تعداد کل دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال به 39000 عدد رسید

انتشار 2 سال قبل
آنچه می‌خوانید...

نقطه عطف جدید برای دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال با پیشرفت سریع پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهان طی سال گذشته، نصب دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال جدید در سرتاسر جهان نیز رشدی خیره کننده به ثبت رسانده است. همچنین، تعداد کشورهایی که دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در آن ها نصب شده است نیز رو به […]

خودپرداز ارزهای دیجیتال

نقطه عطف جدید برای دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال

با پیشرفت سریع پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح جهان طی سال گذشته، نصب دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال جدید در سرتاسر جهان نیز رشدی خیره کننده به ثبت رسانده است. همچنین، تعداد کشورهایی که دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال در آن ها نصب شده است نیز رو به افزایش است. به دلیل پذیرش بیت کوین در بسیاری از کشسورها در طول سال 2021، تعداد زیادی دستگاه خودپرداز در سرتاسر جهان نصب شد.در حال حاضر، تعداد دستگاه های خودپرداز ازرهای دیجیتال در جهان به بالاترین حد خود رسیده است که نشان می دهد نرخ پذیرش بیت کوین همچنان بالا است.

 

39000 دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در سراسر جهان

رشد سریع بازار ارزهای دیجیتال در سراسر جهان باعث افزایش تعداد این دستگاه ها در سراسر جهان شده است. هم اکنون تعداد دستگاه خودپرداز نصب شده در سراسر جهان از 39000 عدد فراتر رفته است.

داده های Coinatmradar نشان می دهد که این تعداد در حال حاضر به 39015 دستگاه خودپرداز نصب شده در 78 کشور جهان رسیده است. عمده افزایش آمار تعداد خودپردازها در دو سال گذشته اتفاق افتاده است. در 1 ژانویه 2020، تعداد کل دستگاه ها در سراسر جهان به 6364 دستگاه رسیده بود. از آن زمان تاکنون تعداد این دستگاه ها بیش از 513 درصد رشد کرده و به سطح فعلی رسیده است.

در این مدت، تعداد تولیدکنندگان نیز بیش از 100 درصد رشد داشته است. اکنون بیش از 15000 تولیدکننده دستگاه درجهان وجود دارد. در سال 2020 تنها 2000 تولیدکننده در جهان وجود داشته است. این امر رقابت در این صنعت را تسهیل کرده است و در نتیجه هزینه استفاده ساخت دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته است.

ایالات متحده همچنان پیشتاز است

بیشترین رشد نصب دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال در ایالات متحده اتفاق بوده است. این به دلیل افزایش میزان پذیرش ارزهای دیجیتال در این منطقه و همچنین تمایل به سرمایه گذاری روی فناوری های جدید است. به همین دلیل، بیش از 80٪ از تمام خودپردازهای نصب شده در سراسر جهان در ایالات متحده بوده اند.

در حال حاضر مجموعاً 34301 دستگاه از 39015 دستگاه خودپرداز فعال هستند. یعنی چیزی حدود 88 درصد دستگاه ها فعال هستند. هیچ کشور دیگری در این زمینه نمی تواند با ایالات متحده رقابت کند. به طوریکه ایالات متحده بیش از مجموع ۷۷ کشور دیگر دارای دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال است.

کشورهای دیگری که رشد خوبی در تعداد دستگاه ها داشته اند عبارتند از کانادا، اسپانیا و السالوادور. اما آمار انگلستان در این زمینه جالب است. در دو سال گذشته، در حالی که سایر کشورها شاهد افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال بوده اند، تعداد آن ها در انگلیس به شدت کاهش یافته است. در حال حاضر، تنها حدود 22 دستگاه خودپرداز در بریتانیا وجود دارد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

این محتوا مفید بود؟
نظرات کاربران
می خواهم از پاسخ به کامنتم مطلع شوم
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
در سریعترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهیم دادx