رابرت کیوساکی: فروپاشی اقتصادی در راه است

کیوساکی
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 372 نفر

سیستم مالی ایالات متحده با فروپاشی بانک سیلیکون ولی (SBV) و بانک سیلورگیت ظرف ۴۸ ساعت، به دلیل عدم اطمینان اقتصادی، متزلزل شده است. بنابراین، برخی از بازیگران بخش مالی پیش بینی می‌کنند که وضعیت احتمالا در روزهای آینده بدتر خواهد شد. به ویژه، رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر» هشدار داده است که احتمالاً سقوط سومین بانک نیز در راه است. او در توییتی در ۱۰ مارس تاکید کرد که این وضعیت بر فلزات گرانبها تأثیر مثبت خواهد داشت.

به گفته کیوساکی، پیش بینی او با پیش بینی سال ۲۰۰۸ در مورد فروپاشی Lehman Brothers مطابقت دارد. شایان ذکر است، این شکست بحران مالی سال ۲۰۰۸ را عمیق تر کرد و این حادثه “یک لحظه تعیین کننده” در نظر گرفته شد. کیوساکی گفت:

«دو بانک بزرگ سقوط کرده اند. بانک شماره ۳ آماده است. اکنون سکه‌های طلا و نقره واقعی بخرید. وقتی بانک شماره ۳ سقوط کند، قیمت طلا و نقره صعود می‌کند. در سال ۲۰۰۸ من چند روز قبل از سقوط Lehman در CNN پیش بینی کردم که سقوط می‌کند. اگر مدرک می‌خواهید به سایت RICHDAD.com بروید.»

پیش از این، کیوساکی یک فروپاشی اقتصادی جهانی گسترده‌تر را پیش‌بینی کرده بود، در حالی که اشاره می‌کرد که عملکرد بانک‌ها ممکن است در بحبوحه بحران تسریع شود. هشدار کیوساکی در مورد سقوط بانک سوم در حالی است که گمانه زنی‌ها در مورد آینده یک بانک سرمایه گذاری دوستدار کریپتو دیگر، Credit Suisse، همچنان در حال افزایش است.

این گمانه زنی‌ها زمانی شروع شد که بانک پس از فراخوان کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) در مورد صورت‌ حساب‌های جریان نقدینگی خود برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تاخیر در گزارش سالانه خود را اعلام کرد. در نتیجه، سهام این بانک در ۱۰ مارس به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۳ رسید.

از آنجایی که عدم قطعیت حاکم است، پیتر شیف، اقتصاددان و فردی بدبین به ارزهای دیجیتال اظهار داشته است که سیستم بانکی ایالات متحده در مقایسه با بحران سال ۲۰۰۸ در آستانه تجربه یک “فروپاشی بسیار بزرگتر” است. در ۱۰ مارس، شیف هشدار داد که برداشت‌های دسته جمعی باعث فروپاشی می‌شود. وی گفت:

«سیستم بانکی ایالات متحده در آستانه سقوط بسیار بزرگتر از سال ۲۰۰۸ است. بانک ها صاحب اوراق بلندمدت با نرخ های بهره بسیار پایین هستند. آنها نمی توانند با اوراق خزانه کوتاه مدت رقابت کنند. برداشت انبوه از سپرده گذارانی که به دنبال بازدهی بالاتر هستند، موجی از ورشکستگی بانک‌ها را در پی خواهد داشت.»

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx