دو مظنون سرقت از پلاتیپوس در فرانسه دستگیر شدند

پلاتیپوس
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 322 نفر

به گفته مقامات محلی، دو مظنون توسط پلیس فرانسه در ارتباط با سوء استفاده ۹.۱ میلیون دلاری پلاتیپوس دستگیر و ۲۱۰،۰۰۰ یورو ارز دیجیتال کشف و ضبط شده است. پلاتیپوس در این‌باره گفت، تحقیقاتی که منجر به دستگیری دو مظنون شد توسط کاراگاه زنجیره ای ZachXBT و صرافی رمزارز بایننس پشتیبانی شده است. پروتکل غیرمتمرکز پلاتیپوس در سه حمله فلش لون (وام فوری) جداگانه که توسط همان بهره‌بردار در ۱۶ فوریه انجام شد، به خطر افتاد.

این حملات منجر به سرقت چندین استیبل کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی شد. اولین حمله منجر به سرقت حدود ۸.۵ میلیون دلار از دارایی ها شد. در حادثه دوم، تقریباً ۳۸۰،۰۰۰ لار دارایی به اشتباه به قرارداد آوه v3 ارسال شد. در نتیجه حمله سوم نیز، تقریباً ۲۸۷۰۰۰ دلار به سرقت رفت. این حمله منجر به جدا شدن ارزش استیبل کوین Platypus USD (USP) از دلار ایالات متحده شد.

پلاتیپوس اخیرا تأیید کرده است که عاملان از روش وام فوری برای کشف یک خطای منطقی در مکانیسم بررسی پرداخت بدهی USP در ذخایر وثیقه استفاده کردند. عملیات مبادله پایدار تحت تأثیر قرار نگرفته است. فلش لون همان روشی است که آوی آیزنبرگ، بهره‌بردار مانگو مارکت، که مسئولیت دستکاری در قیمت توکن MNGO را در اکتبر ۲۰۲۲ بر عهده گرفت، استفاده کرد. آیزنبرگ در ۲۸ دسامبر در پورتوریکو به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد.

در ۲۳ فوریه پلاتیپوس برنامه‌ای را برای بازگرداندن وجوه به کاربران آسیب دیده اعلام کرد. طبق پروتکل، ۶۳ درصد از وجوه استخر اصلی ظرف شش ماه بازگردانده می شود. طبق برنامه، بازپرداخت استیبل کوین‌ های فریز شده می‌تواند منجر به بازیابی ۷۸ درصد از وجوه شود. در پروتکل ذکر شده است: «اگر پیشنهاد ما به آوه تأیید شود و تتر بازپرداخت USDT فریز شده را تأیید کند، ما می‌توانیم تقریباً ۷۸٪ از وجوه کاربر را بازیابی کنیم.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx