معرفی بازی های کریپتویی P2E و M2E

بازی کریپتویی
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 871 نفر

بازی های کریپتویی Play-to-Earn چیست؟

بازی‌های کریپتویی بازی برای کسب درآمد (P2E) به کاربران این فرصت را می‌دهند که دارایی‌های درون بازی را که می‌توان با ارزهای دیجیتال مبادله کرد، به دست آورند.

P2E جزء جدید اکوسیستم GameFi است. به طور معمول، کاربران در حین استفاده از برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی مانند ماینکرافت و Roblox به بازی آنلاین می‌پردازند. اما، روند P2E همه چیز را کمی فراتر می برد.

با استفاده از فناوری بلاکچین، ترکیب بازی با پاداش های کریپتویی امکان پذیر است. بازی‌های سنتی به شرکت‌کنندگان اجازه می‌داد استراحت کنند، از گرافیک لذت ببرند و مدتی را با دوستان خود بگذرانند. از این به بعد می توانید از بازی با جنبه مهم دیگر زندگی لذت ببرید: کسب درآمد. برای به دست آوردن توکن های ارز دیجیتال یا توکن های غیرمثلی (NFT) بازی روی یک بلاکچین ضروری است. علاوه بر این، لزوماً مجبور نیستید در NFT های گران قیمت سرمایه گذاری کنید تا ارزهای دیجیتال کسب کنید و بخشی از اقتصادهای درون بازی و مدل های تجاری باشید.

چند نمونه از بازی های کریپتویی P2E

اکسی اینفینیتی، Aavegotchi  و سندباکس نمونه‌هایی از بازی های کریپتویی P2E هستند.

یکی از شناخته شده ترین نمونه های بازی های کریپتویی اکسی اینفینیتی است که بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این ترکیبی از بازی های ویدیویی و عناصر گیم پلی بلاکچین است. در برخی از روزهایی که اقتصاد در حال رونق بود، بازار NFT یک تجارت پررونق بود. میلیون ها دلار معامله می شد و اکسی ها، موجودات جادویی، هر کدام به هزاران دلار فروخته می شدند.

Aavegotchi  نمونه دیگری از یک بازی P2E است. این پروتکل خود را به عنوان یک پروتکل بازی NFT  متعلق به جامعه منبع باز توصیف می کند. کاربران می توانند به عنوان ارواح پیکسلی به ماجراجویی بروند که یادآور بازی های تاماگوچی است. می توانید با مینی گیم ها توکن به دست آورید، با Aavegotchis معامله کنید یا با کشاورزی کمیاب شروع کنید.

یکی دیگر از بازی های کریپتویی P2E سندباکس است. این پلتفرم یک تجربه بازی منحصر به فرد را به کاربران خود ارائه می دهد که به آنها نگاهی دزدکی به ظاهر متاورس می دهد. کاربران می توانند بازی کنند، بسازند و صاحب آینده شوند. ضمن لذت بردن از تجربه همه جانبه، کاربران می توانند با ایجاد، سرمایه گذاری و کسب دارایی های درون بازی از بازی درآمدزایی کنند.

حرکت برای کسب درآمد (M2E) چیست؟

حرکت برای کسب درآمد ترکیبی از حرکت، بازی و کسب درآمد ارزهای دیجیتال در بلاکچین است. حرکت برای کسب درآمد در اوج همه گیری کووید-۱۹ رونق گرفت. مردم بیشتر در خانه بودند، نشسته بودند و وقت خود را پشت پرده سپری می کردند. از آنجایی که حرکت مکرر برای سلامتی شما ضروری است، M2E  واقعا محبوب شد. این روش جدیدی برای پاداش دادن به کاربران برای بلند شدن و شروع به حرکت در حین استفاده از فناوری است. هر حرکتی که انجام دهید، ارز دیجیتال به دست خواهید آورد. شاید در طول سال ها، این روند M2E به جای GameFi به FitnessFi تبدیل شود، زیرا این مفهوم بالقوه و تمایل مردم به سالم بودن و فعال ماندن به دلیل مشکلات بهداشتی ایجاد شده توسط همه گیری اخیر است.

نمونه هایی از بازی های کریپتویی حرکت برای کسب درآمد (M2E) چیست؟

نمونه هایی از بازی های کریپتویی حرکت برای کسب درآمد عبارتند از STEPN ،Sweatcoin و MetaGym. از آنجایی که صنعت حرکت برای کسب درآمد بزرگتر و داغتر می شود، وقت آن رسیده است که شما را با برخی از بازی های M2E آشنا کنیم. شناخته شده ترین نمونه M2E احتمالاً پروژه حرکت برای کسب درآمد مبتنی بر سولانا یعنی استپن (STEPN) است.

استپن یک برنامه سبک زندگی Web3 با عملکردهای SocialFi و GameFi یکپارچه است. این پروژه برای اینکه کاربران را برای یک زندگی سالم تر و ثروتمندتر آماده کند راه اندازی شده است. بنیانگذاران واقعاً قصد دارند پروژه شماره یک M2E در فضای متاورس باشند و حتی در سال ۲۰۲۱ برنده هکاتون Solana Ignition شدند. اگر کاربران می خواهند استفاده از استپن را شروع کنند، باید با خرید NFT روی یک جفت کفش ورزشی استپن سرمایه گذاری کنند. هنگامی که اولین مرحله را انجام می دهید، مهم است که گام های خود را با GPS حرکت داده و ردیابی کنید.  توکن های valuta  به دست آمده در بازی های کریپتویی را می توان بعداً با ارز دیجیتال مبادله کرد.

پروژه دوم تا حدودی شبیه به پروژه اول است. : Sweatcoin . کاربران سکه های خود را با دویدن، راه رفتن و مهمتر از همه عرق کردن به دست می آورند. هر ۱۰۰۰ قدمی که برمی‌دارید، جایزه‌ای در SWEAT، ارز بومی پلتفرم، به شما می‌دهد. آنها با شعارشان «راه رفتن به درد می خورد»، می خواهند با سالم تر کردن مردم، میلیاردها دلار هزینه مراقبت های بهداشتی را کاهش دهند. کاربران می توانند جوایزی را که در بازی کریپتویی به دست آورده اند برای محصولات مبادله کنند، کمک مالی کنند یا آنها را به ارز مورد نظر خود تبدیل کنند.

آخرین نمونه از پروژه های M2E متاجیم است. ملحق شدن به متاجیم با امکان کسب درآمد در حین حرکت بدن از طریق یک برنامه و حتی یک برنامه ساعت هوشمند آسان است. کاربران می‌توانند از عملکردهای GameFi،FitFi  و SleepFi استفاده کنند و در عین حال برای کسب MetaGym Coin (MGCN)، توکن خود پلتفرم، عرق کنند. بازی کریپتویی متاجیم می‌خواهد به دنیا کمک کند تا به مکانی سالم‌تر تبدیل شود، اما در حین انجام این کار به شما فرصت کسب درآمد هم می دهند. کاربران در حین انجام کارهایی مانند اتمام تمرینات کاردیو یا قدرتی یا خواب رضایت بخش، ارزهای دیجیتال را به دست می آورند.

 P2E در مقابل M2E

تفاوت اصلی بین P2E و M2E در پاداش و مدل درآمد است. همانطور که می دانید، تفاوت هایی بین مدل P2E و مدل M2E وجود دارد. مطمئناً هر دوی آنها بسیار بیشتر از بازی های مجازی هستند. انتظار می رود P2E از یک روند به یک مفهوم بالغ تبدیل شود. صنعت بازی هیجان‌انگیز است، اما نباید فراموش کرد که آرامش و تعامل با جامعه باید در مرکز باقی بماند. گیمرهای واقعی بیشتر به بازی و گرافیک اهمیت می دهند تا مدل درآمد. M2E نیز در صحنه در حال افزایش است. برای کاربرانی که برای ورزش کافی تلاش می کنند، یک مدل درآمد می تواند فقط انگیزه مورد نیاز آنها باشد. با این حال، مفهوم حرکت برای کسب درآمد هنوز در ابتدای راه است، بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم آینده چه چیزی به همراه خواهد داشت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx