لازاروس، دارایی‌های سرقت شده از پل هارمونی را جابجا کرد

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

گروه بدنام هکرهای کره شمالی، لازاروس، آخر هفته شلوغی را پشت سر گذاشته است تا میلیون ها دلار اتریوم را جابجا کند. گروه لازاروس غنائم خود از هک پل هارمونی را این آخر هفته منتقل کرده است. در 16 ژانویه، کارشناس بلاکچین «ZachXBT» جزئیاتی از حرکات مقادیر زیادی اتریوم را منتشر کرد. این دارایی های […]

لازاروس

گروه بدنام هکرهای کره شمالی، لازاروس، آخر هفته شلوغی را پشت سر گذاشته است تا میلیون ها دلار اتریوم را جابجا کند.

گروه لازاروس غنائم خود از هک پل هارمونی را این آخر هفته منتقل کرده است. در 16 ژانویه، کارشناس بلاکچین «ZachXBT» جزئیاتی از حرکات مقادیر زیادی اتریوم را منتشر کرد. این دارایی های رمزنگاری شده از سرویس میکسر ارز دیجیتال تورنادو کش سرچشمه می گیرند و از درگاه ریل گان (Railgun) نیز عبور کرده اند.

ریل گان یک پلت فرم حریم خصوصی و قرارداد هوشمند است که از شواهد دانش صفر برای مبهم کردن تراکنش ها استفاده می کند. به گفته تحلیلگری که این حرکات را از طریق بیش از 350 آدرس ردیابی کرد، حدود 41000 اتریوم به ارزش تقریباً 63.5 میلیون دلار از طریق ریل گان به سه صرافی مختلف ارسال شد.

لازاروس در پس حمله به هارمونی

صرافی‌های مورد استفاده مشخص نشد، اما این تحلیلگر گفت که دارایی ها معمولاً خیلی سریع از آنها خارج می شود. لازاروس در جابجایی رمزارزهای غیرقانونی و جلوگیری از ردیابی آنها توسط مقامات کاملاً ماهر شده است. این گروه هکری با حمله پل هارمونی در ژوئن 2022 مرتبط بود. ارائه دهنده تجزیه و تحلیل بلاکچین Elliptic در آن زمان گزارش مفصلی از این حمله منتشر کرد.

گروه لازاروس به چندین سرقت بزرگ کریپتو با ارزش بیش از 2 میلیارد دلار مرتبط بوده است. این گروه هکری در سال 2022 تمرکز خود را بر روی پل‌های دیفای و زنجیره‌ای متقابل معطوف کرد و همچنین تصور می‌شد که پشت حمله 600 میلیون دلاری به پل رونین نیز باشد. در ماه اکتبر، گروه هکر کره شمالی صرافی های دارایی های رمزنگاری شده در ژاپن را با حملات فیشینگ هدف قرار داد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx