مدیر اجرایی صرافی وی گلوبال به ۲۵ سال زندان محکوم شد

وی گلوبال
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 399 نفر

لی بیونگ گول، مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال وی گلوبال در کره جنوبی، پس از تایید محکومیتش در روز جمعه توسط دادگاه عالی کره، ۲۵ سال زندان خواهد داشت. رسانه‌های محلی گزارش دادند که دادگاه حکم تجدیدنظر درباره این مدیرعامل را به دلیل اجرای یک طرح هرمی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ که از هزاران سرمایه‌گذار کلاه‌برداری کرده بود، تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سه نفر دیگر از مدیران ناشناس وی گلوبال در همان روز در دادگاه عالی حکم چهار تا ۱۴ سال زندان گرفتند.
سخنگوی دیوان عالی کشور گفت که اسامی کامل محکومان در اسنادی که در اختیار رسانه های محلی مجاز قرار گرفته است، با استناد به حفاظت از اطلاعات شخصی، منتشر شده است. دادگاه بدوی با بیان مشکل در تعیین مقدار دقیق پول جمع آوری شده توسط وی گلوبال، حکم داده بود که عواید مجرمانه حاصل از این طرح هرمی مصادره نخواهد شد. به گزارش نیوزیس، دیوان عالی این تصمیم را تایید کرد. هنگامی که فورکست نیوز با سخنگوی دادگاه عالی تماس گرفت، از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

بر اساس حکم دادگاه گزارش شده توسط رسانه های محلی، وی گلوبال از حدود ۵۰،۰۰۰ سرمایه گذار به ارزش ۲.۸ تریلیون وون کره (اکنون معادل ۲.۲۶ میلیارد دلار آمریکا) بین ژوئیه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ کلاهبرداری کرده است.

V Global وعده بازگشت ۳۰۰٪ سرمایه گذاری در توکن V Cash خود را داده است. صرافی اعضای جدید را ملزم به ایجاد حساب هایی با سپرده ۶ میلیون وون (۴۸۶۰ دلار آمریکا) کرد که بازده تضمین شده ۱۸ میلیون وون را ارائه می کرد. زمانی که صرافی در سپتامبر ۲۰۲۱ تعطیل شد، توکن V Cash بی ارزش شد.

طبق گزارش ها، صرافی همچنین به کاربران قول داده است که در صورت موفقیت سرمایه گذار دیگری، ۱.۲ میلیون وون کمیسیون دریافت کنند. دادگاه دریافت که مقداری پول به کاربران بازگردانده شد، اما این وجوه از سپرده‌های کاربران جدیدتر گرفته شد، روشی معمول در یک طرح هرمی.

به گزارش نشریه محلی اکونومیست، در ماه دسامبر، هفت مدیر دیگر وی گلوبال به اتهام توطئه در این شرکت هرمی مجرم شناخته شدند و توسط دادگاه منطقه ای به سه تا هشت سال محکوم شدند. به گزارش یونهاپ، آنها در حال حاضر در حال تجدیدنظرخواهی برای محکومیت خود هستند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx