مدیر سابق صرافی FTX توسط SEC به کلاهبرداری از سرمایه گذاران متهم شد

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا کرد که یک مدیر سابق مهندسی در صرافی FTX “نقش مهمی” در برنامه‌ای برای فریب سرمایه گذاران FTX داشته است تا آنجا که میلیون ها دلار برای استفاده شخصی خود از FTX برداشت کرده است. بر اساس بیانیه SEC، نیشاد سینگ سه شنبه به دلیل «نقش خود در یک […]

صرافی FTX

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ادعا کرد که یک مدیر سابق مهندسی در صرافی FTX “نقش مهمی” در برنامه‌ای برای فریب سرمایه گذاران FTX داشته است تا آنجا که میلیون ها دلار برای استفاده شخصی خود از FTX برداشت کرده است. بر اساس بیانیه SEC، نیشاد سینگ سه شنبه به دلیل «نقش خود در یک طرح چند ساله» برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران در صرافی ارز دیجیتال FTX متهم شد. این صرافی در ماه نوامبر برای حمایت از ورشکستگی اقدام کرد و مدیر عامل سابق آن سم بنکمن-فرید با اتهامات مختلف مواجه است.

طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، سینگ “یک نقش فعال” در طرحی برای فریب سرمایه گذاران صرافی FTX بود. سینگ تا آنجا پیش رفت که حدود 6 میلیون دلار از FTX برای استفاده شخصی خود از جمله “خانه چند میلیون دلاری و کمک‌های مالی به اهداف خیریه” برداشت کرد.

سینگ با یک “توافق دوقسمتی” با اتهامات SEC موافقت کرد و در انتظار تایید دادگاه است. اوایل روز سه‌شنبه سینگ به اتهامات جنایی جداگانه‌ای که توسط دادستان‌های فدرال مطرح شده بود، اعتراف کرد. کمیسیون معاملات آتی کالا همچنین سینگ را به «تقلب از طریق اختلاس و کمک و تشویق به تقلب» متهم کرد. سینگ ادعاهای آژانس را رد نکرد و طبق بیانیه SEC، «با وارد کردن یک حکم رضایت پیشنهادی در مورد مسئولیت خود در قبال اتهامات موجود در شکایت موافقت کرد».

کدهای مخصوص آلامدا ریسرچ

SEC گفت سینگ همچنین کد نرم‌افزاری ایجاد کرد که به آلامدا ریسرچ اجازه دسترسی به سرمایه‌های مشتریان FTX را می‌داده است. در بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمده است: «این اقدامات درحالی رخ داده است که بنکمن-فرید به سرمایه‌گذاران گفته است FTX یک پلتفرم تجارت دارایی‌های رمزنگاری امن با اقدامات پیچیده کاهش ریسک برای محافظت از دارایی‌های مشتری است و اینکه آلامدا فقط یک مشتری دیگر بدون امتیازات ویژه است».

آژانس گفت که سینگ می دانست یا باید می دانست که این اظهارات گمراه کننده است. SEC در شکایت خود گفت: «در مقطعی در سال 2021، بنکمن-فرید متوجه شد که FTX حدود 50 میلیون دلار کمتر از هدف درآمد سالانه 1 میلیارد دلاری بدست آورده، بنابراین به سینگ گفته است وجوه را از آلامدا منتقل کند و 50 میلیون دلار را به دروغ به عنوان درآمدی که FTX به دست آورده است توصیف کند.»

SEC ادعا می کند: «سپس سینگ یک سری از نقل و انتقالات جعلی را به عقب انداخت و بعداً در مورد نقل و انتقالات به حسابرسان دروغ گفت و اسناد نادرستی برای حمایت از این دروغ ها ایجاد کرد.»

سینگ همچنین در مورد مسئولیت آلامدا در قبال FTX، از جمله عوامل دیگری که ثبات مالی هر دو شرکت را به خطر می اندازد، نگران شد. SEC گفت که سینگ با برخی از پروژه های “جاه طلبانه” صرافی که منابع کافی نداشتند، پولی که به طور گزاف برای بازاریابی و تملک شرکت صرف می شد، مخالف بود. در پرونده SEC آمده است: «با وجود این نگرانی‌ها، سینگ به کار در صرافی FTX و حمایت از بنکمن فرید ادامه داد.

CFTC ادعا کرد که آلامدا و FTX در فضای اداری، پرسنل، فناوری، مالکیت معنوی و منابع دیگر، از جمله برخی از پرسنل و منابعی که سینگ بر آنها نظارت می‌کردند، مشترک بودند. همه اینها علیرغم تضمین هایی بود که آلامدا و FTX نهادهای جداگانه ای هستند.

زمانی که FTX شروع به فروپاشی کرد، الیسون (مدیرعامل سابق آلامدا) با کارکنان شرکت جلسه ای برگزار کرد و گفت که او، بنکمن فرید و دیگران تصمیم گرفته‌اند از دارایی های مشتریان FTX برای پرداخت بدهی‌های آلامدا استفاده کنند و سینگ و وانگ از این موضوع اطلاع داشتند. بر اساس شکایت CFTC، اکثر کارمندان آلامدا بلافاصله پس از جلسه استعفا دادند.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx