چگونه یک ارز دیجیتال را با استفاده از تحلیل فاندامنتالی تجزیه و تحلیل کنیم

معیار های تحلیل بنیادی
  • زمان مطالعه: 26دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 839 نفر

فهرست این محتوا

سرمایه گذاری در رمز ارز ها نیازمند تحلیل و ارزیابی دقیق تمام معیارهای موجود است

اکثر پروژه ها اطلاعات کافی در مورد هدف کوین، اقتصاد توکن، تیم پشت ارز و توسعه آن تا به امروز ارائه می دهند. با استفاده از ترکیبی از عوامل کمی و کیفی، می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل فاندامنتال، دیدگاهی در مورد کریپتو بدست آورید.

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، مهم است که دقت لازم را انجام دهید. سرمایه‌گذارانی که تحقیقات و تحلیل‌های فاندامنتال دقیق انجام می‌دهند، می‌توانند سود زیادی در بازارهای ارزهای دیجیتال داشته باشند. اطلاعات و تحقیقات ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. بنابراین تکالیف خود را انجام دهید و سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.

. با استفاده از ترکیبی از عوامل کمی و کیفی، می توانید با استفاده از تجزیه و تحلیل فاندامنتال، دیدگاهی در مورد کریپتو بدست آورید.

یک افسانه در میان تازه واردان این است که به دلیل نوسانات زیاد بازار، ارزهای دیجیتال را نمی توان بر اساس تحلیل فاندامنتال ارزش گذاری کرد. حتی اگر دارایی ممکن است در معرض هوس های معامله گران جهانی باشد، هنوز هم می توان در مورد ارزش آن نظر آگاهانه ای شکل داد.

درک تحلیل فاندامنتال به شما کمک می کند ارزیابی کنید که آیا یک ارز دیجیتال ارزش خرید یا فروش دارد یا خیر. ما شما را با نحوه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال با استفاده از تجزیه و تحلیل فاندامنتال آشنا خواهیم کرد، از جمله عوامل کلیدی برای در نظر گرفتن و بررسی تفاوت آنالیز ارز دیجیتال با تحلیل دارایی های سنتی.

تحلیل فاندامنتال چیست ؟

تحلیل فاندامنتال ارزش ذاتی یک دارایی را تعیین می کند، که به معنای معیاری عینی برای ارزش آن است. ارزیابی اطلاعات زیربنایی در مورد پروژه های رمزنگاری راهنمایی در مورد اینکه آیا ان کوین به عنوان یک دارایی کم ارزش است یا بیش از حد ارزش گذاری شده است.

بازارهای کریپتوکارنسی به طرز مشهوری بی ثبات هستند. حتی ارزهای معتبر مانند بیت کوین و اتریوم در معرض نوسانات ناگهانی هستند. سرمایه گذاری در سکه ها و توکن های جدیدتر با ریسک قابل توجهی همراه است مگر اینکه متوجه شوید پول خود را در چه چیزی قرار می دهید.

انجام تجزیه و تحلیل فاندامنتال به سرمایه گذاران غیر فنی و معامله گران باتجربه این امکان را می دهد که با اطمینان حرکات بازار را معامله کنند. با استفاده از تحلیل فاندامنتال، معامله‌گران می‌توانند استراتژی‌های آگاهانه با شانس سودآوری بهتر ایجاد کنند.

در مقایسه با تحلیل تکنیکال، برای معامله گران و سرمایه گذارانی که علاقه باز دارند و هدف آن پیش بینی جهت بازار مالی از طریق استفاده از شاخص های فنی مانند RSI، MACD و باندهای بولینگر است، مفید است.

چگونه تجزیه و تحلیل فاندامنتال کریپتو  متفاوت است؟

در سال ۱۹۳۴، بنجامین گراهام و دیوید داد، تجزیه و تحلیل امنیتی را منتشر کردند که اغلب کتاب مقدس برای ارزیابی اوراق بهادار در نظر گرفته می شود. تا به امروز، سرمایه گذاران دارایی های مالی را با استفاده از معیارهای توضیح داده شده در کتاب کلاسیک خود آزمایش می کنند. به عنوان مثال، هنگام ارزیابی کمی سهام، می توانید از سود هر سهم (EPS) یا نسبت قیمت به سود (نسبت PE) برای تعیین ارزش ذاتی یک سهم استفاده کنید.

در مورد الزامات گزارش‌دهی، ارزهای دیجیتال لزوماً مشمول مقررات بین‌المللی نمی‌شوند، برخلاف شرکت‌هایی که در فهرست سهام عمومی قرار دارند که اغلب باید با استفاده از استانداردهای حسابداری شناخته‌شده گزارش‌های فصلی تهیه کنند. معیارهای سنتی کسب و کار، مانند نسبت‌های نقدینگی که به پرداخت بدهی شرکت‌های معمولی نگاه می‌کنند، از پنجره بیرون می‌روند. کل اخلاق این است که هیچ شرکت یا نهاد واحدی قرار نیست مالک یا مسئول پروژه باشد و جریان اطلاعات ماهیت متفاوتی به خود می گیرد.

در بازارهای رمزنگاری، همه تراکنش‌ها می‌توانند به صورت عمومی در زنجیره بلوکی «ممیزی» شوند و تیم موسس باید جامعه را از نقشه راه خود مطلع کند.

از نظر مفهومی، سرمایه‌گذاران هنوز باید بینش‌هایی را در مورد پروژه زیربنایی ایجاد کنند، اما معیارها با معیارهایی که برای تجزیه و تحلیل بازارهای سنتی استفاده می‌شوند، کاملاً متفاوت است.

عواملی که باید در هنگام تحلیل اساسی رمزارز در نظر گرفت

هدف اصلی تحلیل فاندامنتال کریپتو کاهش ریسک سرمایه گذار و ارزیابی پتانسیل سود دارایی است.

تحلیل فاندامنتال را می توان در سه دسته کلی به کار برد

معیارهای بلاک چین (داده های ذرون زنجیره)

بلاک چین یک منبع ارزشمند است، اما استخراج اطلاعات به صورت دستی از داده های خام می تواند زمان و منابع را کاهش دهد. خوشبختانه، طیف وسیعی از رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) ابزارهایی را برای توانمندسازی تصمیمات سرمایه گذاری ارائه می دهند. صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال ابزارهای گزارشگری را توسعه داده‌اند که اطلاعات عملی فراوانی مانند تعداد کاربران فعال، کل تراکنش‌ها و ارزش تراکنش را ارائه می‌دهد.

سه معیار اساسی برای تجزیه و تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال عبارتند از نرخ هش، وضعیت، آدرس‌های فعال و همچنین ارزش و کارمزد تراکنش‌ها. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم که چگونه این داده‌ها بینش تجاری را می‌دهد.

هش ریت

بلاک چین نقش مهمی در ایمن سازی شبکه ایفا می کند و غواصی در داده ها برای تجزیه و تحلیل فاندامنتال کریپتو ارزشمند است.

بیت کوین و اتریوم دو نمونه از ارزهای دیجیتالی هستند که بر روی بلاک چین اثبات کار (PoW) اجرا می شوند. PoW ماینرهای رمزنگاری را ملزم می کند تا یک معمای محاسباتی را حل کنند که هر تراکنش را تأیید می کند و در عین حال مانع از به دست آوردن ۵۱ درصد کنترل اکثریت بلاک چین توسط مهاجمان مخرب می شود. انجام این کار به نهاد کنترل کننده اجازه می دهد تا تراکنش های دیگری را که به آنها تعلق ندارد تغییر دهد یا متوقف کند، یا واحد پول خود را دوبرابر خرج کند.

هش ریت بیت کوین

نرخ هش قدرت محاسباتی ( هش ریت) ترکیبی است که در استخراج برای انجام محاسبات روی بلاک چین PoW استفاده می شود. نرخ هش بر اساس داده های در دسترس عموم تخمین زده می شود، اما نرخ هش واقعی هرگز مشخص نیست.

نرخ هش توسط بسیاری از سرمایه گذاران رمزنگاری به عنوان دلیلی بر سلامت ارز دیجیتال مورد نظر تلقی می شود. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، ماینرها برای کسب سود انگیزه بیشتری برای استخراج دارند و امنیت شبکه بیشتر می شود. محاسبه نرخ هش شخصی نیز می تواند به استخراج کنندگان کمک کند تا سودآوری خود را تعیین کنند.

با این حال، زمانی که نرخ هش شروع به کاهش می کند، ماینرها ممکن است ارز دیجیتال را بی سود بدانند و منجر به تسلیم شدن ماینرها شود. تسلیم شدن اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که بازارها به سمت پایین‌تر می‌آیند و برای استخراج‌کنندگان فشار ایجاد می‌کند تا سخت‌افزار خود را بفروشند. نرخ هش پایین تر نشان دهنده از دست دادن علاقه سرمایه گذاران است.

وضعیت  آدرس های فعال

آدرس‌های فعال تعداد آدرس‌های بلاک چین فعال را در یک دوره زمانی مشخص می‌کنند. یکی از ساده ترین روش ها جمع آوری تعداد آدرس های ارسال و دریافت در دوره های مختلف است. آدرس‌های فعال را در طی چند روز، هفته یا ماه حساب کنید و رشد یا کاهش را با اندازه‌گیری فعالیت و علاقه به کوین یا توکن مقایسه کنید.

روش دیگر جمع آوری تعداد آدرس های منحصر به فرد در دوره های از پیش تعریف شده و سپس مقایسه نتایج است

ارزش معامله و کارمزد

در مقایسه با تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال نیز ارزیابی ارزش معاملات را در اولویت قرار می دهد. اگر پنج تراکنش ۲۵۰ دلاری هر کدام در یک روز بیت کوین وجود داشته باشد، ارزش تراکنش روزانه ۱۲۵۰ دلار خواهد بود.

یک ارزش معاملاتی بالا و مداوم، یک ارز را در گردش; باثبات نشان می‌دهد، در حالی که مقایسه‌ها داده‌های مربوط به حرکات بالقوه بازار فیوچرز را نشان می‌دهد.

کارمزدها منعکس کننده تقاضا در بلاک چین یا تعداد تراکنش هایی است که باید در سریع ترین زمان ممکن به بلاک چین اضافه شوند. گاز اتریوم نمونه ای از کارمزدهای پرداخت شده است، اما هر ارز دیجیتال می تواند کارمزد تراکنش های خاص خود را داشته باشد.

ارزیابی هزینه‌های پرداخت شده در دوره‌های مختلف به شما ایده می‌دهد که سکه یا توکن چقدر امن است. کارمزدهای تراکنش به طور طبیعی می تواند در طول زمان افزایش یابد، با کاهش کارمزد بلوک یا پاداش بلوک نسبت به دشواری استخراج. بدون تعدیل پاداش، استخراج کنندگان کریپتو با ضرر شروع به کار می کنند و شروع به کنار گذاشتن بلاک چین می کنند.

معیارهای مالی

هدف از تحلیل فاندامنتال تولید یک ارزش کمی برای سرمایه گذار برای تجزیه و تحلیل چشم انداز یک دارایی است. ارزیابی مالی کریپتو شامل درک شرایط معاملاتی دارایی‌ها از جمله نقدینگی، عوامل اطراف و واکنش بازار است.

همه این‌ها تحلیل‌های فاندامنتال ارزهای دیجیتال ارزشمند هستند، به‌ویژه هنگام ارزیابی چشم‌انداز قبل از تدوین یک برنامه سرمایه‌گذاری

ارزش بازار

ارزش بازار نشان دهنده ارزش یک شبکه است. می توان آن را با ضرب قیمت فعلی در عرضه سکه های در گردش محاسبه کرد. اگر معیارهای دیگر مانند نقدینگی را در نظر نگیرید، ارزش بازار می تواند ارزش گذاری های گمراه کننده ای را ارائه دهد. به هر حال، یک آلتکوین با گردش ضعیف با عرضه کل ۵۰ میلیون و تعداد انگشت شماری از تراکنش‌های رد و بدل شده با ۱ دلار به این معنا نیست که هر یک از آن سکه‌ها ۱ دلار ارزش دارند.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران ممکن است بر این باور باشند که سکه‌های با ارزش بازار پایین پتانسیل رشد بیشتری دارند، اگرچه ارزش بازار بالا نیز می‌تواند به زیرساخت‌های قوی‌تر و قدرت پایدار اشاره کند. اگرچه ارز فراموش شده، کیف پول های گم شده و کلیدهای غیرقابل بازیابی به این معنی است که ما هرگز نمی دانیم دقیقاً چه تعداد سکه در گردش هستند، ارزش بازار یک تقریبی برای ارزش شبکه یک سکه ارائه می دهد.

نقدینگی و حجم معاملات

نقدینگی معیاری است که نشان می دهد خرید و فروش یک دارایی چقدر آسان است. اگر بتوان یک دارایی ارز دیجیتال را بدون تغییر شدید ارزش بازار به سرعت خرید یا فروخت، نقدینگی قوی است. یک سکه یا توکن ارز دیجیتال مایع، خریداران و فروشندگان زیادی را در یک دفترچه سفارش در انتظار پر شدن خواهد داشت. این به نوبه خود، اختلاف قیمت پیشنهادی خرید را که معیار محکمی برای نقدینگی است، کاهش می دهد.

حجم معاملات یک شاخص مفید از توانایی یک سکه یا توکن برای حفظ حرکت است. اندازه گیری نشان می دهد که چند واحد از یک دارایی در یک دوره خاص تغییر کرده است. اگر یک روند صعودی در ارزش توسط حجم معاملات بالا حمایت شود، احتمالاً سود بیشتر خواهد بود. برعکس، نوسانات قیمت بدون حجم معاملات قابل توجه ممکن است فقط در رادار باشد.

عرضه در گردش

عرضه در گردش یک ارز رمزنگاری شده به تعداد کل سکه های موجود در عرضه فعال که در دسترس عموم است، اشاره دارد. متفاوت از کل عرضه یا حداکثر عرضه بالقوه، عرضه در گردش ثابت نیست و می تواند در طول زمان تغییر کند زیرا سکه ها می توانند سوزانده شوند.

توسعه‌دهندگان ممکن است تعداد سکه‌ها یا توکن‌های در گردش در یک عرضه متمرکز را افزایش دهند. با یک ارز دیجیتال قابل استخراج، فعالیت های ماینینگ می تواند عرضه در گردش را افزایش دهد.

معیارهای پروژه

معیارهای پروژه یک رویکرد کیفی برای ارزیابی عملکرد یک ارز دیجیتال دارند. آنها بر روی عوامل داخلی و خارجی تمرکز می کنند، مانند هدف ارز دیجیتال و نحوه عملکرد پروژه ارز دیجیتال.

تجزیه و تحلیل پس زمینه

وب سایت های پروژه کریپتو لیستی از اعضای تیم خود را شامل می شود. بررسی دقیق پروفایل های تیم و سوابق آنها می تواند موفقیت احتمالی پروژه فعلی را روشن کند. تجربیات و دستاوردهای گذشته باید به خوبی مستند شده باشد و بینشی را در مورد تیمی که برای دنبال کردن نقشه راه به آن اعتماد دارید ارائه دهد. همچنین می‌توانید به منظور ارزیابی اعتبار، حامیان یا مشاوران اولیه پروژه را در نظر بگیرید.

وایت پبپر

وایت پیپر کریپتو یک سند فنی است که هدف و عملیات پروژه را مشخص می کند. این مهمترین اسناد پروژه است و حداقل باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

راه حل های فناوری بلاک چین
از موارد برای ارز استفاده کنید
ویژگی ها و ارتقاء برنامه ریزی شده
اطلاعات مربوط به اقتصاد توکن و فروش
اطلاعات تیم

مقایسه رقیب

رقابت در بازار، برندگان را از بازنده ها جدا می کند. انجام جستجوی کامل برای رقبای بازار، چشم اندازی را که هر پروژه باید در آن رقابت کند، مشخص می کند. درک اکوسیستم کلی برای ارزیابی پتانسیل یک پروژه بسیار مهم است.

نقشه راه رمزارز

اکثر پروژه رمزنگاری دارای نقشه راه برای آینده هستند که جدول زمانی شبکه های آزمایشی، انتشار و ویژگی های جدید برنامه ریزی شده را نشان می دهد. نقشه راه باید طرحی واضح از تحولات آینده ارائه دهد. از نقشه راه برای اندازه گیری دستیابی به نقاط عطف استفاده کنید.

Tokenomics و Utility

توکنومیکس اقتصاد عرضه و تقاضای رمزی است. عرضه و تقاضا باعث افزایش ارزش و قیمت ارزهای دیجیتال می شود. هر چه تقاضا نسبت به عرضه بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر است. نظریه Tokenomics همچنین شامل ساختار انگیزشی است که برای ایجاد انگیزه رفتار در شبکه استفاده می شود.

کاربرد یک توکن نشان دهنده نقشی است که می تواند ایفا کند. یک توکن با موارد استفاده در دنیای واقعی بیشتر ممکن است کاربران و توجه بیشتری را به خود جلب کند.

چه چیز دیگری برای تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال؟

تجزیه و تحلیل کمی برای ارائه یک دید کلی از معیارهای مالی به سرمایه گذاران با در نظر گرفتن عواملی که می توانند به صورت عددی اندازه گیری شوند عالی است. با این حال، جنبه‌ها یا ریسک‌های غیرقابل اندازه‌گیری شرکت را در بر نمی‌گیرد. این به ویژه زمانی است که ارز دیجیتال یک بازار هدف با چنین طیف وسیعی از عوامل خارجی است که باید در نظر گرفته شود. گفته می شود، سیاست اجتماعی و رفتار کاربر می تواند به شدت بر مبانی کسب و کار پیرامون یک دارایی تأثیر بگذارد.

محیط سیاسی اجتماعی

همه‌گیری کووید-۱۹ به سرمایه‌گذاران طعم یک بحران واقعاً جهانی و تأثیر آن بر بازارهای مالی را چشید. با گسترش همه‌گیری، همه دارایی‌ها، از جمله ارزهای دیجیتال، در واقع فروخته شدند. بیت کوین بین ۷ تا ۱۳ مارس ۲۰۲۰ ۵۸ درصد سقوط کرد. این نگرش ریسک کردن، سرمایه گذاران را به فرار از دارایی های سوداگرانه سوق داد.

در پاسخ به این بحران، دولت‌ها در سراسر جهان تریلیون‌ها دلار بسته‌های محرک را تصویب کردند و کریپتو دوباره مورد توجه قرار گرفت. در شرایطی که بانک‌های مرکزی سیستم را با ارزهای فیات پر می‌کنند، سرمایه‌گذاران ممکن است به ارزهای دیجیتال به‌عنوان ذخیره‌کننده ارزش و محافظ تورم روی بیاورند.

چارچوب‌های نظارتی نامشخص همچنین می‌تواند در بازارهای رمزنگاری تداخل ایجاد کند، زیرا ممنوعیت‌های ناگهانی کشورهایی مانند ترکیه و چین سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که دولت‌ها همچنان نظر خود را دارند.

رفتار کاربر

تحلیل فاندامنتال قرار است دیدی کلی به سرمایه گذاران بدهد. و رفتار کاربر یکی از دشوارترین عوامل برای ارزیابی است. رسانه‌های اجتماعی، جامعه رمزنگاری و به طور کلی بازاریابی، همگی می‌توانند تأثیر عمده‌ای بر رفتار کاربران و شرکت‌کنندگان در بازار داشته باشند، اما پیش‌بینی اثرات آن دشوار است.

به هر حال، چند توییت از ایلان ماسک ممکن است زمینه ای از سکه های سگ و سکه های میم را ایجاد کند. به طور کلی، در نظر گرفتن فالوورها و تعامل یک شبکه نشان دهنده میزان تعهد کاربران به پروژه است.

ابزارهای تحلیلی

با رشد معاملات ارزهای دیجیتال، محبوبیت تجزیه و تحلیل – از آمار شبکه تا تحلیل فنی بازار – افزایش یافته است. چالش آموزشی عمدتاً در فیلتر کردن تمام داده های عمومی در قالب یک قالب قابل استفاده نهفته است.

ابزارهای نمودارگیری مانند TradingView، جمع‌آوری‌کننده‌های اخبار، تعادل مجدد پورتفولیو و کاوشگرهای بلاک، همگی یک محیط رمزنگاری غنی از داده را بهبود می‌بخشند.

کلام آخر

با افزایش تقاضای سازمانی برای ارزهای دیجیتال، روش‌های سنتی ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال، قیمت‌های معاملاتی آن‌ها را توجیه می‌کنند. درک تحلیل فاندامنتال در کریپتو یک بازی توپی کمی متفاوت از بازارهای سنتی است، اما منابع موجود نیز در حال گسترش هستند. پلتفرم‌های مبادلات مایع، ربات‌های معاملات ارز دیجیتال و جوامع فعال، همگی به یک اکوسیستم شکوفا کمک می‌کنند.

مانند هر سرمایه گذاری دیگری، مهم است که دقت لازم را انجام دهید. سرمایه‌گذارانی که تحقیقات و تحلیل‌های فاندامنتال دقیق انجام می‌دهند، می‌توانند سود زیادی در بازارهای ارزهای دیجیتال داشته باشند. اطلاعات و تحقیقات ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. بنابراین تکالیف خود را انجام دهید و سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx