۹۸ درصد NFTها ارزشی ندارند

بازار NFTها
  • زمان مطالعه: 6دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 340 نفر

اکثر NFTها از بین خواهند رفت

واینرچاک در مورد وضعیت بازار NFTها تاکید کرد که در سال جاری ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) قابل توجهی از سوی رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی دیده شده است که به طور کلی موضوعاتی مانند کاهش حجم معاملات و کف های قیمتی را برجسته کرده اند.

واینرچاک گفت:

حقیقت این است که اگر دقت کرده‌اید، می‌دانید که واقعاً اینجا چه اتفاقی می‌افتد و اگر مثل من هستید، تعجب نمی‌کنید.

او به پیش‌بینی‌ای اشاره کرد که یک سال قبل انجام داد و در آن استدلال کرد که ۹۸ تا ۹۹ درصد پروژه‌های NFT که در طول رونق NFTها  در سال ۲۰۲۱ مورد توجه قرار گرفتند، در نهایت به هیچ ارزشی نخواهند داشت و به صفر خواهد رسید.

مشکلات NFT

واینرچاک در توضیح این پیش‌بینی، سه موضوع عمده را که بازار را مهار می‌کند، برجسته کرد: عرضه بیش از حد، طمع کوتاه‌مدت و اپراتورهای ضعیف. از نظر عرضه بیش از حد، واینرچاک استدلال کرد که تعداد زیادی از افراد مشهور، اینفلوئنسرها، لیگ‌های ورزشی، برندهای بزرگ و هنرمندان که در سال گذشته وارد بازار شدند، قطعاً باعث مشکلات عرضه و تقاضا شده اند.

او نوشت:

برخی از پروژه‌های شگفت‌انگیز توسط اپراتورهای واقعی رهبری شده‌اند که بر ارائه ارزش به جوامع خود متمرکز شده‌اند، اما اکثر آنها چنین نیستند.

تقاضا نتوانسته و نخواهد توانست با آن سطح فوق‌العاده عرضه همگام شود و هر زمان که این اتفاق بیفتد، حبابی در انتظار ترکیدن است.

در رابطه با طمع کوتاه‌مدت، واینرچاک استدلال کرد که این صنعت به دلیل عجله افراد زیادی که برای کسب درآمد سریع از راه‌اندازی پروژه‌ها یا تجارت وارد حوزه NFTها شده اند، با مشکل مواجه شده است، که منجر به افزایش کلاهبرداری و پروژه‌های ضعیف می‌شود.

همه بیش از حد خودخواه، بسیار سریع و فاقد تفکر هستند. این یک ماراتن است، اما همه با آن مانند یک دوی سرعت و یک راه سریع پولدار شدن برخورد می‌کنند و به همین دلیل است که اکثر آنها شکست خواهند خورد.

در ماه ژوئن، شرکت نرم افزاری نظارت بر بلاک چین DEXterlab از بیش از ۱۳۰۰ نفر در توییتر درباره عادات خرید NFT آنها از اواخر ماه می تا اوایل ژوئن نظرسنجی کرد. این نشان داد که ۶۴.۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که NFTها را “برای کسب درآمد” خریداری کرده اند، در حالی که کمتر از ۴۲٪  از آن ها سود کسب کرده بودند.

در همین حال، در مورد پروژه‌های بد، او پیشنهاد کرد که همانطور که هر کسی می‌تواند به سادگی یک پروژه NFT را راه‌اندازی کند، «اکنون تعداد زیادی از مردم وجود دارند که هیچ دانش واقعی از چیزهایی مانند تجارت، ساختن جامعه بلندمدت، فرهنگ و امور روزمره ندارند.

چشم انداز NFTها در سال ۲۰۲۳

واینرچاک معتقد است که بعید به نظر می‌رسد که رونق بازار سال ۲۰۲۱ برگردد، به خصوص با شرایط بحرانی اقتصاد کلان فعلی این اتفاق تقریبا غیرممکن است.

علاوه بر این، واینرچاک بخش کریپتو و NFTها را به رونق اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ تشبیه کرد، که در آن تعداد بی‌شماری از شرکت‌ها از هم پاشیدند در حالی که قوی‌ترین آنها بر بازار مسلط شدند.

به دلیل حجم مضحک عرضه، بسیاری از پروژه‌ها مانند Pets.com از کار می‌افتند و به صفر می‌رسند، اما برخی از پروژه‌ها یعنی ۱ تا ۳ درصد از پروژه‌ها  به آمازون‌ها و eBay های آینده تبدیل خواهند شد. نکته کلیدی این است که … چند نفر از شما مایل به انجام تحقیقات لازم برای سرمایه گذاری هوشمند هستید؟

واینرچاک در اوایل سال ۲۰۲۱ وارد صنعت NFTها شد و اولین پروژه VeeFriends خود را در ماه می همان سال راه اندازی کرد و از آن زمان در تعدادی از پروژه های دیگر نیز سرمایه گذاری کرده است. بر اساس داده‌هایCryptoSlam، VeeFriends  با ۲۴۱.۸ میلیون دلار حجم کل معاملات بیستمین مجموعه NFT برتر لقب گرفته است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx