متا بر روی فناوری هوش مصنوعی مولد تمرکز کرده است

انتشار 1 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا، به رسانه خبری نیکی آسیا گفت: شرکت متا پلتفرم، مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی در هوش مصنوعی (AI) است و این به نفع کسب‌وکارهای متاورس آن است که سال گذشته کمتر از انتظارات پیشرفت کرد. در ماه فوریه، متا یک تیم جدید برای هوش مصنوعی مولد […]

متا

اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا، به رسانه خبری نیکی آسیا گفت: شرکت متا پلتفرم، مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی در هوش مصنوعی (AI) است و این به نفع کسب‌وکارهای متاورس آن است که سال گذشته کمتر از انتظارات پیشرفت کرد.

در ماه فوریه، متا یک تیم جدید برای هوش مصنوعی مولد ایجاد کرد؛ فناوری الگوریتمی که می تواند محتوایی مانند متن، تصویر و صدا تولید کند. بوسورث به نیکی گفت که رئیس متا، مارک زاکربرگ، مدیر ارشد محصول، کریس کاکس و خودش بیشترین تمرکز خود را بر روی این پروژه قرار داده‌اند. بوسورث گفت هوش مصنوعی مولد به توسعه برنامه‌های متاورس شرکت کمک می‌کند و گفت که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به یادگیری گرافیک کامپیوتری یا برنامه‌نویسی، دنیای مجازی شخصی‌شده‌شان را بر اساس ورودی متن به هوش مصنوعی ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود متا تجاری سازی فناوری هوش مصنوعی مولد را در سال جاری آغاز کند.

شرکتی که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد در اکتبر 2021 به “متا” تغییر نام داد و این نشانه‌ای بود که شرکت قصد دارد به سمت کسب‌وکارهای مرتبط با متاورس حرکت کند. علیرغم صرف میلیاردها دلار سرمایه گذاری در پلتفرم مجازی خود، Horizons Worlds، بخش متاورس Reality Labs سال گذشته زیان 13.7 میلیارد دلاری را ثبت کرد.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که سال 2023 برای این شرکت “سال کارآمدی” خواهد بود و عملیات توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود در فیس بوک و اینستاگرام را متوقف می کند.

بر اساس گوگل ترندز، کاربران اینترنتی به تدریج علاقه خود را به متاورس به عنوان یک عبارت جستجو در سال گذشته از دست داده اند و محبوبیت آن در مقایسه با اوج سالانه آن در مارس 2022، 76 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، هوش مصنوعی به عنوان یک عبارت جستجو، با افزایش 177 درصدی علاقه در سال گذشته مواجه شد، زیرا چت بات OpenAI از زمان شروع به کار خود در نوامبر، شهرت و محبوبیت جهانی به دست آورد.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx