ایا سولانا واقعا غیر متمرکز است ؟

سولانا
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 420 نفر

بنیاد سولانا اخیرا اولین گزارش خود را در مورد ارزیابی سلامت شبکه سولانا منتشر کرد

گزارش اولیه آن به معیارهای کلیدی برای ارزیابی سلامت شبکه اعتبارسنجی سولانا می پردازد. این موارد شامل تعداد اعتبارسنجی کل، اجماع ناکاموتو و توزیع آن است.

از بین رفتن گره ها ؟

طبق گزارش این بنیاد در روز چهارشنبه، سولانا در حال حاضر از بیش از ۳۴۰۰ تایید کننده در شش قاره تشکیل شده است. اعتبارسنجی‌ها مسئول تأیید مستقل تراکنش‌های جدید و ذخیره وضعیت دفتر کل سولانا هستند.

این بنیاد توضیح داد: “مجموعه ای بزرگ و متنوع از اپراتورهای تایید کننده برای حفظ یک شبکه انعطاف پذیر، توزیع شده و به طور قابل اعتمادی خنثی برای استفاده در جهان ضروری است.”

اعتبار سنجی ها به دو دسته تقسیم می شوند: گره های اجماع و گره های RPC.

گره‌های اجماع بلوک‌های جدیدی را برای شبکه ایجاد و پیشنهاد می‌کنند در حالی که بلوک‌های پیشنهادی دیگر گره‌های شبکه را تأیید می‌کنند. به طور کلی، هر چه تعداد گره های اجماع بیشتر باشد، احتمال دستکاری تراکنش کاربر کمتر است.

 

در همین حال، گره‌های فراخوانی رویه از راه دور (RPC) وظایف مشابه گره‌های اجماع را انجام می‌دهند، اما همچنین یک “دروازه برنامه” برای زیرساخت Solana ارائه می‌کنند. آنها اغلب راه مناسبی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا با شبکه اصلی Solana به روشی تخصصی ارتباط برقرار کنند.

بیش از ۱۹۰۰ تایید کننده سولانا گره های اجماع هستند. علاوه بر این، از ژوئن ۲۰۲۱ به طور متوسط ​​۹۵ گره اجماع و ۹۹ گره RPC هر ماه به شبکه ملحق شده اند.

ضریب ناکاموتو و توزیع

در همین حال، “ضریب ناکاموتو” سولانا ۳۱ است. این معیار حداقل تعداد اعتباردهنده های مورد نیاز برای به خطر انداختن اجماع شبکه را نشان می دهد که معمولاً به عنوان ۳۳.۴٪ از قدرت رای تعریف می شود.

ضریب ناکاموتو نسبتاً پایین در مقایسه با تعداد اعتبارسنجی به دلیل مکانیسم اثبات سهام سولانا است. اثبات سهام، نفوذ بیشتری بر وضعیت اجماع شبکه در دست کسانی می‌گذارد که SOL بیشتری دارند و سهام دارند.

به گفته کوینکارپ، علیرغم وجود ۹ میلیون دارنده، ۱۰۰ دارنده SOL برتر به تنهایی ۳۰.۸۱ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند. با این حال، این گزارش اشاره کرد که هیچ یک از مراکز داده اصلی که گره‌های Solana را اجرا می‌کنند، به بیش از ۳۳ درصد از سهام فعال نزدیک نمی‌شوند.

از نظر جغرافیایی، بیش از ۵۰ درصد از سهام سولانا فقط در ۳ کشور – آلمان، ایالات متحده و ایرلند- متمرکز است.

این بنیاد اشاره می کند که این هنوز سالم تر از  ۴۵ درصد ماینر اتریوم در ایالات متحده است، با این حال، اتریوم قرار است در ماه سپتامبر به مدل اجماع اثبات سهام تغییر کند که این آمار را نامربوط می کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx