هارد فورک مونرو برای بهبود ویژگی‌های امنیتی

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

فورک مونرو علیرغم حمله دولت ها به ابزارهای پرداخت ناشناس، مونرو برای ایمن تر و خصوصی تر بودن شبکه اش، هارد فورک را اجرا کرد. مونرو، یکی از مهم‌ترین پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی در اکوسیستم، یک به‌روزرسانی رای روی پروتکل خود را در 13 آگوست برای بهبود چندین ویژگی حریم خصوصی و امنیتی ارائه شده […]

فورک مونرو

فورک مونرو

علیرغم حمله دولت ها به ابزارهای پرداخت ناشناس، مونرو برای ایمن تر و خصوصی تر بودن شبکه اش، هارد فورک را اجرا کرد. مونرو، یکی از مهم‌ترین پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی در اکوسیستم، یک به‌روزرسانی رای روی پروتکل خود را در 13 آگوست برای بهبود چندین ویژگی حریم خصوصی و امنیتی ارائه شده توسط شبکه اجرا کرد.

این هارد فورک با تلاش جمعی بیش از 70 توسعه دهنده; پس از گذشت تقریباً 4 ماه از زمان اعلام، با موفقیت در بلوک 2,688,888 انجام شد.

مونرو با به روزرسانی های گسترده پروتکل قوی تر می شود

همانطور که در وب سایت آنها توضیح داده شده است، هارد فورک چندین اصلاحات را برای مکانیسم چند امضایی داخلی برای تسهیل تبادل اطلاعات مانند مجموعه کلیدها و همگام سازی داده ها بین کیف پول ها ایجاد کرد.

تراکنش های چند امضایی به این معنی است که یک تراکنش قبل از ارسال به شبکه  مونرو و اجرا به چندین امضا نیاز دارد. به جای اینکه یک کیف پول مونرو به تنهایی تراکنش ها را ایجاد، امضا و ارسال کند، شما یک گروه کامل از کیف پول ها و همکاری بین آنها برای تراکنش نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این، تعداد امضاکنندگان مورد نیاز برای تأیید امضای حلقه از 11 به 16 افزایش یافت. یکی از ویژگی هایی که مونرو را به محبوب ترین ارز دیجیتال در بین علاقه مندان به حریم خصوصی تبدیل کرده است.

از نظر امنیت، الگوریتم bulletproof به bulletproof+  ارتقا یافت، یک الگوریتم اثبات دانش صفر که در سال 2018 برای تقویت حریم خصوصی شبکه پیاده‌سازی شد، مبالغ دقیق تراکنش‌ها را مخفی کرد و فقط مبدا و مقصد تراکنش‌ها را نشان داد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل توجهی که به‌روزرسانی جدید ایجاد کرد; «نمایش برچسب‌ها» بود، یک گزینه جدید که امکان افزایش سرعت همگام‌سازی کیف پول را بین 30 تا 40 درصد فراهم می‌کند. این ویزگی برای افزایش عملکرد کلی اکوسیستم مونرو ساخته شده.

تمرکز مونرو روی حریم خصوصی و امنیت

همانطور که اخیراً CryptoPotato گزارش داد; هارد فورک با ایجاد انگیزه دائمی برای استخراج‌کنندگانی که به هزینه‌های معقول برای تضمین امنیت و غیرقابل ردیابی شبکه تکیه می‌کنند; یک دودستگی بزرگ از مدل امنیتی بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

این پانزدهمین به‌روزرسانی مونرو است و احتمالاً آخرین آن نخواهد بود. بنابراین در زمانی که سایر پروتکل‌ها و توسعه‌دهندگان حریم خصوصی توسط دولت‌ها دنبال می‌شوند; می‌توان پیشرفت‌های بیشتری از نظر حریم خصوصی و امنیت شبکه انتظار داشت.

تفاوت تورنادو کش با Monero

همین هفته گذشته، یک توسعه دهنده تورنادو کش; به دلیل مشارکت در ایجاد ابزاری که توسط مجرمان برای پولشویی استفاده می شود; در آمستردام دستگیر شد. تورنادو کش یک قرارداد هوشمند است; که تراکنش های کاربرانی را که ارزهای دیجیتال خود را به آن ارسال می کنند مخلوط می کند; و باعث می شود که نتوان آن را ردیابی کرد. این یک پروژه غیرمتمرکز است. حتی اگر با مقررات تنظیم کننده ایالات متحده مطابقت داشته باشد; و برخی از کیف پول هایش توسط مقامات مسدود شود.

تورنادو کش از قرارداد هوشمند  chainalysis oracleاستفاده می کند تا آدرس های تحت تحریم OFAC را برای دسترسی به dapp دور بزند.

حفظ حریم خصوصی مالی برای حفظ آزادی ما ضروری است، با این حال، نباید به قیمت عدم رعایت قوانین تمام شود.

تورنادو کش – 15  آوریل 2022

در فضای ارزهای دیجیتال، ابزارهای حفظ حریم خصوصی به شمشیری دولبه برای کاربران تبدیل شده اند. بسیاری از مجرمان از این پروتکل ها برای پولشویی و دسترسی مقامات سوء استفاده می کنند. با این حال، اکثر کاربران فقط می‌خواهند از ناشناس بودن استفاده کنند; تا حق خود را برای انتقال خصوصی پول خود حفظ کنند.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx