بیش از ۷۵ درصد شرکت ها تا سه سال دیگر از ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 382 نفر

بیش از ۷۵ درصد از موسسات مالی قصد استفاده از ارزهای دیجیتال را در سه سال آینده دارند

مطالعه ریپل به این نتیجه رسید که اگر این بخش تحت یک چارچوب نظارتی جامع عمل کند، سه چهارم موسسات مالی در سه سال آینده به دنیای ارزهای دیجیتال قدم خواهند گذشات.

آخرین گزارش ریپل تخمین زده است که ۷۶ درصد موسسات مالی قصد دارند در ۳۶ ماه آینده از ارزهای دیجیتال در فعالیت های خود استفاده کنند. با این حال، اکثریت این نهادها گفتند که با فرض وجود چارچوب نظارتی مناسب برای آن، در این صنعت ورود خواهند کرد.

این مطالعه همچنین نشان داد که ۲۰ درصد از مصرف کنندگان جهانی فقط ارزهای دیجیتال پایدار را خریداری می کنند. با این حال، این شرکت خاطرنشان کرد که بسیاری از مردم نمی‌دانند کدام ارزهای دیجیتال از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) استفاده می‌کنند و کدام دارایی‌ها انرژی کمتری دارند.

دیدگاه ریپل در مورد روندهای اخیر ارزهای دیجیتال

این تحقیق مشخص کرد که تقریباً سه چهارم موسسات مالی جهانی قصد دارند در سه سال آینده از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. هنگامی که از آنها پرسیده شد که چرا قبلاً این کار را انجام نداده‌اند، اکثر شرکت‌کنندگان گفتند که دلیل آن نبود مقررات مناسب و همچنین کلاهبرداری‌های متعددی است که اخیراً در این فضا رخ داده است.

عامل دیگری که باید پذیرش ارزهای دیجیتال را تقویت کند، بانک ها و نگرش آنها نسبت به این بخش است. ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که اگر مؤسسه مالی محلی آنها چنین خدماتی را ارائه دهد، تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بیت کوین یا آلت کوین خواهند داشت، در حالی که تنها ۱۷ درصد گفتند که این مهم موضوع نیست.

البته شایان ذکر است که بخشی از سازمان ها طی سال‌ها به هولدرهای بیت کوین و سایر آلتکوین ها تبدیل شده‌اند. ۵۰ درصد گفتند که این کار را انجام داده‌اند زیرا ارزهای دیجیتال را به عنوان یک محافظ بزرگ در برابر تورم قلمداد می کنند. آن ها معتقدند که ارزهای دیجیتال برای انجام پرداخت‌ها، یا به عنوان دارایی برای وام دادن یا وثیقه برای استقراض در سه دلیل اصلی خود می‌دانند.

به نظر می رسد شرکت ها و افراد مستقر در آمریکای لاتین بیش از همه شیفته این صنعت هستند. ۵۰ درصد از آنها معتقدند که ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی بر اقتصاد آینده خواهند داشت، در حالی که ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان اروپایی نیز همین اعتقاد را دارند.

NFT ها

این تحقیق همچنین به توکن‌های غیرمثلی (NFT) و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پرداخته است. ریپل خاطرنشان کرد که علاقه به کلکسیون های دیجیتال در چند ماه گذشته بسیار بالا رفته است. با این حال، این صنعت هنوز در روزهای اولیه خود است; و اکثر مردم یا آن را درک نمی کنند یا در مورد آن شک دارند.

اکثر کسانی که از ویژگی های NFT آگاه هستند; گفتند که این محصولات را به دلیل مزایای عملکردی (۷۹٪) و نه احساسی (۴۵٪) خریداری می کنند.

به نظر می رسد NFT های مرتبط با صنایع موسیقی، بازی و ورزش برای مردم جالب تر از بقیه هستند; در حالی که کلکسیون های مرتبط با فیلم ها و موسیقی پاپ از بقیه عقب مانده اند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

متعاقباً، ریپل مزایا و معایب ارزهای دیجیتال بانک مرکزی; و آنچه موسسات مالی و کاربران در مورد آنها فکر می کنند را تشریح کرد. به گفته این شرکت، این محصول به طور قابل توجهی ظرفیت پولی را افزایش می دهد. به عنوان مثال، پرداخت ها را نه تنها سریع تر، بلکه به طور گسترده تر نیز توزیع می شود.

آنها از همان فناوری ای استفاده می کنند که ارزهای دیجیتال های دیجیتال کارآمد و جدید مانند; اتریوم از آن استفاده می کنند. آنها می توانند برای پرداخت های بین المللی با دردسر و هزینه کمتر در مقایسه با پرداخت های سنتی استفاده شوند. و در نهایت، به دلیل اینکه می توان آنها را به راحتی مدیریت کرد; می توانند از اجرای قوی و سریع سیاست های پولی مختلف پشتیبانی کنند.

با این وجود، آنها کاملاً متمرکز و تحت نظارت دولت‌ها خواهند بود. به این معنی که آزادی بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها را نخواهند داشت.

۳۶ درصد از مؤسسات مالی مورد بررسی معتقدند; که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تأثیر قابل توجهی بر جامعه خواهند داشت. در حالی که ۳۴ درصد فکر می کنند که شبکه اقتصادی را تقویت می کنند. تنها به گفته ۲۸ درصد، این محصولات باعث رونق بخش تجاری خواهند شد.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx