ضرر هنگفت قربانیان سرمایه گذاری پروژه کلاهبرداری Big Picture

پوژه کلابرداری به نام Pig Buchering
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 485 نفر

پروژه Big Buchering  کلاهبرداری به سبک جدید

یک شکل نوظهور و نسبتاً پیچیده از کلاهبرداری سرمایه‌گذاری که به نام «قصاب خوک» شناخته می‌شود، این پروژه که در آن کاربران ناآگاه را متقاعد می‌کنند تا در پلتفرم‌های معاملات ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند که در نهایت وقتی قربانیان تلاش می‌کنند پول نقد کنند، وجوه را تصاحب می‌کنند، طبق گزارش‌ها، میلیون‌ها دلار دارایی‌های رمزنگاری شده را از قربانیان ربوده است.

اصطلاح «قصابی خوک» به فرآیند پیچیده و انسان‌محور استفاده از پروفایل‌های جعلی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های دوستیابی برای فریب دادن افراد به سرمایه‌گذاری در کلاهبرداری‌های غیرمشکوک اشاره دارد.

اداره تحقیقات فدرال (FBI) در آوریل ۲۰۲۲ هشدار داد: «این کلاهبرداری به دلیل روشی است که کلاهبرداران به قربانیان خود وعده های عاشقانه و ثروت می دهند، قبل از اینکه آنها را قطع کنند و تمام پول آنها را بگیرند.

طبق گزارش اخیر وب‌سایت تحقیقاتی و اخبار امنیتی KrebsonSecurity، رایج‌ترین شکل کلاهبرداری قصابی خوک‌ها شامل پلتفرم‌های رمزنگاری امیدوارکننده‌ای است که بازدهی بی‌سابقه‌ای را در مدت کوتاهی ارائه می‌کنند.

این گزارش می‌گوید که این کلاهبرداری‌ها اغلب با پیامک‌های نامحسوس شروع می‌شوند و در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دوستیابی نیز رایج هستند. به محض پاسخ قربانی، از آنها می خواهند که مکالمه را از طریق پلت فرم پیام رسانی واتس اپ ادامه دهند.

ارین وست، معاون دادستان ناحیه سانتا کلارا در کالیفرنیای شمالی، گفت: «افرادی که مجبور به انجام این کلاهبرداری‌ها می‌شوند یک راهنما و یک متن دارند که اگر قربانی شما طلاق گرفته است این را بگویید یا یک مادر مجرد این را بگوید.» .

در این گزارش، کورتنی نولان، مادر مطلقه سه دختر، به عنوان یکی از قربانیانی معرفی شد که بیش از ۵ میلیون دلار در چنین کلاهبرداری از دست داده است

نولان گفت که همه چیز با یک پیام مستقیم توییتری از طرف یک «علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال» آغاز شد که به او قول داد که چگونه با استفاده از پلتفرم اصلی معاملات ارزهای دیجیتال XTB.com به او کمک کند تا سود قابل اعتمادی کسب کند.

کلاهبردار  این پروژه از نولان خواست تا یک حساب کاربری در xtb-market ایجاد کند، یک کپی از وب‌سایت اصلی که به‌طور گیج‌کننده‌ای شبیه به پلتفرم رسمی XTB است. این سایت بسته‌های سرمایه‌گذاری مختلفی را تبلیغ می‌کرد، از جمله «طرح آغازین» که در ازای بازدهی بیش از ۱۵ درصد، مبلغ ۵۲۵۰ دلار پیش پرداخت را درخواست می‌کرد.

طبق این گزارش، او در ابتدا سرمایه‌گذاری‌های کوچکی انجام داد و بازدهی کلانی داشت. نولان گفت که او حتی توانسته بود مبالغی از ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار را در چندین مورد برداشت کند.

با این حال، پس از سرمایه گذاری بیش از ۴.۵ میلیون دلار، او حساب خود را مسدود کرد. نولان سپس اظهارنامه مالیاتی دریافت کرد مبنی بر اینکه او قبل از اینکه بتواند حساب خود را دوباره فعال کند یا به وجوه خود دسترسی پیدا کند، تقریباً ۵۰۰۰۰۰ دلار مالیات بدهکار است. پس از پرداخت “صورتحساب مالیاتی”، مربی او و کل وب سایت ناپدید شدند.

به طور کلی، کلاهبرداری قصابی خوک چهار عنصر دارد. طبق گزارش KrebsonSecurity، اینها شامل رسانه‌های اجتماعی یا برنامه‌های دوستیابی، واتس‌اپ، عدم وجود ویدئو (کلاهبرداران انواع بهانه‌ها برای عدم برقراری تماس ویدیویی می‌آورند) و چت سرمایه‌گذاری است.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، کلاهبرداری های عاشقانه در چند سال گذشته افزایش شدیدی داشته است. در ماه مه سال ۲۰۲۱، یک زن کره جنوبی مردی را که در یک برنامه چت تلفن هوشمند با او آشنا شده بود مواد مخدر داد و ۸۷۰۰۰ دلار رمزنگاری شده را از تلفن او سرقت کرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx