کره شمالی از بودجه رمزارز های هک شده برای توسعه سلاح های هسته ای استفاده می کند

رمزارز
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 414 نفر

کره شمالی پروتکل های متعددی را برای تامین مالی توسعه های هسته ای هک کرد

بازرسان بین المللی ادعا می کنند که کره شمالی “صدها میلیون دلار از دارایی های دیجیتال” را برای توسعه برنامه تسلیحات هسته ای به سرقت برده است. به موازات آن، در محافل سیاسی کره جنوبی، سیاستمداران به داشتن ارتباط با توسعه دهنده رمزارز ویرجیل گریفیث متهم می شوند. گریفیث یک توسعه دهنده سابق اتریوم است. او به دلیل کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم ها به بیش از پنج سال زندان در آمریکا محکوم شد.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ ادعا می‌کند آخرین پرتاب موشکش «شبیه‌سازی» حمله احتمالی آینده به کره جنوبی است. در حالی که پرتاب موشک شامل سلاح هسته ای نبود، کره شمالی قرار است اولین آزمایش تسلیحات هسته ای خود را در پنج سال گذشته انجام دهد. قرار است این اتفاق در هفته آینده رخ دهد.

بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده، بودجه این پروژه عمدتاً توسط رمزارزهای سرقت شده تأمین می‌شود.

یونهاپ کمیته تحریم های کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل است. آنها گروه های هکر کره شمالی مانند لازاروس را مسئول حمله به هارمونی و رونین بریج می دانند. این هک‌ها بسیار موفقیت‌آمیز بودند و میلیون‌ها دلار ارز رمزنگاری‌شده را از بین بردند. کمیته اعلام کرد که هکرهای کره شمالی از “روش های هک مهندسی اجتماعی” استفاده کرده اند. هکرها به سیستم‌ها نفوذ می‌کنند و قربانیان فردی را شکار می‌کنند تا به زور آسیب‌پذیری‌های پروژه‌ها را باز کنند.

این کمیته اضافه کرد که چنین هک‌هایی به قدری سودآور هستند که گروه‌های هکری مانند BlueNoroff اکنون تنها بر سرقت رمزنگاری متمرکز شده‌اند تا جریان‌های درآمدی را ایجاد کنند. BlueNoroff توسط قدرت های غربی به حمله به بانک مرکزی بنگلادش در سال ۲۰۱۶ متهم شده است.

کمیته تحریم ها گفت که این نوع حملات احتمالا در آینده نیز ادامه خواهند داشت.

هکر بایننس کوین

طبق مقاله‌ای در Digital Today، رسوایی هک کریپتو باعث درگیری بین بزرگترین حزب کره جنوبی، حزب دموکرات و حزب قدرت خلق شده است که دومی قوه مجریه را کنترل می کند.

هان دونگ هون، وزیر دادگستری، اخیراً برای تحقیق در مورد ارتباط بین دموکرات ها و ویرجیل گریفیث، به ایالات متحده سفر کرده است. دموکرات ها می گویند که مقامات حزب قدرت مردم در تلاش هستند تا ارتباطی بین ویرجیل گریفیث و لی جائه میونگ، رئیس حزب دموکرات ایجاد کنند.

با این حال، به خوبی شناخته شده است که ویرجیل گریفیث در کره جنوبی تماس هایی داشت. تصور می‌شد که گریفیث با پارک وون سون، شهردار سابق سئول در ارتباط بوده است. پارک دو سال پیش خودکشی کرد.

گفته می شود، اسنادی کشف شده است که نشان می دهد سیاستمداران کره جنوبی در حال برنامه ریزی یک “مرکز تحقیقاتی سرور اتریوم در کره شمالی” هستند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx