آموزش وب ۳ برای مبتدیان

آموزش وب 3
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 708 نفر

نحوه یادگیری توسعه وب ۳ برای مبتدیان

ایده وب ۳ در سال‌های اخیر در بین توسعه‌دهندگان وب رایج شده است. مدل‌های کسب‌وکار مدرن بر اهمیت حرکت فراتر از Web2 و کشف راه‌های جدید برای مدیریت، سازمان‌دهی و ایجاد معنا از حجم عظیم داده‌های تولید شده توسط کاربر تأکید می‌کنند، حتی اگر ایده‌ها در مورد پیشرفت‌های فعلی وب هنوز مبهم و نامشخص هستند.

وب معنایی (Semantic Web) اغلب با مفهوم وب ۳ مرتبط است. تیم برنرز لی، مخترع شبکه جهانی وب، در ابتدا این ایده را در سال ۱۹۹۹ ارائه کرد. او پتانسیل را برای توانمند ساختن ربات ها برای “صحبت کردن با یکدیگر” و درک و استخراج معنی از داده های معنایی دید. با این حال، شرکت‌ها و دانشمندان کامپیوتر در حال ایجاد برنامه‌های فشرده‌تر و قابل حمل‌تر هستند که از جمع‌سپاری برای سازمان‌دهی داده‌ها در وب و ویژگی‌های تعاملی Web2 استفاده می‌کنند. در نتیجه، تقاضا برای توسعه دهندگان وب ۳ و بلاکچین (devs) در بازارهای ارزهای دیجیتال و متاورس در حال افزایش است.

این مقاله توضیح می‌دهد که چه مهارت‌هایی را باید برای Web3 بیاموزید، چرا توسعه وب ۳ ضروری است، چگونه توسعه Web3 را یاد بگیرید و کمی به حقوق توسعه‌دهندگان وب ۳ توجه کنید.

توسعه وب ۳ چیست؟

جهان به دلیل تعدادی از پیشرفت های همزمان فناوری تغییر کرده است. برای مثال، کامپیوترهای اولیه منحصراً به عنوان ماشین حساب طراحی می شدند. با این حال، تجاری‌سازی اینترنت باعث پیدایش فناوری‌های وب ۳ مانند بلاکچین شد که اکنون بسیار فراگیر شده اند. توسعه وب ۳ به تمرین ساخت برنامه های غیرمتمرکز (DApps) اشاره دارد که بر روی بلاکچین اجرا می شوند. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال در چندین پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) پرکاربرد هستند. گفتنی است، شرکت کنندگان شبکه که مایل به مشارکت در توسعه، اجرا، مشارکت در پروژه های دیفای هستند، با توکن های رمزنگاری پاداش می گیرند.

برعکس، توسعه دهندگان Web3 در ریاضیات، علوم کامپیوتر و توسعه بلاکچین متخصص هستند و می دانند چگونه از فناوری برای ایجاد دارایی های دیجیتال ایمن استفاده کنند. علاوه بر این، آنها در ایجاد قراردادهای هوشمند برای زمینه های مختلف، از جمله املاک، مراقبت های بهداشتی و مالی مهارت دارند. اما چگونه می توان کار روی وب ۳ را شروع کرد؟

صنعت بلاکچین به توسعه دهندگان آگاه نیاز دارد که فناوری بلاکچین را درک کنند و مهارت های حل مسئله، خلاقیت و ارتباط استثنایی داشته باشند. علاوه بر این، مهندسان کامپیوتر باید با زبان برنامه نویسی سالیدیتی که برای توسعه قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم استفاده می شود، آشنا باشند. اما چه زبان های برنامه نویسی دیگری در Web3 استفاده می شود؟ مهندسان بلاکچین همچنین باید ++C یا جاوا اسکریپت را برای نوشتن قراردادهای هوشمند بدانند.

از کجا می توان توسعه وب ۳ را یاد گرفت؟

با توجه به حقوق بالای توسعه دهندگان وب ۳ در بخش بلاکچین، بسیاری از توسعه دهندگان مشتاق Web2  می خواهند توسعه Web3 را یاد بگیرند. راه های مختلفی برای کسب مهارت های وب ۳ وجود دارد که در بخش های زیر مورد بحث قرار گرفته است.

اینفلوئنسرهای با تجربه بلاکچین و رمزارز را در توییتر دنبال کنید

برای شروع سفر خود در وب ۳ و متاورس، کارشناسان باتجربه بلاکچین و اینفلوئنسرهای رمزنگاری را در توییتر دنبال کنید تا در مورد انواع پروژه هایی که روی آنها کار می کنند مطلع شوید. به عنوان مثال، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم و تیم بیکو، توسعه دهنده اصلی اتریوم، به طور مداوم به روز رسانی های مربوط به بلاکچین اتریوم را به اشتراک می گذارند. با پیروی از آنها، می توان از روندهای صنعت بلاکچین به روز ماند.

در خبرنامه های کریپتو و کانال های یوتیوب مشترک شوید

از طرف دیگر، برای کشف ابزارهای وب ۳ که به آنها نیاز دارید، در خبرنامه‌های رمزنگاری مشترک شوید و کانال‌های YouTube مانند برنامه‌نویس قرارداد هوشمند یا پاتریک کالینز برای یادگیری رایگان توسعه Web3  استفاده کنید.

به یک توسعه دهنده وب ۳ DAO یا یک سرور دیسکورد بپیوندید

می توان با پیوستن به یک سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) یا یک سرور دیسکورد، جوامع توسعه Web3 را کشف کرد. دائوهای توسعه‌دهنده محور اغلب به دنبال داوطلبانی برای همکاری در DApp یا مسائل مربوط به حکومت غیرمتمرکز هستند. به طور مشابه، یک روش ایده‌آل برای درگیر شدن و شروع به توسعه سبد بلاکچین، مشارکت در سرور دیسکورد پروژه وب ۳ با پاسخ دادن به سؤالات کاربران است. همچنین می توان با پیوستن به کانال های #رویدادها، #شغل ها و #منابع موجود در بسیاری از این سرورها، مطالب آموزشی مانند آموزش های وب ۳ برای مبتدیان را در دسترس تر کرد.

در دوره ها ثبت نام کنید

یادگیری از مربیان با تجربه از طریق دوره های رایگان یا پولی ممکن است به شما کمک کند تا اصول اولیه را به دست آورید یا مهارت های توسعه خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال، دانشگاه نیکوزیا دوره های رایگانی مانند مقدمه ای بر امور مالی غیرمتمرکز ارائه می دهد که در مورد اصول  دیفای، پشتوانه برنامه دیفای و برنامه های کاربردی جدید فراتر از دیفای آموزش می دهد.

به طور مشابه، علاقه مندان به توکن غیرقابل تعویض (NFT) می توانند در دوره ای با عنوان NFTها و متاورس ثبت نام کنند تا یاد بگیرند که چگونه NFTها ایجاد کرده و گواهی دوره را با هزینه اندکی دریافت کنند. از سوی دیگر، پلتفرم‌هایی مانند کورسرا کمک‌های مالی برای کمک به مردم برای افزایش مهارت‌های خود بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌کنند. از طرف دیگر، پیوستن به دانشگاه وب ۳ می تواند برای کسانی که به دنبال درک اصول برنامه نویسی وب ۳ هستند، از جمله نوشتن قراردادهای هوشمند سالیدیتی، ایجاد NFT و ایجاد DApps مفید باشد. آموزش های انجمن اتریوم همچنین منبعی قابل دسترس برای یادگیری نحوه توسعه NFT ها، توکن های ERC-20 و توسعه بلاکچین فول استک است.

علاوه بر این، یک پلتفرم تعاملی به نام CryptoZombies به شما آموزش می دهد که چگونه بازی رمزنگاری کلکسیونی خود را ایجاد کنید تا در مورد ایجاد قراردادهای هوشمند در سالیدیتی یا Libra بیاموزید. علاوه بر این، می‌توان با دنبال کردن پروژه‌های معروف وب ۳  گیت هاب، سازندگان وب ۳ را پیدا کرد تا از توسعه‌دهندگان متخصصی که به طور منظم در توسعه وب ۳ منبع باز مشارکت می‌کنند، یاد بگیرند.

در هکاتون شرکت کنید

یک رویداد برنامه نویسی مشترک به نام “هکاتون” یا “کد فست”، برنامه نویسان و متخصصان فناوری را گرد هم می آورد تا یک نرم افزار جدید را بهبود بخشند یا ایجاد کنند. اما برای شرکت در هکاتون نیازی نیست که یک توسعه دهنده خبره باشد. هکاتون ها روحیه رقابتی قوی دارند، اما گسترش جامعه وب ۳ را نیز تسریع می کنند. به عنوان مثال، هکاتون های وب ۳ مانند BUIDLathon، Polygon BUIDLit، ETHOnline وSolana Summer Camp به برنامه نویسان مبتدی و پیشرفته کمک می کنند تا مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود بخشند و برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز بودجه کسب کنند. علاوه بر این، تنوع بیشتر در تفکر منجر به محصولات قوی تر وب ۳ می شود زیرا فناوری بلاکچین همچنان در حال تکامل است.

چگونه یک توسعه دهنده وب ۳ شویم؟

برای کسانی که علاقه مند به تبدیل شدن به توسعه دهندگان وب ۳ هستند، چند مرحله ساده به شما کمک می کند تا در فضای وب غیرمتمرکز شغلی داشته باشید. این مراحل شامل:

مفاهیم اساسی رمزنگاری، فناوری بلاکچین و علوم کامپیوتر را با استفاده از رسانه های مختلف ذکر شده در بخش بالا بیاموزید.

مرحله بعدی آشنایی با زبان برنامه نویسی مورد نیاز برای ایجاد بسترهای وب ۳ است. زبان های برنامه نویسی متعددی برای یادگیری وجود دارد، اما زبان های مورد تقاضا عبارتند از Python، JavaScript، C++ و سالیدیتی.

توسعه‌دهندگان همچنین باید ساختارهای داده‌ای را که هنگام برنامه‌نویسی به آن‌ها نیاز دارند، درک کنند. درک این اجزای اساسی پروژه، آنها را قادر می سازد تا کدهای بهتری بنویسند.

در نهایت، شروع به توسعه قراردادهای هوشمند و آزمایش آنها در شبکه های آزمایشی پلتفرم های بلاکچین مانند اتریوم و کاردانو کنید. با انجام این کار، مهندسان بلاک چین ممکن است خود را از اشتباهات معمولی و خطاهای کد محافظت کنند، که ممکن است منجر به زیان مالی یا مشکلاتی در یکپارچگی داده های آنها شود.

درآمد توسعه دهندگان وب ۳ چقدر است؟

توسعه دهندگان Web3 به جای محدود شدن به یک سرور ابری، برنامه هایی را می سازند که روی یک بلاکچین یا شبکه همتا به همتا غیرمتمرکز توزیع شده است که تحت صلاحیت یک نهاد واحد نیست. آیا می توانید در Web3 شغلی ایجاد کنید؟ آیا توسعه دهندگان وب ۳ مورد تقاضا هستند؟ و آیا یادگیری وب ۳ ارزشش را دارد؟ فعالان صنعت فناوری به دلیل رشد فضای Web3 پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا هستند. افرادی که در مورد بلاکچین و برنامه های کاربردی آن مانند NFT ها، متاورس و ارزهای دیجیتال آگاه هستند، دستمزدهای زیادی دریافت می کنند. به عنوان مثال، رینج حقوقی سالانه برای توسعه دهندگان اصلی وب ۳ بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۴۲۰۰۰ دلار است، در حالی که کدنویسان جوان بین ۶۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

درآمد توسعه دهندگان وب 3 و مقایسه با سایر توسعه دهندگان

تجربه، دانش زبان های برنامه نویسی و سابقه شما بر حقوق شما تأثیر می گذارد. تصویر زیر پست های مختلف یا میانگین، حداقل و حداکثر دستمزد سالانه توسعه دهندگان را نشان می دهد. می توان چنین فرصت هایی را در فضای Web3 در cryptocurrencyjobs.co، Indeed.com و وب ۳.career جستجو کرد.

فرصت ها در آینده

با توجه به سرعت توسعه فناوری در چند سال گذشته، نسل غیرمتمرکز اینترنت امکان تعامل بین همه چیز، از جمله افراد و ماشین‌ها را فراهم می‌کند. در نتیجه، وب ۳ به سرعت حوزه رمزنگاری را تصاحب می‌کند، زیرا به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از DApps بر داده‌های خود حکومت کنند و برای شرکت در فضای غیرمتمرکز وب، پاداش هایی کسب کنند. در میان تکامل اینترنت و گسترش مالکیت، اشتراک و مصرف اطلاعات، نیاز به یک استاندارد جهانی کاهش می‌یابد و داده‌ها می‌توانند بدون توجه به نحوه ایجاد دانش، به طور مؤثر تعامل داشته باشند.

علاوه بر این، افزایش اشتغال ناشی از Web3 احتمالاً از آنچه که بازار شروع به درک معنای Web2 برای Web1 کرد، پیشی خواهد گرفت. در نتیجه، مخاطبان وب ۳ ممکن است تغییر عظیمی را تجربه کنند که ناشی از تغییرات اساسی اقتصادی در ایدئولوژی وب ۳ است. گفته می شود، توسعه دهندگان و سایر موقعیت های مرتبط با فناوری مانند مهندسی کامپیوتر تقاضای زیادی خواهند داشت. و آنها پتانسیل ایجاد ارزش و رشد قابل توجهی را در دهه آینده خواهند داشت.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx