ریپل قصد دارد CBDCها را با دیفای ادغام کند

ریپل
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 590 نفر

ریپل، شرکت سازنده رمزارز XRP، گفت که به دنبال ادغام ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) با پلتفرم‌های دیفای است.

جیمز والیس، معاون بخش تعهدات بانک مرکزی و CBDCها در ریپل، در مصاحبه‌ای با Pymnts گفت که شرکت ریپل در حال کار بر روی پروژه‌ای است که توسط مقامات مالی هنگ کنگ حمایت می‌شود تا یک پروتکل وام دهی مبتنی بر CBDC را بررسی کند که از وثیقه‌های توکن شده بخش املاک و مستغلات پشتیبانی می‌کند. والیس گفت:

«شما می‌بینید که این عناصر مختلف وب ۳ در کنار هم قرار می‌گیرند. شما این توانایی را دارید که دارایی خود را توکن کنید و سپس با استفاده از پروتکل وام دهی دیفای در مقابل آن وام بگیرید.»

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC به پول‌های دیجیتالی اطلاق می‌شود که توسط بانک مرکزی از طریق یک دفتر کل توزیع‌شده صادر می‌شود.

CBDC‌ها و دیفای و ریپل

والیس داستان متفاوتی را برای آینده CBDC ها ترسیم می‌کند و استدلال می‌کند که پول بانک مرکزی با موارد استفاده رایج در دیفای و وب۳ یکپارچه می شود. والیس گفت که ریپل صدها درخواست و پیشنهاد از سوی پلتفرم‌های دیفای دریافت کرده است.

اظهارات والیس با راه اندازی عمومی پلتفرم CBDC ریپل همزمان بود. ریپل این پلتفرم را به عنوان یک راه حل کامل توصیف کرد که به بانک های مرکزی، دولت‌ها و موسسات مالی امکان می‌دهد ارز دیجیتالی را راه اندازی کنند. این پلتفرم از همان فناوری بلاک چین که زیربنای دفتر کل XRP است برای مدیریت حساب‌ها و تسویه تراکنش‌ها استفاده می‌کند. والیس گفت که این پلتفرم بر فعال کردن سه مورد اصلی استفاده برای CBDC متمرکز است: تسویه تراکنش های فرامرزی، تسهیل پرداخت‌های داخلی، و تسویه حساب بین بانکی (که گاهی اوقات به عنوان “CBDC عمده فروشی” شناخته می‌شود.

ریپل در حال حاضر با چندین دولت بر روی طرح‌های مربوط به CBDCها کار می‌کند. جمهوری پالائو، مجمع‌الجزایر میکرونزی با جمعیتی کمتر از ۲۰۰۰۰ نفر، قبلاً برای استفاده از این پلت فرم ثبت‌نام کرده است. Surangel Whipps Jr، رئیس جمهور پالائو، گفت که CBDC برای شهروندان کشورش “دسترسی مالی بیشتری” فراهم می‌کند.

ریپل همچنین در حال همکاری با مونته نگرو برای انتشار ارز ملی صادر شده توسط بانک مرکزی این کشور است که به یورو متصل است. مونته نگرو در حال حاضر متقاضی دریافت عضویت اتحادیه اروپا است و از سال ۲۰۰۲ به طور رسمی از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کند.

والیس گفت که بیشتر دولت ها برای بهبود کارایی، به ویژه در زمینه حل و فصل فرامرزی، به CBDC‌ها روی می‌آورند. او گفت:

«بدون استثنا، هر پروژه‌ای که ما در آن مشارکت داریم پرداخت‌های فرامرزی را به عنوان یکی از موضوعات مهمی دارد که می‌خواهند آن را بهبود بخشند، خواه به دلیل حواله، جریان تجارت، [یا] دلایل مختلف».

والیس تخمین زده است که بیش از ۹۰ درصد از کشورهای جهان در حال حاضر در ابتکارات تحقیق یا توسعه CBDCها مشغول هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx