۵ نکته‌ی کاربردی برای رفع مشکل تراکنش های گیر کرده یا شکست‌خورده‌ی بیت کوین

مشکلات تراکنش بیت کوین
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 91 نفر

چرا تراکنش‌های بیت کوین گیر می‌کنند؟

در واقع، تنها چند موقعیت وجود دارد که یک تراکنش بیت‌کوین یا ارز دیجیتال گیر کند یا با شکست مواجه شود.

مشکلات اتصال: اگر از VPN، فایروال پرقدرت یا TOR استفاده می‌کنید، ممکن است در برقراری اتصال شما به شبکه برای ارسال تراکنش اختلال ایجاد شود. به طور مشابه، اگر از یک شبکه‌ی وای‌فای ضعیف یا با اینترنت موبایل ضعیف کار می‌کنید، این موضوع هم می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما معمولا عامل اصلی کارمزد تراکنش پایین است.

کارمزد تراکنش پایین: اکثر کیف پول‌ها و نرم‌افزارهایی که استفاده می‌کنیم، کارمزد تراکنش را به‌صورت پویا تنظیم می‌کنند. بنابراین، هنگامی که تراکنشی را ارسال می‌کنید، این برنامه‌ها برای شما محاسبه شده و روی صفحه، نمایش داده می‌شوند. برخی از کیف پول‌ها تنظیماتی برای ارسال تراکنش‌های «اقتصادی» با کارمزد پایین‌تر دارند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه انتخاب نمی‌دهند. به هر حال، اگر تراکنشی را با کارمزد خیلی پایین ارسال کنید، ممکن است توسط ماینرها تأیید نشده و در یک بلاک پردازش نشود. این یکی از دلایل اصلی گیر کردن یا شکست و Failed تراکنش است.

ماینرها تراکنش‌ها را بر اساس کارمزد و اندازه‌ی بسته‌ی داده در بلاک خود جای می‌دهند. این میزان با واحد ساتوشی بر بایت (sat/B) سنجیده می‌شود. هرچه کارمزد بیشتر باشد، احتمال اینکه یک ماینر تراکنش شما را لحاظ کند، بیشتر است. این موضوع در کنار شلوغی ممپول (فهرستی از تمام تراکنش‌هایی که منتظر پردازش هستند) می‌تواند باعث شود گیر کردن تراکنش شما به یک کابوس تبدیل شود.

۵ نکته‌ی کاربردی برای رفع مشکلات تراکنش های گیر کرده یا شکست‌خورده‌ی بیت کوین

در اینجا ۵ نکته در مورد مشکلات تراکنش های گیر کرده یا شکست‌خورده‌ی بیت کوین آورده شده است که برای فهمیدن و حل مشکلات تراکنش شبکه مفید هستند:

کارمزد خود را افزایش دهید

از آنجایی که مشکل اصلی احتمالاً کارمزد پایین ارسال‌شده برای تراکنش است، قبل از ارسال، سعی کنید کارمزد پرداختی خود را افزایش دهید. البته اگر قبلاً تراکنش خود را ارسال کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله صرف‌نظر کنید!

بسیاری از کیف پول‌ها تنظیماتی برای کارمزد تراکنش دارند، بنابراین مطمئن شوید که روی کمترین مقدار تنظیم نشده باشند. اگر ETH ارسال می‌کنید، مطمئن شوید که Gas کافی در حسابتان برای ارسال وجود دارد و میزان Gas را به اندازه‌ی کافی بالا تنظیم می‌کنید. Gas واحد اندازه گیری کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم است. برای اطلاع از میزان Gas Fee در شبکه اتریوم می‌توانید این وب‌سایت را زیر نظر داشته باشید. اگر نمی‌توانید کارمزد پویا برای تراکنش‌هایتان تنظیم کنید و به طور مداوم با این مشکل مواجه می‌شوید، شاید بخواهید با عوض کردن کیف پولتان مشکل را حل کنید و ببینید که آیا این مسئله‌ی اصلی است یا خیر. برای محاسبه‌ی کارمزد بیت‌کوین می‌توانید از این وب‌سایت استفاده کنید تا به راحتی از میزان کارمزدها مطلع شوید و کارمزد خود را محاسبه کنید.

تراکنش خود را بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید که واقعاً تراکنشی انجام داده‌اید یا خیر. اگر تراکنش در کیف پول یا نرم‌افزار شما «با شکست مواجه شده است» یا به طور حرفه‌ای تر، Faild شده است، این ممکن است به این معنی باشد که تراکنش اصلاً انجام نشده است. هر تراکنش موفقی که شما آغاز می‌کنید، یک شناسه‌ی تراکنش (Transaction ID) یا (TXID) تولید می‌کند که شبیه به این است:

۲bea8aedf55f17029d5f04b6dbf0541fff2116f40c7a07ecca27e546bd51922y

می‌توانید از این TXID در یک «مرورگر بلاک‌چین» برای یافتن اطلاعات کامل در مورد تراکنش استفاده کنید. این کار برای بررسی اینکه چرا تراکنش بیت کوین شما ممکن است در حالت انتظار یا با شکست مواجه شده باشد، ضروری است. شما می‌توانید برای این کار از یک جستجوگر بلاک‌چین محبوب مانند Blockchain.info استفاده کنید. همچنین، اگر مجبور به تماس با پشتیبانی کیف پول یا پلتفرم خود شدید، TXID یکی از اطلاعاتی است که آن‌ها از شما درخواست خواهند کرد.

صبور باشید

ممکن است که خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما افراد زیادی هستند که اگر تراکنششان بلافاصله انجام نشود، وحشت می‌کنند. این صنعت هنوز در مراحل ابتدایی است و ثبات به تدریج در حال شکل‌گیری است. بارها پیش می‌آید که فقط باید کمی بیشتر از انتظارات اولیه‌تان صبر کنید. اگر با استفاده از مرحله‌ی ۲ بررسی کرده‌اید و مطمئن شده‌اید که تراکنش شما واقعاً انجام شده است و حالا مدتی گذشته، شاید فقط کارمزد شما برای تراکنش خیلی پایین بوده است. بسته به میزان تراکم ممپول که می‌توانید آن را در Blockchain.info نیز مشاهده کنید، حداقل چند ساعت صبر کنید. در برخی موارد مشاهده شده است که تراکنش بین کوین با میزان کارمزد متوسط، بین ۱۶ تا ۴۸ ساعت به طول انجامیده است.

گزینه‌ی جایگزینی با کارمزد (Replace By Fee)

این یک ویژگی جدیدتر است که برخی از کیف پول‌ها (از جمله Electrum و GreenAddress) دارند و به شما امکان می‌دهد تا کمی قوانین مربوط به محافظت از تراکنش در شبکه را دور بزنید. به طور معمول، اگر همان تراکنش را با کارمزد بالاتر به شبکه ارسال کنید، این تراکنش رد می‌شود. دلیلش این است که شبکه می‌بیند که همان بیت‌کوین در تراکنش اصلی با کارمزد کم شما گیر کرده است و به نظر می‌رسد یک «دابل اسپندینگ (Double spending)» در حال انجام است (دابل اسپندینگ یعنی دو بار خرج کردن بیت کوین. برای جلوگیری از این کار، محافظت‌هایی در نظر گرفته شده است). یک تراکنش RBF یا «جایگزینی با کارمزد» به شبکه می‌گوید که ممکن است بعداً همان تراکنش را اما با کارمزد بالاتر ارسال کنید. این پروتکل RBF به شما امکان می‌دهد تا از قبل به شبکه اطلاع دهید که ممکن است تغییراتی ایجاد کنید. البته این گزینه در بسیاری از پلتفرم‌ها در دسترس نیست، اما اگر از قبل این امکان را داشته باشید، واقعاً گزینه‌ی راحتی است!

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx