بازار ارز دیجیتال در تلاطم سیگنال های متناقض

بازار ارز دیجیتال
  • زمان مطالعه: ۵دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 119 نفر

بازار ارز دیجیتال در کشمکش بین دو نیروی قدرتمند است: از یک سو، ترس از رکود تورمی در ایالات متحده سایه خود را بر سر این بازار انداخته و از سوی دیگر، احتمال تزریق نقدینگی از سوی حساب عمومی خزانه‌داری و راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در هنگ کنگ، امیدی برای صعود قیمت‌ها به ارمغان آورده است. در این مقاله، به بررسی این عوامل کلیدی و تاثیر آنها بر آینده قیمت بیت کوین و به طور کلی، بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

نوسان بازار در میان سیگنال های متناقض

بازار ارز دیجیتال در حال حاضر تحت تاثیر دو عامل کلیدی قرار دارد: ترس از رکود تورمی (stagflation) در ایالات متحده از یک سو، و احتمال تزریق نقدینگی از حساب عمومی خزانه‌داری (TGA) و راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در هنگ‌کنگ از سوی دیگر.

اکنون در آغاز هفته معاملاتی آسیا، شاهد افت قیمت بیت کوین و اتریوم هستیم. سیگنال‌های متناقضی در بازار وجود دارد که نشان‌دهنده نگرانی‌ها و امیدواری‌های مختلف سرمایه گذاران و تریدرها است.

قیمت ارزهای دیجیتال

ترس از رکود تورمی و تاثیر آن بر بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال به دلیل نگرانی‌های دوباره از رکود تورمی در آمریکا با رنگ قرمز روبرو شده است. رکود تورمی به دوره‌ای از تورم بالا و رشد پایین اقتصادی اطلاق می‌شود که سناریوی بدی برای دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

بیت کوین، به عنوان ارز دیجیتال پیشرو از نظر ارزش بازار، در زمان نگارش این خبر در حدود ۶۲,۰۰۰ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده ۲.۶ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته است. اتریوم نیز ۳.۳ درصد کاهش یافته و به ۳۱۹۵ دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد بازار در حال حاضر در یک نقطه عطف مهم قرار دارد و در حال شکل‌دادن به جهت‌گیری خود است، به طوری که هر دو روایت‌های گاوی و خرسی در تقابل با هم در افق پیش رو وجود دارد.

قیمت بیت کوین

احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

ترس از رکود تورمی، با نرخ رشد اقتصادی آهسته‌تر و تورم چسبنده، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بیش از پیش ضعیف کرده است. با این حال، برخی از معامله‌گران معتقدند که فدرال رزرو برای مقابله با رکود احتمالی مجبور به کاهش نرخ بهره خواهد شد.

همان طور که QCP، تحلیلگر بازار، در یادداشتی در آخر هفته نوشته بود، تهدید رکود تورمی (دوره‌ای از تورم بالا و رشد پایین اقتصادی) بسیار واقعی است.

QCP نوشته بود که رشد ضعیف‌تر از حد انتظار [تولید ناخالص داخلی] ایالات متحده نشان‌دهنده یک اقتصاد ضعیف‌تر است، در حالی که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) بالاتر، از یک مشکل تورمی خبر می‌دهد که همچنان خاری در چشم فدرال رزرو است.

گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در هفته گذشته نشان داد که بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه اول سال جاری با نرخ سالانه ۱.۶ درصد رشد کرده است، در حالی که رشد سه ماهه قبل از آن ۳.۴ درصد بود. در همین حال، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو است، نشان داد که قیمت‌ها در سه ماهه اول سال جاری از ۱.۸ درصد در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به نرخ سالانه ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

در همین حال، اکثر معامله‌گران در پلتفرم پیش‌بینی بازار پلی‌مارکت (Polymarket) همچنان عدم کاهش نرخ را محتمل‌ترین سناریو می‌دانند، با ۳۵ درصد شانس برای رخ دادن این اتفاق. با این حال، احتمال یک بار کاهش نرخ در حال افزایش است و اکنون به ۲۹ درصد رسیده است، در حالی که یک هفته پیش ۲۶ درصد و در ابتدای ماه ۱۴ درصد بود.

تزریق نقدینگی احتمالی و راه اندازی ETF بیت کوین در هنگ کنگ

در مقابل ترس از رکود تورمی، دو عامل می‌توانند به نفع بازار ارز دیجیتال عمل کنند: تزریق نقدینگی احتمالی از سوی حساب عمومی خزانه‌داری (TGA) و راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در هنگ کنگ.

ETF بیت کوین هنگ کنگ

QCP، معتقد است که استراتژی مالی جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، با استفاده از حساب عمومی خزانه‌داری (TGA) و برنامه بازخرید معکوس (RRP) می‌تواند تا ۱.۴ تریلیون دلار نقدینگی به سیستم مالی تزریق کند و تمام دارایی‌های پرریسک را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

علاوه بر این، راه‌اندازی اولین ETF بیت کوین در هنگ کنگ می‌تواند به افزایش تقاضا برای بیت کوین و در نتیجه افزایش قیمت آن منجر شود.

نقش کلیدی TGA در تعیین مسیر بازار ارز دیجیتال

همانطور که Omkar Godbole، تحلیلگر کوین‌دسک (CoinDesk)، اشاره می‌کند، کلید ادامه روند صعودی بازار بیت کوین، اعلام قریب‌الوقوع بازپرداخت سه ماهه خزانه‌داری ایالات متحده است که موجودی فعلی TGA را در حد ۷۵۰ میلیارد دلار حفظ یا کاهش می‌دهد.

این رقم ۷۵۰ میلیارد دلاری در TGA از آن جهت حائز اهمیت است که به عنوان سیگنال بسیار مهمی برای بازارهای مالی در مورد انگیزه‌های مالی دولت ایالات متحده عمل می‌کند و تأثیر عمیقی بر ثبات و رشد اقتصادی دارد.

در کنار تزریق نقدینگی احتمالی از سوی TGA، راه‌اندازی ETF بیت کوین در هنگ کنگ در ۳۰ آوریل (فردا) نیز توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است. با این حال، خبر عدم امکان معامله این ETFها توسط سرمایه‌گذاران سرزمین اصلی چین، شور و اشتیاق اولیه برای این راه‌اندازی را تا حدودی فروکش کرده است.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx