آینده دیفای و خدمات مالی متمرکز

آینده دیفای و خدمات مالی متمرکز
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 365 نفر

بازوی تحقیقاتی فدرال رزرو ایالات متحده هفته گذشته دو مقاله منتشر کرد که به بررسی دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) و پیامدهای دارایی های دیجیتال برای ثبات مالی پرداخته است.

فدرال رزرو و رهبر آن برای نظارت بیشتر بر صنعت کریپتو، به ویژه در زمینه پیوندهای آن با بخش مالی گسترده تر، بر این حوزه فشار آورده اند. مقاله آن در مورد “ثبات مالی و مقررات” مربوط می‌شود و نویسندگان نظارت سخت‌گیرانه‌تری را برای شرکت‌هایی که وجوه مشتریان را مدیریت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند. در این مقاله آمده است:

نظارت، افشای جامع در سرمایه ها و نقدینگی، در صورت لزوم، می تواند انعطاف پذیری نهادها را در اکوسیستم دارایی دیجیتال بهبود بخشد. به عنوان مثال، واحدهای رمزنگاری متمرکز که به عنوان طرف مقابل برای کاربران خرده‌فروشی در اکوسیستم دارایی دیجیتال عمل می‌کنند، معمولاً مشمول افشای جامع سرمایه، نقدینگی یا الزامات دیگر نیستند.

مقاله “ثبات مالی” به این نتیجه رسید که اکوسیستم کریپتو مستعد ایجاد آسیب‌پذیری‌های مالی است، اما بعداً اضافه کرد که «ریسک‌های ثبات مالی گسترده نیستند، زیرا اکوسیستم دارایی دیجیتال خدمات مالی قابل‌توجهی ارائه نمی‌کند و ارتباطات متقابل آن با سیستم مالی سنتی محدود است.»

نویسندگان خاطرنشان کردند، با این حال، چنین خطراتی ممکن است در آینده افزایش یابد. آنها نوشتند:

در صورتی که سیستم مالی دیجیتال با سیستم سنتی ارتباط بیشتری پیدا کند یا ارائه خدمات مالی خود را گسترش دهد، خطرات ثبات مالی می‌تواند به سرعت اهمیت پیدا کند.

دیفای زیر ذره‌بین

مقاله «امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)؛ ریسک‌های بالقوه و مرتبط با تحول» یک نمای کلی از اکوسیستم دیفای ارائه می‌کند. این مقاله به رشد قابل توجه بخش کریپتو اشاره می کند و در عین حال پتانسیل آن را برای خطرات پایداری بلندمدت برجسته می کند. در این مقاله آمده است:

ارائه خدمات مالی در بلاک‌چین‌های عمومی و بدون مجوز از زمان ایجاد بیت‌کوین راه زیادی را طی کرده است، اما DeFi هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که از نظر سیستمی مهم شود. با این وجود، رشد سریع نقش چنین بلاک‌چین‌هایی نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران باید توجه جدی به طیف کاملی از مسائل مربوط به ثبات مالی را که ممکن است در صورت مهم شدن چنین فعالیت‌هایی از نظر سیستمی به وجود بیاید، شروع کنند.

انتشار هر دو مقاله بر روی بدنه تحقیقاتی استوار است که تیم تحقیقاتی فدرال رزرو تا به امروز منتشر کرده است. موضوعات گذشته شامل “خطرات و مزایای بالقوه استفاده گسترده تر از استیبل کوین” و “عادات کریپتوییِ ساکنان ایالات متحده” است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx