سم بنکمن فرید عامل سقوط لونا

سم بنکمن فرید و سقوط لونا
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 456 نفر

سم بنکمن فرید عامل سقوط لونا

طبق گزارش‌ها، دادستان‌های فدرال ایالات متحده تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند که  بررسی کند آیا سقوط اکوسیستم لونا در واقع توسط تاکتیک‌های دستکاری بازار توسط مدیر عامل سابق صرافی FTX سم بنکمن فرید ایجاد شده است یا خیر.

بر اساس گزارش ۷ دسامبر از نیویورک تایمز (NYT)، دادستان ها، به عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده تر در مورد سقوط خود صرافی FTX در حال بررسی این هستند که آیا امپراتوری سم بنکمن فرید عمداً باعث سیل سفارش های “فروش” در استیبل کوین الگوریتمی UST شده است یا خیر.

گفته می‌شود که افزایش ناگهانی سفارش‌های فروش UST، تطبیق آن‌ها با سفارش‌های «خرید» مربوطه را دشوار می‌کند، که به نوبه خود فشار نزولی بیشتری بر روی UST وارد می‌کند و باعث می‌شود که نسبت ۱:۱ در نظر گرفته شده با دلار آمریکا از دست برود.

این رویدادها همچنین منجر به سقوط توکن بومی  لونا، لونا کلاسیک (لونا سابق) شد زیرا این دو ارز دیجیتال برای نگه داشتن این پیوند طراحی شده بودند. اما در حالی که هیچ کس نتوانسته است به طور دقیق علت اصلی سقوط لونا کلاسیک و UST در ماه می را مشخص کند، اما معلوم است که اکثر سفارشات فروش UST بازوی سرمایه گذاری صرافی FTX یعنی آلامدا ریسرچ بوده است.

یک فرد آگاه در این زمینه همچنین به نیویورک تایمز گفت که همچنین آلامدا ریسرچ روی کاهش قیمت لونا کلاسیک شرط بندی کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، مانند بسیاری از نظراتی که سم بنکمن فرید از زمان سقوط صرافی FTX به اشتراک گذاشته است، مدیر عامل سابق ادعا کرد که از هیچ گونه دستکاری در بازار آگاه نبوده و قطعاً هرگز قصد دستکاری در بازار را نداشته است.

او افزود: تا جایی که من می‌دانم، همه معاملات برای سرمایه‌گذاری یا پوشش ریسک بوده است.

در پاسخ به گزارش اخیر، دو کوان، مدیرعامل  ترافرم لبز و بنیانگذار شبکه لونا، نظرات خود را در مورد این موضوع با ۱ میلیون دنبال کننده توییتر خود در توییتی در ۸ نوامبر به اشتراک گذاشت. او گفت زمان آن رسیده است که در مورد وام ادعایی ۱ میلیارد دلاری که به صورت استیبل کوین UST به آلامدا ریسرچ و سم بنکمن فرید پرداخت شده، صحبت شود.

دو کوان همچنین اظهار داشت که انقباض بزرگ ارزی که UST در فوریه ۲۰۲۱ متحمل شد توسط شرکت آلامدا ریسرچ آغاز شد، زمانی که آنها ۵۰۰ میلیون استیبل کوین UST را در عرض چند دقیقه فروختند.

دو کوان در مورد این موضوع افزود: آنچه در تاریکی انجام می‌شود، آشکار خواهد شد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx