جریمه های بزرگ برای توسعه دهندگان توکن های گیمیفای

توکن های گیمیفای
  • زمان مطالعه: 17دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 426 نفر

گیمیفای

توکن‌ های مربوط به بازی‌های ارزهای دیجیتال – که در اصطلاح عامیانه به عنوان «گیمیفای» شناخته می‌شوند – تا اواسط آگوست در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشتند،  (تعداد ممکن است بسته به اینکه آیا می‌خواهید پروژه‌های نیمه تمام را شامل شود، یا اینکه از  لحاظ فنی دقیقا چقدر تومن در گردش است متفاوت باشد.) از این نظر، قانونی بودن بازی‌ها یک سوال ۱۰ میلیارد دلاری است که تعداد کمی از سرمایه گذاران در نظر گرفته اند. و این یک غفلت است که ممکن است به زودی پشیمان شوند.

به این دلیل که به نظر می رسد یک اجماع دو حزبی در بین قانونگذاران در ایالات متحده شکل می گیرد که صنعت باید تعطیل شود. آنها به طور خاص به این موضوع نپرداخته اند – موفق باشید در یافتن یکی از اعضای کنگره که کلمه “گیمی فای” را به زبان آورده باشد – اما حداقل دو پیشنهاد دو حزبی در میان سناتورها در جریان است که به طور موثر این پروژه های بازی را از خاک آمریکا بیرون می کند.

قانون نوآوری مالی مسئول، که در ژوئن توسط سناتورهای سینتیا لومیس (جمهوری خواه از وایومینگ) و کرستن گیلیبراند (دموکرات از نیویورک) ارائه شد، به قول لومیس، “اکثریت” ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان اوراق بهادار مشمول مقررات اوراق بهادار طبقه بندی می کند. و کمیسیون بورس (SEC). و در این ماه، سناتورهای جان بوزمن (جمهوری خواه از آرکانزاس) و دبی استابنو (دموکرات از میشیگان) پیشنهاد دوم را ارائه کردند – قانون حمایت از مصرف کننده کالاهای دیجیتال. این تأثیر مشابه خواهد بود، اما با تأکید بیشتر بر طبقه‌بندی اتریوم به عنوان یک کالا – قرار دادن آن در حیطه اختیارات کمیسیون معاملات آتی کالاها (CFTC).

طبقه بندی اوراق بهادار برای Axie Infinity، DeFi Kingdoms و بازی های دیگر

با توجه به تعریف SEC که کنگره به دنبال تایید آن است، هر توکنی که کاربران با “انتظار سود” در آن سرمایه گذاری کنند، احتمالا یک امنیت است. بیایید کمی در مورد معنایی که ممکن است برای توکن های مورد علاقه شما داشته باشد صحبت کنیم.

به عنوان مثال، این تعریف احتمالاً شامل پروژه هایی می شود که به استخرهای نقدینگی انگیزه می دهند. نمونه‌هایی از پروژه‌هایی که می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند اکسی اینفینیتی  که به استخرهای نقدینگی با پرداخت سود ارائه شده از طریق توکن بومی خود، AXS، مشوق می‌شود – و DeFi Kingdoms (DFK)، که با استفاده از توکن‌های بومی خود، JEWEL و CRYSTAL، استخرهای نقدینگی را تشویق می‌کند.

 

چرا استخرهای نقدینگی اهمیت دارند؟ مراو اوزایر، کارشناس بلاک چین و استاد فین تک مدرسه بازرگانی راتگرز، ماه گذشته در مصاحبه ای خاطرنشان کرد، از آنجایی که کاربران آن را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر می گیرند. «اگر توکنی است که برای خرید مصنوعات بازی استفاده می‌شود، این یک امنیت نیست. اما اگر بتوانید توکن را بردارید و از آن برای سرمایه گذاری در اوراق بهادار استفاده کنید، آن توکن کاربرد متفاوتی دارد.»

DeFi Kingdoms

این تعریف همچنین احتمالاً برای پروژه‌هایی که از عرضه اولیه توکن (ICO)، فروش توکن خصوصی یا فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) سود می‌برند، منجر به مشکل می‌شود. این شامل Axie – که ۱۵٪ از کل عرضه AXS را در فروش توکن های قبل از بازی یا خصوصی فروخت – و همچنین DFK که بیش از ۲۰۰۰ کاراکتر “Generation 0” را برای شروع بازی خود در سال گذشته فروخت.

اوزایر گفت: «هنگامی که آنها از [چیزی] برای تولید سرمایه استفاده می کنند، تحت تعریف امنیت قرار می گیرند.

فراتر از بدیهیات، سابقه نشان می دهد که دادستان های SEC احتمالاً دلایل بیشتری برای طبقه بندی توکن های بازی به عنوان اوراق بهادار پیدا می کنند. در پرونده ای که ماه گذشته بایگانی شد، آژانس استدلال کرد که تعدادی از توکن های فهرست شده در کوین بیس به دلایلی شامل اوراق بهادار هستند که از توسعه دهندگان به سرمایه گذاران به عنوان “سهامداران” یاد می کنند تا تصمیم یکی از پروژه ها برای نمایش عکسی از مدیر عامل خود که به تبلیغاتی که مورد تمسخر قرار می گیرد اشاره می کند.

مجازات هایی که توسعه دهندگان بازی ممکن است با آن مواجه شوند بسته به اینکه مقامات SEC چه احساسی دارند متفاوت باشد. حداقل، توسعه‌دهندگان ملزم به رعایت همان قوانین افشا هستند که شرکت‌های دولتی در ایالات متحده از آن پیروی می‌کنند. این به معنای افشای افسران عمومی، سهامداران اصلی – یا کسانی که بیش از ۱۰٪ از عرضه توکن را در اختیار دارند – و یک گزارش سالانه شامل ترازنامه حسابرسی شده و جریان های نقدی است.

SEC

الزامات افشا به تنهایی می تواند به عنوان یک بیداری بی ادبانه برای بسیاری از توسعه دهندگان باشد، که به اجرای پروژه هایی با ارزش میلیون ها – و گاهی میلیاردها – بدون افشای نام خود عادت کرده اند. اما مهمتر از آن، طبقه بندی اوراق بهادار احتمالاً به معنای جریمه های بزرگ برای پروژه های متخلف است.

 

در یک مورد که می‌تواند به عنوان شاخصی برای نحوه برخورد قانون‌گذاران به این موضوع باشد، SEC در این ماه با پروژه‌ای که درگیر ICO بود در حالی که پیشنهاد خود را به عنوان یک امنیت ثبت نمی‌کرد، موافقت کرد. در آن صورت، توسعه دهندگان موافقت کردند

کریستوس ماکریدیس، کارشناس توکنومیک و محقق وابسته تحقیقاتی در مدرسه کسب و کار کلمبیا، در مصاحبه با کوین تلگراف خاطرنشان کرد: «نیت مهم است». “برخی از پروژه های NFT و گیمی فای آنقدر پیچیده هستند که به وضوح از قوانین طفره می روند.”

او در عین حال گفت: «اگر به نقشی که نشانه‌ها می‌توانند در آموزش گیمیفیکینگ ایفا کنند فکر می‌کنید، یک تعریف بسیار سفت و سخت و محدود، بسیاری از پروژه‌های ارزش‌آفرین را کنار گذاشته و بسیاری از مخترعان را از ساخت و ساز در ایالات متحده باز خواهد داشت.»

آلاباما، هاوایی، یوتا، و ۴۷ ایالت دیگر ممکن است بخواهند حرفی داشته باشند

مقررات خارج از واشنگتن دی سی تنها یک چالش است که برای علاقه مندان به بازی های کریپتو در حال مبارزه است. موضوعی که کمتر قابل پیش‌بینی است، ناشی از چیزی است که دونالد رامسفلد، وزیر دفاع فقید ایالات متحده آن را «ناشناخته‌های ناشناخته» نامید.

در این مورد، یک مثال از یک سه گانه بعید از ایالت های ایالات متحده – آلاباما، هاوایی و یوتا آمده است. (اگر کسی حساب کند، کانادا نیز در این لیست است.) هر حوزه قضایی (بیشتر) قمار را ممنوع می کند، از جمله قرعه کشی – که در دنیای بازی های رمزنگاری بسیار محبوب شده است.

به عنوان مثال، Axie یک قرعه کشی یک ماهه بین ژانویه و فوریه سال جاری برگزار کرد و به کاربران قول داد که در صورت «آزاد کردن» (به معنای سوزاندن یا حذف) شخصیت های خود، شانس برنده شدن در انواع NFT ها را داشته باشند. DFK به سرعت از این کار پیروی کرد و از کاربران خواست تا در ازای فرصتی برای دریافت کاراکترهای بهتر (گران‌تر) «نسل ۰»، روی از دست دادن شخصیت‌های خود در ماه مارس قمار کنند. قرعه‌کشی‌های کوچک‌تر در ماه‌های اخیر همه‌جا در DFK رایج شده‌اند، و گزینه‌هایی برای شرکت در مسابقات روزانه و هفتگی و غیره وجود دارد.

کارشناسان می گویند این قرعه کشی ها حتی در خارج از سه ایالتی که کاملاً غیرقانونی هستند، برای مقامات ایالات متحده مشکل ایجاد می کند.

دیوید کلاین، شریک مدیریتی در نیو، “کاری که آنها برای قانونی بودن باید انجام دهند این است که آن را به عنوان یک قرعه کشی تنظیم کنند، به این معنی که یک ابزار ورودی رایگان جایگزین وجود دارد که فرصتی برابر برای برنده شدن دارد.” شرکت حقوقی Klein Moynihan Turco LLP مستقر در یورک، در مصاحبه با کوین تلگراف گفت.

کلاین افزود:

«اگر باید یک کالای ۲۰۰ دلاری را روی خط قرار دهید – به این معنی که آن را خراب می‌کنید – تا وارد شوید، پس این باید در نظر گرفته شود. یا با شماره ۱-۸۰۰ تماس بگیرید یا به یک وب سایت بروید و اطلاعات را تکمیل کنید.

لیست مشکلات به همین جا ختم نشد. بازیکنان ناراضی مدت‌هاست که جنبه‌های سیستم قرعه‌کشی DFK را مورد انتقاد قرار داده‌اند – از جمله وعده اهدای ۸۰۰ “آمولت” (یک NFT که نشان دهنده یک قطعه تجهیزات است) به‌طور تصادفی به بازیکنانی که از ۱۵ دسامبر تا ۱۵ ژانویه بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار توکن‌های JEWEL دارند. از اواسط آگوست – هفت ماه پس از پایان قرعه کشی – طلسم ها هنوز جایزه نگرفته بودند، با توسعه دهندگان قول داده بودند که تجهیزات هنوز در حال کار است.

کلاین گفت: «مشکلات زیادی در آنجا وجود دارد. وقتی این مسابقات را دارید، مهم است که با هم ارتباط برقرار کنید. تاریخ شروع [قرعه کشی] باید قبل از شروع مسابقه اعلام شود. قوانین مسابقه باید مشخص شود. پیش نویس شده است، و آنها را نمی توان به طور معنی داری تغییر داد. شما باید کاری را که می گویید از طریق اهدای جوایز انجام دهید و در چه زمانی انجام دهید. باید به حوزه های قضایی خاص ایالتی که برنده شدند گزارش دهید و لیستی از برندگان را در X به آنها ارائه دهید. و اگر این کار را نکنید، قوانین ایالتی را زیر پا می گذارید.»

 

این علاوه بر هر خطر قانونی یا قانونی دیگری است که توسعه دهندگان ممکن است با جهانی کردن پروژه های خود قبل از جمع آوری تیم های حقوقی برای بررسی خطرات احتمالی ایجاد کرده باشند.

کاهش بازیکنان، گسترش منابع توکن ، کاهش قیمت ها

فراتر از پیامدهای قانونی پیش بینی نشده، توسعه دهندگان با مشکل آشکارتری روبرو هستند: پایگاه کاربر به سرعت در حال کاهش است. بر اساس داده‌های بلاک چین جمع‌آوری‌شده توسط DappRadar، تعداد کاربرانی که با اکسی اینفینیتی در تعامل بودند از اوج ۷۴۴۱۹۰ در ۲۶ نوامبر به ۳۵۴۲۰ در ۲۰ آگوست کاهش یافت که ۹۵ درصد کاهش داشت. در همین حال، بازیکنان DFK با کاهش ۸۵ درصدی از اوج ۳۶۶۷۰ در دسامبر به ۵۲۹۰ تا ۱۹ اوت رسید.

این کاهش در بحبوحه گسترش سریع عرضه توکن در گردش رخ می دهد، با افزایش عرضه JEWEL DFK از تقریباً ۶۰ میلیون به بیش از ۱۰۰ میلیون در مدت مشابه. عرضه تا اواسط سال ۲۰۲۴ تا ۵۰۰ درصد افزایش می یابد – به ۵۰۰ میلیون – بدون شامل توکن جدید – CRYSTAL – بازی راه اندازی شده در زنجیره اواکس.

وقتی از کلاین پرسیده شد که توسعه‌دهندگان به دلیل قرعه‌کشی‌ های نادرست با چند سال زندان سخت مواجه می‌شوند، کلاین – که انطباق با مجموعه‌ای از پروژه‌های محرمانه و معروف NFT را انجام می‌دهد – ناامید شد. او گفت: “من می خواهم به صنعت کمک کنم تا این کار را به درستی انجام دهد.” اما، در مورد پروژه‌هایی که رعایت نشده‌اند، او گفت: «شما می‌توانید توسط یک تنظیم‌کننده به نقض قوانین قمار دولتی متهم شوید که جرم است. ممکن است یک دعوی خصوصی که ناراحت است از شما شکایت کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx