شناسایی کلاهبرداری های NFT

کلاهبرداری NFT
  • زمان مطالعه: 10دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 681 نفر

رایج ترین کلاهبرداری های NFT

وقتی یک معامله گر فعال NFT هستید، نمی توانید از همه کلاهبرداری های موجود در دنیای توکن های غیرمثلی اجتناب کنید. رایج ترین کلاهبرداری های NFT فیشینگ، NFTهای تقلبی و طرح های پامپ و دامپ است.

سال ۲۰۲۱ پیشرفتی برای توکن های غیرمثلی (NFT) بود. اما هنگامی که چیزی مانند امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و جدیدترین نسخه وب به نام Web3 محبوب می شود، خطراتی نیز وجود دارد.

دنبال کردن پول توصیه ای است که مجبور نیستید دو بار به هکرها بدهید. سال گذشته، هکرها ۱۴ میلیارد دلار از هک‌های مربوط به رمزارزها را به سرقت بردند و هنوز هم تعداد جرایم ارزهای دیجیتال ۷۹ درصد افزایش یافته است و خطر هنوز تمام نشده است. اما معامله گران NFT چگونه از خود در برابر کلاهبرداری محافظت می کنند؟ اول از همه خودتان را آموزش دهید. با درک رایج‌ترین کلاهبرداری‌های NFT، می‌توانید توکن‌های خود را ایمن کنید.

مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که پامپ و دامپ NFT خبر بدی است. کلاهبرداران NFT از اطلاعات توخالی برای بالا بردن قیمت کف (نماینده پایین ترین قیمت برای یک کالا) یک NFT مورد علاقه شما استفاده می کنند. وقتی در تاکتیک های خود موفق می شوند، اقلام خود را می فروشند و دست دیگران را در پوست گردو می گذارند. همچنین، یک ترفند رایج، کلاهبرداری پشتیبانی فنی است. هنگامی که کاربر تلگرام یا دیسکورد هستید، احتمالاً می بینید که کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال درست بیخ گوش شما اتفاق می افتد.

این کلاهبرداری فیشینگ اصلا واضح نیست. کلاهبرداران از پاپ آپ های جعلی برای پیوند دادن به صفحاتی با ظاهر معمولی مانند کیف پول شما استفاده می کنند. یا خریدارانی که برای اولین بار برای انجام معامله تلاش می کنند و پیشنهاد دریافت کمک برای سرمایه گذاری در NFT ها را می پذیرند. کلاهبردار مبدل دیجیتالی اطلاعات شخصی شما را می‌خواهد که از آن برای سرقت تمام دارایی‌های شما استفاده می‌کند.

سومین کلاهبرداری رایج NFT در دنیای مالکیت معنوی غریبه نیست. هنرمندان روی طرح های اصلی خود سخت کار می کنند. ایجاد یک مجموعه NFT ساعت‌های زیادی طول می‌کشد، بنابراین وقتی توسط شخص دیگری کپی می‌شود، مانند گاز گرفتن یک سیب ترش است. کلاهبرداران کار هنرمند را می گیرند و به NFT تبدیل می کنند. خریداران باور خواهند کرد که روی یک اثر هنری اصیل سرمایه‌گذاری می‌کنند و پیشنهادات با ارزش بالا ارائه می‌کنند.

آیا NFT ها کلاهبرداری هستند؟

NFT ها کلاهبرداری نیستند. برعکس، آنها یک تجارت پررونق بزرگ هستند.

NFT ها می توانند اقلام کلکسیونر مانند کارت های بیس بال در گذشته باشند. یک NFT همچنین می‌تواند نوعی سرگرمی دیجیتالی باشد، هنر ارزشمندی در لحظه‌ای از زمان. افراد زیادی هستند که فکر می کنند این حباب است که می ترکد و شاید در نهایت اتفاق بیفتد. اما اکنون زمان آن نیست که در مورد آن گمانه زنی کنیم، زیرا آنها هنوز در حال رونق هستند.

از آنجایی که امنیت و انطباق موضوعات پیچیده ای هستند، NFT ها تا حدودی آسیب پذیر هستند. علاوه بر این، رمزارز، بلاکچین و NFT ها مانند بچه های جدید در محله هستند که بقیه محله هنوز چیز زیادی در مورد آنها نمی دانند. و هر چیز ناشناخته خطرات اضافی را در بر دارد. در ابتدای سال جاری، کاربران بزرگترین بازار NFT یعنی اوپن سی در کمین یک حمله فیشینگ قرار گرفتند. حداقل ۳۲ کاربر NFT خود را با ارزش کل ۱.۷ میلیون دلار به سرقت بردند.

NFT ها کلاهبرداری نیستند، اما گاهی اوقات به راحتی قابل سرقت هستند و تا زمانی که بازار NFT به رشد خود ادامه دهد، تعداد حملات با آن افزایش خواهد یافت. هکرها همچنین خلاقیت بیشتری پیدا می کنند و دانش فنی خود را افزایش می دهند. اخبار NFT بیشتری در مورد کلاهبرداری وجود دارد زیرا یک سال پیش، هکرها کاربران را از Nifty Gateway سرقت کردند. آنها تعداد زیادی NFT را به دزدیدند و حتی از کارت های اعتباری کاربرانی استفاده کردند که احراز هویت دو مرحله ای (۲FA) را فعال نکردند تا NFT های بیشتری را تا سقف ۱۰۰۰۰ دلار در هر حساب خریداری کنند.

چگونه می توانید از کلاهبرداری NFT جلوگیری کنید؟

برای جلوگیری از کلاهبرداری NFT، عاقلانه است که مراقب پوشش خبری باشید. همچنین، امنیت دیجیتال خود را بهینه کنید و به تماس ها و پیام های مشکوک پاسخ ندهید و دنبال پاپ‌آپ‌های عجیب و غریب نباشید.

کاربران با خطرات تجارت و ایمن نگه داشتن NFT های خود بیشتر آشنا می شوند. اما زمانی که قبلاً یک NFT دارید یا قصد خرید یک یا چند آن را دارید، مهم است که بدانید چگونه از کلاهبرداری NFT جلوگیری کنید. به عنوان یک کاربر، می توانید اقدامات پیشگیرانه متعددی را ترتیب دهید تا از دارایی های خود در برابر سرقت محافظت کنید.

اول از همه، مهم است که بدانید چه کاری انجام می دهید. برای جلوگیری از پامپ و تخلیه قیمت NFTها، عاقلانه است که تاریخچه تراکنش NFT هایی را که می خواهید بخرید مرور کنید. همچنین، اطلاعات تماس سازنده را جستجو کنید و در مورد آنها تحقیق کنید. اگر همه معاملات در یک تاریخ خاص انجام شده باشد، باید حواستان جمع شود.

در حالی که ما در مورد کلاهبرداری های فیشینگ صحبت می کنیم، همیشه به خاطر داشته باشید که اطلاعات شخصی شما متعلق به شما است! هرگز کلیدهای کیف پول خود را تحویل کسی ندهید و به پیشنهادات مشکوک یا درخواست های تماس واکنش نشان ندهید. نیازی به گفتن نیست، همیشه حساب های خود را با تایید دو مرحله ای ایمن کنید. این کمترین کاری است که می توانید انجام دهید.

در مورد آثار هنری دزدیده شده، مواقعی وجود دارد که نمی توانید کاری را انجام دهید. البته، می‌توانید حساب‌های سازنده، پیام‌های رسانه‌های اجتماعی و انجمن را تأیید کنید. مثل هر مورد دیگری تحقیق کنید.

آیا NFT ها ارزشش را دارند؟

NFT ها به عنوان سرمایه گذاری مناسب هستند. اگر محتاطانه قدم بردارید و اقدامات ایمنی خود را انجام دهید، دنیای کاملا جدیدی برای کشف است.

ما در میانه مسیری به نام NFT هستیم، اما برای بسیاری از مردم، هنوز بحثی در مورد سرمایه گذاری NFT در مقابل کلاهبرداری های NFT وجود دارد. با ارزش کل بازار ۴۰ میلیارد دلار، نیازی به توضیح موفقیت توکن های غیرمثلی نیست. بسیاری به شما خواهند گفت که NFT ها چیزی جز فایل های PNG گران قیمت نیستند که یک کلاهبرداری کامل هستند، اما برعکس آن نیز صادق است.

بله، برخی از NFT ها کلاهبرداری هستند و برخی از پلتفرم ها آنطور که انتظار دارید صادق نیستند. اما این بدان معنا نیست که همه NFT ها کلاهبرداری هستند. وقتی می‌روید ماشین بخرید، با فروشنده‌های نامتعارف روبرو می‌شوید، این خطری است که در زندگی همراه ما است. هنگامی که آماده سرمایه گذاری در یک NFT هستید، مهم است که بدانید ارزش در خود تصویر نیست. ارزشی در دارایی اساسی وجود دارد که به NFT ها ارزش عملی آنها را می دهد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx