فدرال رزرو باید کالای دیجیتال را تعریف کند

کالای دیجیتال فدرال رزرو
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 417 نفر

زمان آن فرا رسیده است که فدرال رزرو کالای دیجیتال را تعریف کند

در این ماه، اتحادیه اروپا (EU) با متن یک مجوز یکپارچه برای صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای فعالیت در سراسر بلوک اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از مقررات بازارهای ارزهای دیجیتال (MiCA) موافقت کرد. ایالات متحده، علیرغم اینکه یک رهبر سنتی جهانی در چهارچوب های قانونی برای نوآوری های تکنولوژیکی است، هنوز قوانین نظارتی واضحی را ارائه نکرده است. صرافی های ملی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده در سطح ایالتی از طریق مجموعه ای از قوانین انتقال پول تنظیم می شوند که شرکت ها را تحت فشار قرار می دهد و در عین حال از مصرف کنندگان حمایت نمی کند. به نظر ما، بسیاری از توکن‌های دیجیتالی به‌جای اوراق بهادار به‌عنوان کالاهای دیجیتال شناخته می‌شوند. با این حال، یک رژیم فدرال یکپارچه برای مبادلات ارزهای دیجیتال که کالاهای دیجیتال را فهرست می کنند، وجود ندارد. برای محقق ساختن این امر، کنگره باید قانونی را تصویب کند که به وضوح “کالای دیجیتال” را تعریف کند و صلاحیتی را برای کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ایجاد کند تا بر مبادلات ملی کالاهای دیجیتال نظارت کند. لوایح اخیر دو حزبی که به این موضوع می پردازد نشان می دهد که این دستاورد ممکن است در آینده ای نزدیک در دسترس باشد.

اجازه ندهید هزار گل در سطح ایالت شکوفا شوند

ایالت های جداگانه، به جای دولت فدرال، تنظیم کننده اصلی صرافی های ارزهای دیجیتال و سایر ارائه دهندگان پرداخت آنلاین تحت عنوان فرستنده های پول هستند. هدف این قوانین تضمین این است که فرستنده‌های پول، دارایی مشتری را از دست نمی‌دهند، دزدی نمی‌کنند یا به اشتباه انتقال نمی دهند و مجازات‌هایی را برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند اعمال می‌کنند. از آنجایی که صرافی‌های ارزهای دیجیتال مشتریانی در سراسر آمریکا دارند، آنها باید قانون منحصر به فرد انتقال پول هر ایالت را درک کرده و از آن پیروی کنند.

شکوفه دادن هزار گل در “آزمایشگاه های دولتی ” ممکن است در برخی زمینه ها باعث نوآوری قانونی شود، اما با کالاهای شبکه ای فرامرزی مانند انتقال پول تطابق ضعیفی دارد. در نتیجه، صدور مجوز دولتی برای انتقال‌دهنده‌های پول مدرن ناکارآمد، سنگین و کم‌حفاظ است. مهمتر از آن، قوانین انتقال پول برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر دستکاری بازار در معاملات اسپات ارز‌های دیجیتال سفته‌بازی در میان میلیون‌ها نفر که در مبادلات ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، طراحی نشده‌اند.

در همین راستا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اشاره کرده است که صرافی‌های فهرست‌شده اوراق بهادار دیجیتال باید به عنوان بورس اوراق بهادار ملی تلقی شوند که آنها را تحت رژیم حمایت از سرمایه‌گذار قوانین اوراق بهادار قرار می‌دهد. با این حال، این سوال که آیا توکن‌هایی که در حال حاضر در بورس‌های داخلی فهرست شده‌اند، اوراق بهادار هستند یا خیر، بی‌پاسخ باقی مانده و به شدت در دادگاه‌ها مورد اعتراض است. کوین بیس اصرار دارد که اوراق بهادار را فهرست نمی کند.

به نظر می رسد توکن هایی که اوراق بهادار نیستند به عنوان کالا تحت صلاحیت CFTC قرار می گیرند. با این حال، اختیارات نظارتی CFTC فقط به بازارهای مشتقه برای توکن‌های کالا و نه بازارهای اسپات، از جمله صرافی‌ها، که در آن‌ها فقط قدرت تحقیق و پلیس دارد، گسترش می‌یابد. با استفاده از یک تعریف جامع از «کالای دیجیتال»، کنگره می‌تواند صلاحیتی را برای CFTC ایجاد کند تا بر بازارهای نقدی نظارت کند و نگرانی‌های بازار، مانند افشای سرمایه‌گذاران، شفافیت بازار، تقلب، دستکاری و معاملات داخلی، موجود در صرافی‌ها را برطرف کند. در عین حال، می تواند قوانین یکپارچه مجوز مربوط به نقش صرافی ها را به عنوان نگهبان و ارائه دهندگان پرداخت ایجاد کند.

یک رژیم فدرال متحد که بر همه آنها حکومت کند

با توجه به اینکه قانونگذاران هر دو حزب مقررات فدرال ارزهای دیجیتال را اتخاذ کرده اند، زمان اقدام کنگره فرا رسیده است. ما معتقدیم که یک رژیم “کالای دیجیتال” فدرال که، در میان چیزهای دیگر، بر مبادلات ارزهای دیجیتال داخلی حاکم است، باید حداقل سه هدف اصلی را محقق کند. اول، باید به وضوح یک “کالای دیجیتال” را از یک اوراق بهادار جدا کند و روشن کند که در حالی که یک طرح سرمایه گذاری شامل دارایی های دیجیتال (معمولاً فروش اولیه) باعث اعمال قوانین اوراق بهادار می شود، هدف آن طرح اغلب یک کالای دیجیتال است. به جای امنیت این تمایز بر تازگی فناوری بلاک چین تأکید می‌کند: این توکن‌ها در نظر گرفته شده‌اند تا دوام بیشتری از صادرکننده خود داشته باشند و در بین جامعه کاربران بلاک چین خارج از هر طرح سرمایه‌گذاری اولیه معامله شوند.

تمایز کالاهای دیجیتال از اوراق بهادار به این روش نه تنها از نظر قانون اوراق بهادار صحیح است، بلکه برای حفظ اکوسیستم بلاکچین پایدار در ایالات متحده نیز حیاتی است. رفتار با طرف‌هایی که در معاملات تجاری استاندارد شامل توکن‌ها به‌عنوان دلال‌ها در اوراق بهادار معامله می‌کنند، رشد کاربران را کاهش می‌دهد و منجر به حذف بسیاری از توکن‌های محبوب مانند اکسی اینفینیتی ازصرافی کوین بیس می‌شود. لایحه Gillibrand-Lummis یکی از پیش‌نویس‌های پیشنهادی است که در انتظار کنگره است که در آن متن ادعا می‌کند «دارایی‌های فرعی» را از طرح‌های سرمایه‌گذاری آنها جدا می‌کند. این تمایز مفهومی گامی در جهت درست است.

دوم، یک رژیم مبادلات کالاهای دیجیتال تحت نظارت CFTC باید حمایت های معناداری از مصرف کننده مناسب برای مبادلات ارزهای دیجیتال فراهم کند. در حالی که تلقی توکن ها به عنوان اوراق بهادار و محدود کردن آنها از جریان در بلاکچین و تجارت در بازار ثانویه در ایالات متحده مرگبار خواهد بود، عدم رسیدگی به طور واضح و کافی در مورد سوء استفاده ها و دستکاری های بازار در صنعتی که در سال گذشته ۳ تریلیون دلار ارزش داشت، به همین ترتیب است.

و در نهایت، هر رژیم جدید کالاهای دیجیتالی نباید بار غیرمنصفانه بازیگران صنعت ارز دیجیتال را تحت فشار قرار دهد و به حقوق قانونی آنها احترام بگذارد. در ماه آگوست، رهبران سنا قانون دو حزبی حمایت از مصرف کننده کالاهای دیجیتال سال ۲۰۲۲ را معرفی کردند که هدف آن تنظیم مبادلات ارزهای دیجیتال به عنوان دلالان کالا، فروشندگان، متولیان و تسهیلات تجاری تحت نظارت CFTC است. در حالی که این توجه مجدد از سوی قانونگذاران مورد استقبال قرار گرفت، اما نگرانی های جدیدی را در مورد عواقب بیش از حد و عواقب ناخواسته بر فعالیت های محافظت شده در قانون اساسی (مانند انتشار نرم افزار و انتقال پیام های تراکنش) و افرادی که صرفاً در حال خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حساب های خود هستند، ایجاد کند.

ظهور قانون دارایی های دیجیتال بلندپروازانه، مانند MiCA، به ایالات متحده و صنعت داخلی آن این فرصت را می دهد که از رویکردهای قانونی در سایر کشورها قبل از تبدیل شدن به استاندارد جهانی یاد بگیرند. (MiCA تا سال ۲۰۲۴ اجرایی نخواهد شد.) این همچنین یادآوری است که صنعت در حال رشد بلاکچین، نوآوری قانونی را در بازارهای دیگر هدایت می کند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx