اتریوم بعد از مرج اسیب پذیر میشود

اتریوم
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 543 نفر

علیرغم اینکه ادغام اتریوم به عنوان یک ارتقاء بزرگ در شبکه بلاک چین معرفی می شود، انتقال آن به اثبات سهام از لحاظ نظری آن را در برابر بهره برداری آسیب پذیرتر می کند.

یک محقق امنیتی در صحبت با کوین تلگراف توضیح داد که برخلاف سیستم‌های اثبات کار ، سیستم اثبات سهام، از قبل به اعتبارسنجی گره‌ها اطلاع می‌دهد که چه بلاک‌هایی را اعتبارسنجی می‌کنند، بنابراین آنها را قادر می‌سازد تا حملات را برنامه‌ریزی کنند.

این کارشناس امنیتی که خواست نامش فاش نشود، یک توسعه دهنده بلاک چین و محقق امنیتی است که روی بلاک چین لایه ۲ اثبات سهام کار می کند.

محقق توضیح داد که اگر اعتبار سنج ها موفق شوند دو بلوک متوالی را برای اعتبارسنجی ردیف کنند، از نظر تئوری ممکن است در بلاک چین اتریوم پس از ادغام سو استفاده رخ دهد.

از نقطه نظر امنیت اقتصادی، [این آسیب‌پذیری] انجام این حملات را نسبتا آسان‌تر می‌کند.

این کارشناس می‌گوید در حالی که ماینرها می‌توانند بلاک‌های متوالی را در شبکه‌های PoW اعتبارسنجی کنند، اما این به “شانس خالص” ختم می‌شود و به ماینر فرصتی برای برنامه‌ریزی حمله نمی‌دهد.

در نتیجه، محقق امنیتی استدلال می‌کند که اتریوم زمانی که ادغام اعمال می‌شود، قدرت امنیتی خود را از دست خواهد داد.

 

اما اینکه گفته می‌شود اثبات سهام [هنوز] دارای امنیت عملی کافی است . واقعاً مهم نیست که از لحاظ نظری به اندازه اثبات کار ایمن نباشد. این هنوز یک سیستم بسیار امن است.

این کارشناس امنیتی افزود: «اتریوم در حال کار بر روی رفع [مشکل متوالی بلاک] است.

حل این مشکل دشوار است، اما اگر این کار انجام شود، امنیت اثبات سهام افزایش خواهد یافت زیرا آنها محافظت در برابر بردارهای حمله خواهند داشت.

اعتباردهنده‌های اتریوم دراثبات سهام کاهش می‌یابند، زیرا قوانین اجماع برای تشویق اقتصادی اعتبارسنجی‌ها برای تأیید صحیح تراکنش‌های دریافتی طراحی شده‌اند و هر گونه رفتار خلاف آن باعث کاهش سپرده گذاری اتریوم آنها می‌شود.

بر اساس شمارش معکوس ادغام اتریوم Blocknative، نهایتاً ادغام اتریوم در تاریخ ۱۵ سپتامبر در حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد UTC انجام می شود. انتقال به اثبات سهام قرار است شبکه اتریوم را مقیاس‌پذیرتر و از نظر انرژی کارآمدتر کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx