سیاست جدید گوگل پلی برای ارزهای دیجیتال!

ارزهای دیجیتال در گوگل پلی
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 704 نفر

اخیرا سرویس دیجیتالی گوگل پلی (Google Play) که یک غول فناوری جهانی محسوب می شود، درباره ارزهای دیجیتال قوانین جدیدی را طرح کرد است. این شرکت اعلام کرد که از این پس امکان خرید و فروش و توسعه رمزارزها در این برنامه وجود خواهد داشت. گو‌گل پلی به توسعه دهندگان ارز دیجیتال وعده می دهد که در صورت حفظ شفافیت بلاکچین، می توانند در این برنامه به خرید و فروش دارایی های دیجیتالی بپردازند. جالب است بدانید در این سیاست گذاری جدید از سوی گوگل پلی،NFT ها نقش اصلی را ایفا می کنند. اما این رویداد مهم چه تأثیراتی بر دنیای ارزهای دیجیتال می گذارد؟

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در گوگل پلی

گوگل پلی یکی از بزرگ ترین فروشگاه های آنلاین و ارائه دهنده خدمات دیجیتالی در جهان است که اخیرا به نظر می رسد از ارزهای دیجیتال حمایت می کند. این شرکت اعلام کرد که تحولی عظیم در سیاست های برنامه خود اعمال خواهد کرد که در پی آن توسعه دهندگان می توانند از ارزهای دیجیتال نهایت استفاده را ببرند. درواقع با توجه به تصمیمی که گوگل پلی برای ارزهای دیجیتال گرفته است، دارایی های کریپتویی مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، را می توان در فروشگاه برنامه معامله کرد. همچنین توسعه دهندگان از طریق فروشگاه گوگل پلی می توانند از مزایای ارزهای دیجیتال در برنامه ها و بازی های خود بهره مند شوند.

البته گوگل پلی به این نکته اشاره کرد که شرکت ها تنها در صورت ارائه مدارک شفاف سازی برای دارا بودن عناصر مبتنی بر بلاکچین، می توانند شامل استفاده از این قابلیت جدید شوند. گوگل پلی در این مورد تأکید داشت کمپانی هایی که قصد خرید و فروش یا فعالیت در حوزه NFT ها را دارند، باید در Play Console ثابت کنند که برنامه آن ها از شفافیت بلاکچینی برخوردار می باشد. در یکی از پست های منتشر شده از CoinDesk، جوزف میلز، مدیر محصول گروه Google Play، توضیحاتی را درباره قانون گذاری جدید این شرکت ارائه داده است. وی در این باره نوشت:

«سیاست گذاری جدید گوگلی پلی، فرصتی را در اختیار توسعه دهندگان و شرکت ها می گذارد تا بتوانند بازی های سنتی خود را با حفظ مالکیت و وفاداری به کاربران ارائه کنند. چراکه کاربران در این حیطه می توانند از طریق وفاداری به بازی، توکن های NFT را به عنوان پاداش دریافت کنند.»

گوگل پلی و ارزهای دیجیتال

سیاست گذاری جدید گوگل پلی امکان عرضه ارزهای دیجیتال در این برنامه را فراهم می کند.

همکاری شبکه Reddit با گوگل پلی

انجمن بزرگ Reddit، یکی از شرکای این طرح است و در این سیاست گذاری جدید، گوگل پلی را همراهی می کند. این انجمن با ارائه آواتار NFT خود به موفقیت چشمگیری دست یافت و اعلام کرد برای اجرای سیاست جدید گوگل، با این کمپانی همکاری می کند. مت ویلیامسون (Matt Williamson)، مدیر ارشد برنامه ردیت، در این باره گفت:

«به کار گیری دستور العمل های جدید در راستای ایجاد بازی های قابل اطمینان و جلب اعتماد کاربران انجام خواهد شد. همچنین این سیاست گذاری جدید، استفاده مسئولانه از فناوری بلاکچین را افزایش می دهد.»

وی همچنین خاطر نشان کرد که:

«توکنیزه کردن دارایی ها برای محافظت هر چه بیشتر از کاربران اعمال خواهد شد. این در حالی است که امکان دارد توسعه دهندگان از فعالیت‌ های مربوط به بازی، تجارت یا تبلیغات هیچ درآمد بالقوه ای کسب نکنند.»

توسعه NFT و سایر رمزارزها در گوگل پلی

درواقع توضیحات بالا بدان معنا است که برنامه ها و شرکت ها موظف هستند قوانین مربوط به سیاست جدید گوگل پلی را رعایت کنند. تنها در این حالت است که واجد شرایط استفاده از این طرح می شوند. در غیر این صورت، نمی توانند خرید آیتم های درون بازی را برای شانس برنده شدن NFT تبلیغ کنند. پیش از این، سیاست گوگل در مورد برنامه های مبتنی بر بلاکچین که از شفافیت کافی برخوردار نبودند، بسیار متفاوت بود. برای مثال در سال ۲۰۱۸، اپلیکیشن های استخراج ارزهای دیجیتال از این برنامه حذف شدند.

به طور کلی این شرکت تغییرات جدیدی را در راستای استفاده از حوزه وب۳، اعمال کرده است. طی این تغییرات شرکت ها می توانند رمزارزها را در این برنامه توسعه دهند. همچنین گوگل پلی اعلام کرد با گروهی از توسعه دهندگان در حال آزمایش این طرح است و تا اواخر تابستان، این تغییرات را در برنامه خود اعمال خواهد کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx