مقررات ارز دیجیتال: ضرورت درک عمیق فناوری برای سیاست‌گذاری آگاهانه

مقررات ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۶دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 96 نفر

برای درک مؤثر ارزهای دیجیتال و تنظیم مقررات مؤثر در خصوص ارز دیجیتال که بدون خفه کردن نوآوری باشد، سیاست‌گذاران باید فراتر از عرف پذیرفته شده فعلی فکر کنند. عدم ارتباط مداوم بین سیاست‌گذاران و فناوری به طور غیر قابل اجتنابی منجر به پیشنهاد و تصویب قوانینی ‌‌می‌شود که بخش‌های مرتبطی از فناوری‌های جدید را نادیده ‌‌می‌گیرد. ‌قانون‌گذاران و مجریان قانون در ایالات متحده با چالش تنظیم مقررات برای فناوری‌های نوظهور در سراسر صنعت بلاکچین و هوش مصنوعی مواجه هستند.

مشکلات فعلی در تنظیم مقررات ارز دیجیتال

سیاست‌گذاران، مانند سناتور سینتیا لومیس، نیاز به نوآوری در بخش مالی را تأیید کرده‌‌اند و قوانینی را مانند قانون نوآوری دارایی‌های دیجیتال (Digital Asset Innovation Act) برای رسیدگی به نگرانی‌ها پیشنهاد کرده‌‌اند. با این حال، اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه ریپل لبز، رویکرد فعلی «تنظیم از طریق اجرا» را برجسته ‌‌می‌کند که منتقدان استدلال ‌‌می‌کنند نوآوری را خفه ‌‌می‌کند.

برای مؤثر بودن، آن ها باید با ارزهای دیجیتال و فناوری زیربنایی آن کاملاً آشنا شوند. به‌عنوان مثال، دارایی‌های بلاکچین ‌‌عمو‌‌می به هر شخص یا نهادی اجازه ‌‌می‌دهد تا کوین و توکن ضرب (مینت) کند. در صورت عدم نظارت و کنترل چنین فعالیت‌هایی، تهدید قابل توجهی برای مصرف کننده نهایی و امنیت ملی وجود دارد. با این گفته، فشار بر این بوده است که بلاکچین را تحت رژیم‌های فعلی تنظیم کنند که در عین حال که بهترین تلاش خود را می‌کنند، نمی‌توانند چارچوبی برای رسیدگی مؤثر به خطرات واقعی که می‌تواند بازارهای مالی ما را تهدید کند، ایجاد کنند.

SEC و ارزهای دیجیتال

سناتور الیزابت وارن و راجر مارشال حامیان قانون ضد پول‌شویی دارایی‌های دیجیتال ۲۰۲۲ (Digital Asset Anti-Money Laundering Act of 2022) هستند که قوانین خاصی را برای ارزهای دیجیتال ارائه ‌‌می‌دهد. اگرچه این لایحه خواستار ثبت برخی از نهادها به‌عنوان مشاغل خدمات پولی است، اما به بلاکچین به‌عنوان یک فعالیت جهانی نمی‌پردازد. بدین ترتیب، تأثیر مقررات ارز دیجیتال آمریکا در خارج از مرزهای این کشور به طور قابل توجهی کاهش ‌‌می‌یابد. راه‌حل احتمالی می‌تواند ایجاد یک بخش نظارت بر بلاکچین از FinCEN باشد.

آسیب‌شناسی رویکردهای فعلی

سیاست‌گذاران اغلب به نگرانی‌های ‌‌عمو‌‌می پاسخ ‌‌می‌دهند. از آنجایی که آنها معمولاً به کنش‌ها واکنش نشان ‌‌می‌دهند، راه‌حل‌ها گاهی اوقات در بهترین حالت سطحی هستند و بدون درک دقیق از فناوری، قوانین را ایجاد می‌کنند. این نحوه نظارت منجر به تلاش برای جا دادن ارزهای دیجیتال در چارچوب‌های نظارتی موجود می‌شود و پیچیدگی‌های ذاتی در این فناوری جدید را نادیده می‌گیرد.

قانون ارز دیجیتال

رویکرد تنظیم مقررات پیشگیرانه احتمالاً مؤثرترین رویکرد برای تنظیم فناوری‌های بلاکچینی است. ‌قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها باید با یک گروه کاری متشکل از رهبران صنعت، مصرف‌کنندگان، استخراج‌کنندگان و تنظیم‌کننده‌های مشتاق برای تعیین مقررات ارز دیجیتال، قانون و مقرراتی که مؤثرتر هستند، شروع کنند.

نگاهی به اقدامات اخیر SEC و تناقضات آن با نوآوری

بازیگران اصلی ارزهای دیجیتال به دنبال شفافیت نظارتی از سوی تنظیم کنندگان برای اطمینان از حمایت از مصرف کننده بوده‌‌اند. سیاست‌گذاران به جای ارائه چارچوب‌های جامع جدید، اقدامات اجرایی را علیه این صنعت اعمال ‌‌می‌کنند، همانطور که در شکایت‌های SEC و توافقات پررنگ علیه شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال مشهود است. این رویکرد «تنظیم از طریق اجرا» اساساً اشتباه است. این رویکرد دشمن ایجاد ‌‌می‌کند، نه متحد، و نوآوری را که دولت ‌‌می‌تواند برای بهبود خود از آن استفاده کند، خفه ‌‌می‌کند.

وضعیت نامشخص قانونی دارایی‌های دیجیتال، همان طور که در پرونده‌های در حال جریان مانند پرونده هینمن (Hinman) نشان داده شده است، مانع پیشرفت می‌شود. سیاست‌گذاران باید به جای تکیه بر تلاش‌های سنتی لابی‌گری، با جامعه ارز دیجیتال و متخصصان صنعت کریپتو همکاری فعال داشته باشند. فقدان رویه‌های تعریف شده از احکام دادگاه‌های حل نشده در پرونده‌های ارز دیجیتال به ضرر هر دو طرف است.

بیت کوین

سوءتفاهم‌ها و تصورات غلط در مورد ارزهای دیجیتال

در حالی که دستگاه قضایی نباید قانون وضع کند، آرای با استدلال حقوقی که دیدگاه‌های دادگاه‌ها در مورد بلاکچین را بررسی می‌کنند، می‌توانند بر نحوه اقدام ‌قانون‌گذاران تأثیر مثبت بگذارند. عدم شفافیت در مورد اینکه آیا دارایی‌های دیجیتال یا محصولات سرمایه‌گذاری اوراق بهادار تلقی می‌شوند، مانع پیشرفت به سوی مقررات جامع ارزهای دیجیتال می‌شود.

بسیاری از سیاستمداران همچنان به اشتباه گرفتن کاربردهای خوب و بد فناوری بلاکچین ادامه می‌دهند. در واقع، برخی همچنان بر این باورند که ارزهای دیجیتال با فعالیت‌های غیرقانونی و سایر فعالیت‌های پرخطر مرتبط هستند. این دیدگاه‌ها تردید را در بین مردم ایجاد می‌کند و مشارکت فردی در صنعت ارز دیجیتال را محدود می‌کند.

از بین بردن این تصورات غلط برای ایجاد درک دقیق از چشم‌انداز ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. راه‌حل همان گروه کاریِ قبلا ذکر شده می‌تواند باشد. تراکنش‌های ارز دیجیتال بسیار پیچیده‌تر از تراکنش‌های نقدی برای پنهان کردن هستند.

لزوم درک با سیستم‌های سنتی

برخلاف باور عموم، تراکنش‌های ارز دیجیتال پناهگاهی امن و مخفی برای مجرمین نیستند. ارز دیجیتال ردیابی‌پذیری بالاتری را با داشتن یک رکورد قابل جستجو و غیر قابل تغییر از هر تراکنش ارائه می‌دهد. درک تفاوت‌های قابل توجه بین تراکنش‌های ارز دیجیتال و تراکنش‌های بانکی سنتی برای سیاست‌گذاری آگاهانه حیاتی است.

ارز دیجیتال در مقابل فیات

قانون‌گذاران می‌توانند با استفاده از هوش بلاکچینی برای ردیابی فعالیت‌ها در بلاکچین‌های ‌‌عمو‌‌می و شناسایی بازیگران مخرب، نقشی اساسی ایفا کنند. یک گروه ویژه آموزش‌دیده که با فناوری بلاکچین آشنا باشد، بازدارنده قدرتمندی در برابر فعالیت‌های مجرمانه است.

سیاست‌گذاران با چالش مداوم سازگاری با سرعت بالای پیشرفت‌های فناوری روبرو هستند. رویکرد پیشگیرانه برای تدوین مقررات مؤثر ضروری است و مستلزم ارتباط با پروژه‌ها و بازیگران مهم به جای تکیه صرف بر تلاش‌های سنتی لابی‌گری می‌باشد.

جامعه ارز دیجیتال و متخصصان صنعت می‌توانند با تشکیل گروه‌های تجاری و دعوت از سیاست‌گذاران به رویدادهای آموزشی، به فرآیند سیاست‌گذاری آگاهانه‌تر کمک کنند. پر کردن شکاف دانش برای ایجاد مقرراتی که نوآوری را تسهیل می‌کند و در عین حال امنیت را تضمین می‌کند، ضروری است.

مقررات ارزهای دیجیتال

اقدامات پیشنهادی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

ایجاد تعادل بین تقویت تدابیر امنیتی در فضای ارز دیجیتال و پرورش نوآوری نیازمند رویکردی آگاهانه است. سیاست‌ها باید برای محافظت از کاربران در حین اجازه شکوفایی صنعت طراحی شوند، به خصوص اگر آمریکا قصد حفظ رهبری جهانی در نوآوری را داشته باشد.

تحقق کامل پتانسیل ارزهای دیجیتال به درک سیاست‌گذاران از پیچیدگی‌های آن بستگی دارد. زمان آن فرا رسیده است که از رویکردهای سطحی فراتر برویم و محیط نظارتی آگاهانه‌تری را در نظر بگیریم که از نوآوری حمایت می‌کند. جامعه ارز دیجیتال برای مشارکت در گفتگوی سازنده و پر کردن شکاف بین پیشرفت‌های فناوری و مقررات مؤثر آماده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx