متا بر روی فناوری هوش مصنوعی مولد تمرکز کرده است

متا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 505 نفر

اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا، به رسانه خبری نیکی آسیا گفت: شرکت متا پلتفرم، مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی در هوش مصنوعی (AI) است و این به نفع کسب‌وکارهای متاورس آن است که سال گذشته کمتر از انتظارات پیشرفت کرد.

در ماه فوریه، متا یک تیم جدید برای هوش مصنوعی مولد ایجاد کرد؛ فناوری الگوریتمی که می تواند محتوایی مانند متن، تصویر و صدا تولید کند. بوسورث به نیکی گفت که رئیس متا، مارک زاکربرگ، مدیر ارشد محصول، کریس کاکس و خودش بیشترین تمرکز خود را بر روی این پروژه قرار داده‌اند. بوسورث گفت هوش مصنوعی مولد به توسعه برنامه‌های متاورس شرکت کمک می‌کند و گفت که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به یادگیری گرافیک کامپیوتری یا برنامه‌نویسی، دنیای مجازی شخصی‌شده‌شان را بر اساس ورودی متن به هوش مصنوعی ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود متا تجاری سازی فناوری هوش مصنوعی مولد را در سال جاری آغاز کند.

شرکتی که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد در اکتبر ۲۰۲۱ به “متا” تغییر نام داد و این نشانه‌ای بود که شرکت قصد دارد به سمت کسب‌وکارهای مرتبط با متاورس حرکت کند. علیرغم صرف میلیاردها دلار سرمایه گذاری در پلتفرم مجازی خود، Horizons Worlds، بخش متاورس Reality Labs سال گذشته زیان ۱۳.۷ میلیارد دلاری را ثبت کرد.

زاکربرگ همچنین اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ برای این شرکت “سال کارآمدی” خواهد بود و عملیات توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود در فیس بوک و اینستاگرام را متوقف می کند.

بر اساس گوگل ترندز، کاربران اینترنتی به تدریج علاقه خود را به متاورس به عنوان یک عبارت جستجو در سال گذشته از دست داده اند و محبوبیت آن در مقایسه با اوج سالانه آن در مارس ۲۰۲۲، ۷۶ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، هوش مصنوعی به عنوان یک عبارت جستجو، با افزایش ۱۷۷ درصدی علاقه در سال گذشته مواجه شد، زیرا چت بات OpenAI از زمان شروع به کار خود در نوامبر، شهرت و محبوبیت جهانی به دست آورد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx