جک دورسی درباره شبکه اجتماعی غیرمتمرکزش می‌گوید

جک دورسی
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 437 نفر

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق توییتر، پرده از جدیدترین نسخه پروتکل اجتماعی و برنامه جدید بلو اسکای (Bluesky Social) برداشته است. اعلامیه ۱۸ اکتبر تقریباً سه سال پس از اعلام این نوآوری توسط دورسی در دسامبر ۲۰۱۹ منتشر می‌شود؛ با این هدف که کاربران رسانه‌های اجتماعی باید روی داده‌های خود کنترل داشته باشند و بتوانند بدون اجازه آن‌ها را از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل کنند.

پروتکل جدید از ADX به پروتکل انتقال تایید شده (یا پروتکل AT) تغییر نام داده است و به عنوان “پروتکلی برای برنامه های اجتماعی توزیع شده در مقیاس بزرگ” توصیف می شود که امکان حمل حساب، انتخاب الگوریتمی، قابلیت همکاری و عملکرد را فراهم می کند. تحت این پروتکل، هویت کاربر توسط نام‌های دامنه در پروتکل AT، مانند “@alice.com” مدیریت می‌شود. سپس به URL های رمزنگاری نگاشت می شوند که حساب کاربری و داده های آن را ایمن می کند.

این داده ها همچنین می توانند از یک ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر منتقل شوند “بدون از دست دادن هیچ یک از داده ها “. سایر ویژگی‌های این پروتکل شامل عملکرد متقابل و بهبود عملکرد، و همچنین «انتخاب الگوریتمی» است که به کاربران امکان دسترسی به «بازار باز الگوریتم‌ها» را می‌دهد، شبیه به روشی که کاربران در تعامل با موتورهای جستجوی وب در انتخاب فهرست‌کننده‌های خود آزادند. بلو اسکای توضیح داد که این بدان معناست که کاربران کنترل بیشتری بر آنچه که می‌بینند به دست می‌آورند. بلو اسکای قبلاً مدل تعدیل محتوای خود را اینگونه توصیف کرد:

در چندین لایه از طریق سیستم، از جمله در الگوریتم‌های تجمیع، آستانه‌های مبتنی بر شهرت، و انتخاب کاربر نهایی است. هیچ شرکتی وجود ندارد که بتواند تصمیم بگیرد چه چیزی منتشر شود. در عوض بازاری از شرکت‌ها وجود دارد که تصمیم می‌گیرند چه چیزی را برای مخاطبان خود حمل کنند.

جک دورسی در پاسخ به سؤال یکی از کاربران در توییتر، تأیید کرد که کاربر می‌تواند «بدون الگوریتم» را انتخاب کند. با این حال، اطلاعات زیادی در مورد برنامه اجتماعی جدیدبه جز اینکه “به زودی راه اندازی خواهد شد” در دست نیست و در حال حاضر به کاربران اجازه می دهد تا قبل از باز کردن آن برای عموم به لیست انتظار خصوصی بپیوندند تا نسخه بتا را آزمایش کنند. در بیانیه کمپانی آمده است:

ما مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد برنامه بلو اسکای در حین توسعه هستیم.

پلتفرم اجتماعی غیرمتمرکز می‌تواند یکی از پاسخ‌ها به دستکاری متمرکز فیدها، حساب‌ها و داده‌های رسانه‌های اجتماعی باشد که توسط بسیاری به عنوان عنصری مضر برای انسجام اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قبلاً از سرکوب توئیتر در مورد “اطلاعات غلط” انتقاد کرده بود و در ماه آوریل گفت که تحت رهبری احتمالی او، توییتر باید “تمایلی به حذف موارد” نداشته باشد و حساب های کاربری برای همیشه مسدود نمی‌شوند. او تلاش خواهد کرد تا آزادی بیان را طبق قوانین کشورهای مربوطه تشویق کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx