سقوط صرافی FTX بر تمام تیم های فرمول یک تاثیر خواهد گذاشت

صرافی FTX و فرمول یک
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 443 نفر

تاثیر سقوط صرافی FTX بر تمام تیم های فرمول یک

توتو وولف میلیاردر اتریشی و مدیر عامل تیم فرمول یک مرسدس بنز معتقد است که فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX می‌تواند به همه تیم های فرمول یک لطمه وارد کند. صرافی FTX به عنوان یکی از حامیان مالی مرسدس فعالیت می کرد و لوگوی آن بر روی خودروهایی که توسط لوئیس همیلتون و جورج راسل هدایت می شدند قابل مشاهده بود. با این حال، تیم مرسدس بنز پس از آشکار شدن مشکلات شدید صرافیFTX  در اواسط نوامبر، توافق را به حالت تعلیق درآورد.

یک مانع بزرگ برای کل صنعت

فروپاشی عظیم صرافی FTX که در ماه گذشته اتفاق افتاد هنوز در بخش های مختلف صنعت کریپتو تاثیرگذار است. در مصاحبه اخیر، وولف استدلال کرد که این اتفاق می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در هر تیم فرمول یک شود، زیرا همه آنها به نوعی با صنعت ارزهای دیجیتال مرتبط هستند:

هر تیمی چنین حامیانی دارد و سازمان فرمول ۱ نیز همینطور. بنابراین همه تیم ها تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

مرسدس بنز وصرافی FTX سال گذشته یک قرارداد حمایت مالی امضا کردند تا این پلتفرم ارز دیجیتال را تبلیغ کنند و مجموعه NFT را برای طرفداران معرفی کنند. تیم فرمول یم مرسدس بتز در ابتدا با مشاهده اولین نشانه‌های مشکلات خود در نوامبر از شریک خود حمایت کرد و متعهد شد که لوگو صرافی FTX را روی خودروهای خود حفظ خواهد کرد. با این حال، مدت کوتاهی قبل از تشکیل پرونده حمایت از ورشکستگی صرافی، تمام روابط خود را با صرافی قطع کرد.

به عنوان اولین قدم، ما قرارداد همکاری خود را با صرافی FTX به حالت تعلیق درآوردیم. این بدان معنی است که شرکت دیگر از این آخر هفته روی ماشین های مسابقه و سایر دارایی های مارک دار ما ظاهر نمی شود. مرسدس اعلام کرد: ما به نظارت دقیق وضعیت ادامه خواهیم داد.

وولف، که خود را به عنوان یکی از حامیان قوی فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال نشان داده است، گفت که صرافی FTX قبل از فاجعه خود مانند یک شرکت محکم به نظر می رسید. او معتقد است که ورشکستگی آن نه تنها برای ما بلکه برای کل صنعت کریپتو ضربه‌ای بزرگ است، در حالی که «کسری هشت میلیارد دلاری» ضرورت قوانین مربوطه را در این بخش نشان می‌دهد. مسلماً موفق‌ترین تیم تاریخ فرمول یک یعنی فراری سال گذشته با شرکت فناوری سوئیسی Velas Network AG برای ایجاد NFT برای طرفداران خود شریک شد.

تیم ردبول تیم قهرمان فعلی مکس ورشتاپن در ماه فوریه قراردادی ۱۵۰ میلیون دلاری با پلتفرم رمزنگاری بای بیت (Bybit) امضا کرد. این صرافی به عنوان شریک اصلی تیم مسابقه ای عمل می کند، ابتکارات NFT آن را هدایت و توکن های هواداری را ترویج می کند. همچنین قرار است فضا را برای ورود زنان به فناوری بلاکچین هموار کند.

مک لارن ریسینگ نیز با صرافی رمزارز OKX قرارداد همکاری بست و تبدیل به دومین اسپانسر بزرگ تیم شد. به نوبه خود، صرافی Crypto.com  شریک جهانی فرمول یک است و لوگوی آن در هر پیست مسابقه قابل مشاهده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx