چرا سولانا غیرمتمرکز نیست! | بررسی ارز سولانا

سولانا
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 411 نفر

آیا سولانا غیرمتمرکز است؟

هتزنر آنلاین، یک ارائه‌دهنده خدمات ابری آلمانی، روز چهارشنبه تمام فعالیت‌های شبکه سولانا را روی سرورهای خود مسدود کرد و بلافاصله بیش از ۱۰۰۰ اعتبارسنج سولانا را آفلاین کرد. در حالی که نودهای آسیب‌دیده تا حد زیادی آنلاین هستند، این اقدام بحث گسترده‌تری را در جامعه کریپتو درباره افزایش نفوذ ارائه‌دهندگان خدمات متمرکز در کنترل سرنوشت شبکه‌های بلاکچین غیرمتمرکز به راه انداخت.

بر اساس تحلیل سام پادیلا، مهندس خدمات ابری گوگل، تقریباً ۴۰ درصد از اعتبارسنجی شبکه سولانا  و ۲۰٪ از کل سهم شبکه تا ماه آگوست در هتزنر قرار داشتند. در حالی که این رویداد باعث از کار افتادن سولانا نشد ( کاری که مستلزم آفلاین کردن ۳۹٪ از کل سهم شبکه است) ولی باعث توقف مکانیسم اجماع آن و قطع تمام فعالیت های شبکه شد. این امر وابستگی روزافزون شبکه هایی مانند سولانا به ارائه دهندگان خدمات ابری مانند هتزنر را برجسته کرد. به گفته پادیلا، هتزنر، همراه با ارائه دهندگان خدمات ابری متمرکز Equinix و آمازون وب سرویس (AWS)، میزبان ۶۵ درصد از سهام سولانا در ماه آگوست بودند. تصمیم این شرکت‌ها برای خدمات ندادن به اعتبارسنج‌های سولانا، فوراً شبکه را از مسیر خارج کرده و آن را آفلاین می‌کند. سولانایی که خود را به عنوان «مقاوم‌ترین شبکه بلاک چین در جهان در برابر سانسور» معرفی می‌کند.

در ساعات پس از ممنوعیت چهارشنبه، اعتبار سنج های سولانا که مقادیر زیادی از توکن SOL را در شبکه استیک می کنند تا توکن های بیشتری کسب کنند، و مکانیسم اجماع اثبات سهام سولانا را با پردازش بلوک‌های تراکنش‌های شبکه حفظ ‌کنند. یکی از نمایندگان بنیاد سولانا گفت که ممنوعیت هتزنر تأثیر زیادی بر شبکه نخواهد داشت، زیرا اعتباردهندگان گزینه های جایگزین زیادی برای ارائه دهندگان خدمات دارند.

این نماینده گفت:

این تصمیم هتزنر قطعا تاسف بار بود، اما کاملا غیرمنتظره نبود.” صدها مرکز داده وجود دارد که سولانا از آنها خارج می شود، بنابراین آنهایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند به مکان های جدید مهاجرت می کنند. یک منبع جداگانه روز پنجشنبه گفت: «اپراتورها یا موفق به جابجایی شدند یا سهام غیرفعال شد.

این نماینده همچنین به ابتکار برنامه سرور بنیاد سولانا اشاره کرد که اعتبار سنجی ها را با ارائه دهندگان خدمات مستقل بررسی شده و تایید شده در تلاش برای تمرکززدایی بیشتر شبکه سولانا جفت می کند. با وجود چنین تلاش‌هایی، اکثریت اعتبارسنج های سولانا هنوز برای نیازهای میزبانی خود به شرکت‌های متمرکزی مانند هتزنر، Equinix و AWS وابسته بودند. بنیانگذار ناشناس پلتفرم استیکینگ سولانا، یولبلیز گفت: «راه‌اندازی روی فضای ابری هتزنر برای اعتبارسنج ها بسیار آسان بود، و در نتیجه، بسیاری از اعتبارسنج‌های با کیفیت پایین به‌طور پیش‌فرض از هتزنر استفاده کردند، زیرا برای آنها سریع و ساده بود، حتی اگر بهترین انتخاب نبود»

هتزنر، مدتهاست که نشانه خصومت خود را نسبت به ارزهای دیجیتال نشان داده است. در ماه آگوست، این شرکت شروع به ممنوعیت نودهای اتریوم که روی سرورهای خود کار می کردند، کرد و  به کاربران خود پیام داد که:

استفاده از محصولات ما برای هر برنامه‌ای که مربوط به استخراج [کریپتو] باشد، حتی از راه دور، مجاز نیست. این شامل اتریوم نیز می شود. این شامل اثبات سهام و اثبات کار و برنامه های مرتبط است. این شامل معاملات نیز است.

این بیانیه که در ۲۳ آگوست منتشر شد، می‌توانست برای اثبات اعتبار سهام سولانا اعمال شود. و با این حال، درصد قابل توجهی از اعتبار سنج های سولانا به استفاده از سرورهای هتزنر ادامه دادند.

این اصلاً تعجب‌آور نیست. هتزنر برای مدت طولانی در مورد سانسور نودهای کریپتو تهدید می‌کرد و سرانجام این اتفاق افتاد.

سوبیهه گفت: «به نظر می رسد هتزنر سرورهای سولانا را در زیرساخت خود نمی خواهد زیرا تأیید برای دیسک های سرور آن بسیار فشرده است، که به نظر می رسد پس از چند ماه استفاده از کار بیفتند.” ارائه‌دهندگان متال مانند ما وجود دارند که دوستدار کریپتو هستند و هرگز ارزهای دیجیتال را سانسور نمی‌کنند.»

بر خلاف سرورهای ابری که چندین مهمان را میزبانی می کنند، ارائه دهندگان خدمات بیر متال کل سرورهای فیزیکی را به مشتریان اجاره می دهند. پس از ممنوعیت اول ماه، اعتبارسنجی‌های سایر شبکه‌های بلاکچین که به شدت به هتزنر متکی هستند، از جمله کاردانو و کازماس، شروع به جستجوی ارائه‌دهندگان خدمات جدید کردند. این کار به دلیل پیش‌بینی ممنوعیت‌های مشابه در نودهایشان که می‌تواند بر عملکرد شبکه تأثیر جدی بگذارد، انجام شد. این اقدام هتزنر در دوره‌ای انجام می‌شود که کاربران وابستگی شبکه‌های بلاکچین به ویژه شبکه‌های اثبات سهام، که برای عملکرد به فضای کافی سرور وابسته هستند، به ارائه‌دهندگان خدمات متمرکز را دوباره ارزیابی می‌کنند.

هنگامی که اتریوم در ماه سپتامبر به مکانیزم اثبات سهام منتقل شد، این شبکه با انتقاداتی به دلیل این واقعیت مواجه شد که نهادهای متمرکز اکنون بیش از ۶۰٪ از کل استیکینگ اتریوم را در شبکه کنترل می کنند. این اتفاق به طور مشابه موج دیگری از انتقادات را متوجه شبکه هایی مانند سولانا و کاردانو و وابستگی آنها به ارائه دهندگان خدمات متمرکز کرد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx