نشان دهد. بسیاری از معامله گران پیشنهاد کرده اند که محور فدرال رزرو می تواند به عنوان یک نقطه عطف حیاتی برای بازار عمل کند، زیرا توقف افزایش نرخ ها فشار بر دارایی های ریسکی را کاهش می دهد. پاول تودور جونز، مدیر صندوق سرمایه گذاری میلیاردر، اوایل این هفته گفت که فدرال رزرو به احتمال زیاد منجر به “افزایش گسترده ای در انواع معاملات کاهش یافته تورم، از جمله ارزهای دیجیتال” خواهد شد، اما او در مقدمه اظهارات خود هشدار داد که فکر می کند ایالات متحده است یا قبلا وارد رکود شده است یا به سمت رکود است.

در حالی که اقتصاد ایالات متحده برای دو فصل متوالی در نیمه اول سال کاهش یافت، دفتر ملی تحقیقات اقتصادی هنوز رکود اقتصادی را اعلام نکرده است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر آمادگی فدرال رزرو برای اخذ تصمیمات جنجالی به بازارها ظاهر نشده است. ماه گذشته نرخ بیکاری به ۳.۵ درصد کاهش یافت. جونز و دیگران هشدار داده‌اند که فدرال‌رزرو قبل از تحریک رشد اقتصادی منتظر خواهد بود تا نرخ بیکاری بالاتری را ببیند و اشاره می‌کند که چرخش می‌تواند تا حدی در انتظار ورود رسمی اقتصاد به رکود باشد.

بیت کوین در طول تاریخ به عنوان یک “طلای دیجیتال” معرفی شده است که می تواند به عنوان یک محافظ در برابر تورم پولی عمل کند، و در حالی که طرفداران ارزهای دیجیتال مدت ها امیدوار بودند که طبقه دارایی مستقل از سهام و حرکت های بانک مرکزی معامله شود، اقدام قیمتی امسال آنها را از بین برده است. از آنجایی که بیت‌کوین همچنان به تورم و فدرال رزرو واکنش نشان می‌دهد، چشم‌انداز کلان احتمالاً باید بهبود یابد تا کریپتو رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود به بالای ۶۹۰۰۰ دلار رسید و بازار ارزهای دیجیتال در نوامبر ۲۰۲۱ از مرز ۳ تریلیون دلار گذشت. اکنون تقریباً یک سال از بازار نزولی می گذرد، به احتمال زیاد یک رکورد جدید هنوز تا حدودی باقی مانده است. تا زمانی که تورم همچنان داغ است، وفاداران ارزهای دیجیتال احتمالاً منتظر هستند تا حالت به اصطلاح لولیش از سر گرفته شود.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx