پالیگان دومین تست شبکه zkEVM خود را راه اندازی کرد

پالیگان
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 404 نفر

پالیگان، پلتفرم مقیاس‌پذیری اتریوم، دومین تست شبکه عمومی خود را راه‌اندازی کرد. این تست شبکه، پلتفرم را یک گام به مرحله نهایی قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی نزدیک‌تر کرد.

این تست شبکه ارتقای جدیدی به نام ریکاشن (Recursion) را آزمایش خواهد کرد که ادعا می‌کند می‌تواند به مقیاس پذیری بیشتر اتریوم منجر شود. البته پالیگان جدول زمانی مشخصی را برای راه اندازی شبکه اصلی فاش نکرد.

پالیگان ادعا می‌کند که این اولین zkEVM (ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر) است که از اثبات‌های دانش صفری استفاده می‌کند که با کد منبع باز برای سیستم اثبات خود، به شبکه آزمایشی عمومی دسترسی پیدا می‌کند. در حالی که پالیگان ادعا می کند منبع باز است، از سوی دیگر پلتفرم های zkEVM به دلیل استفاده از این اصطلاح در گذشته مورد انتقاد قرار گرفته است.

ZkEVM یک فناوری جدید مقیاس‌پذیری اتریوم است که از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه هنوز اثبات نشده است، اما می‌تواند هزینه‌ها و سرعت تراکنش‌های اتریوم را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین این نوع آوری حفظ حریم خصوصی روی زنجیره را افزایش می‌دهد و ساخت برنامه‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کنند. این نوع آوری می‌تواند راه را برای تعداد زیادی از برنامه‌های کاربردی جدید بر روی زنجیره‌ای باز کند و شکاف بین داده‌های خارج از زنجیره و دارایی‌های دنیای واقعی با ارزهای دیجیتال را پر کند.

ماه گذشته، پلتفرم zkEVM دیگری به نام زی کی سینس (zkSync)، ۲۰۰ میلیون دلار در دور سرمایه گذاری خود جمع آوری کرد.

پالیگان به‌خاطر زنجیره اثبات سهام لایه ۲ خود شناخته می‌شود، که به یکی از فعال‌ترین‌ شبکه‌ها از نظر تعداد تراکنش‌ تبدیل شده است. اما در طول چند سال گذشته، پالیگان چندین خرید و توسعه داخلی در زمینه دانش صفر انجام داده است، که به گفته ویتالیک بوترین، برای استفاده درازمدت اتریوم قابل استفاده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx