رابطه بد با ارز دیجیتال برای ژاپن سنگین تمام می شود

ارزهای دیجیتال ژاپن
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 422 نفر

رابطه بد با ارز دیجیتال برای ژاپن سنگین تمام می شود

خصومت آشکار نسبت به فناوری‌های جدید و نوظهور Web3 مانند ارز دیجیتال این خطر را به همراه دارد که ژاپن را به عنوان پایتخت بازی‌های جهان کنار بزند. ما به طور خطرناکی به نقطه بی بازگشت نزدیک می شویم، و این دلیل است. هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که خصومت این کشور با ارز دیجیتال از کجا سرچشمه گرفته است یا چرا حتی پس از توکن های غیرمثلی (NFT) و «رونق» کریپتو در سال ۲۰۲۱، که به شکلی بزرگ جهانی مطرح شد و مقامات ایالات متحده و اروپا را بر آن داشت، همچنان ادامه دارد. از مخالفت اولیه خود برای فضای کریپتو عقب نشینی کردند و در نهایت نسبت به قانون گذاری پا پیش گذاشتند. کاخ سفید به تازگی اولین چهارچوب قانونی ارز دیجیتال خود را در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر کرد و کمیته پارلمان اروپا در اکتبر ۲۰۲۲ با تصویب چهارچوب بازارهای ارز دیجیتال، که به عنوان MiCA نیز شناخته می شود، با رای قاطع آن را پیگیری کرد. به عنوان اولین سیاست ارزهای دیجیتال اروپا، متن MiCA که بسیار مورد بحث قرار گرفت، نشان دهنده پیشرفت انقلابی در جهت آنچه که بسیاری آینده دنیای مالی را در نظر می گیرند، است.

با این حال، ژاپن موضع بسیار متفاوتی دارد. همه ما می دانیم که ژاپن خانه غول های بازی مانند نینتندو و سگا است و چندین دهه است که با بازی های موفقی مانند سوپرماریو، سونیک، Sega Mega Drive  و Game Boy پیشرو این صنعت بوده است. اما، برای اینکه در اوج باقی بماند، این بخش باید بتواند به طور مداوم و سریع با زمان تغییر کند، نه اینکه در جایی که برای اولین بار به رسمیت شناخته شده بود، گیر کند. بازی فضایی بسیار خلاقانه است و همیشه از فناوری پشتیبانی از پتانسیل فوق العاده خود برخوردار بوده است. اما، برای انجام این کار، باید بتواند با نوآوری‌های جدید و در حال تکامل به‌روز بماند، در غیر این صورت راکد و بی‌حال خواهد شد.

GameFi یک حوزه در حال ظهور مورد علاقه در صنعت با پتانسیل بسیار زیاد است. اما، وقتی دقیق‌تر نگاه کنید، تعداد کمی از شرکت‌های ژاپنی وجود دارند که بخش GameFi را به چیزی که مطمئنا ظرف چند سال تا یک دهه تبدیل می‌شود، توسعه می‌دهند. و اگر این به زودی تغییر نکند، کل صنعت بازی ژاپن در معرض خطر قرار خواهد گرفت. دنیای ارز دیجیتال و فناوری دو مرحله اصلی پیشرفت هیجان‌انگیز و سریع در حال تکامل هستند که در عصر مدرن اتفاق می‌افتد، و در ژاپن، آنها اسیر عناصر مهمی مانند مالیات و فرآیند های قانونی پیچیده هستند.

در ژاپن، هیچ زمینه ای برای حسابرسی صحیح ارز های دیجیتال وجود ندارد و هیچ یک از حسابرسان نمی خواهند دارایی های دیجیتال را حسابرسی کنند. با توجه به قوانین سخت‌گیرانه فهرست‌بندی که توسط آژانس مالی تهیه شده است، روند فهرست‌بندی توکن ها در ژاپن می‌تواند گیج‌کننده و ناامیدکننده باشد. اما، زمانی که زمان برای هر کارآفرینی که ایده ای درخشان دارد، پول است، شش ماه انتظار برای غربال شدن یک توکن بی جهت دلسرد کننده است.

مشکل بعدی مالیات است. در ژاپن، صادرکنندگان توکن در پایان سال مالی بر دارایی‌های محقق نشده مالیات می‌گیرند، صرف نظر از اینکه آیا ارز فیات کافی برای پوشش مالیات‌های بالا دارند یا خیر. و در حالی که سود سهام غیرکریپتو بر اساس نرخ ثابت ۲۰ درصد مشمول مالیات است، درآمد ارزهای دیجیتال مشمول نرخ مالیات گزاف ۵۵ درصد است که تفاوتی ۳۵ درصدی دارد.

با تزلزل اعتبار ژاپن، سایر کشورها با آغوش باز منتظر پذیرش ذهن روشن و کارآفرینان بی باک آن هستند که نمی توانند بفهمند چرا کشورشان به آنها پشت کرده است. اروپا پر از کشورهای سرمایه گذار دوست با سیستم های نظارتی منطقی است، مانند هلند. با توجه به اینکه قوانین جدید MiCA به اجرای گسترده ارز دیجیتال نزدیک است، تعجب نیست که آیا کشورهای دیگر برای فرار مغزها در ژاپن مناسب تر هستند یا خیر.

ما واقعاً ممکن است شاهد پیشرفت های کوچک در جهت درست باشیم. دولت ممکن است تمایل داشته باشد به زودی قوانین سخت‌گیرانه فعلی فهرست‌بندی را کاهش دهد و اجازه دهد بازار معاملات ارز های دیجیتال یک تریلیون دلاری کشور کمی راحت‌تر شکوفا شود و با صرافی‌هایی که می‌توانند بیش از دوجین سکه را در یک مرحله و بدون فرآیند غربالگری طولانی فهرست کنند، همکاری کنند. از زمان تصدی پست نخست وزیری ژاپن در سال ۲۰۲۱، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، توسعه وب ۳ را به عنوان ابزاری برای “احیای اقتصادی” در اولویت قرار داده است، به این معنی که ممکن است شاهد تغییر قابل توجهی در نحوه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و حمایت از رشد بخش وب ۳ به طور کلی باشیم.

اما زمان در حال حرکت است، و اگر فقط زمان نشان دهد که نقش ژاپن در بخش بازی چگونه بر اقتصاد آینده آن تأثیر می گذارد، سخت است که خیلی خوش بین باشیم.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx