دستگیری ۱۱ نفر توسط SEC بخاطر طرح های هرمی

دستگیری 11 نفر توسط Sec بخاطر پانزی
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 558 نفر

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) 11 فرد را به دلیل نقش ادعایی آنها در ایجاد پلتفرم Forsage “طرح هرمی کریپتو متقلبانه” متهم کرده است.

این اتهامات در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ایلینوی در اول اوت مطرح شد و کمیسیون SEC مدعی شد که بنیانگذاران و مجرمین این پلتفرم از “هرم رمزنگاری متقلبانه و طرح پانزی” برای جمع آوری بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان از “میلیون ها سرمایه گذار خرد” استفاده کرده اند .

شکایت SEC بیان می‌کند که Forsage به گونه‌ای مدل‌سازی شده است که سرمایه‌گذاران با جذب سرمایه‌گذاران جدید در پلتفرم در یک «ساختار پونزی معمولی» که چندین کشور از جمله ایالات متحده و روسیه را در بر می‌گیرد، پاداش مالی دریافت می‌کنند.

طبق گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، طرح پانزی یک کلاهبرداری سرمایه گذاری است که با وجوه جمع آوری شده از سرمایه گذاران جدید به سرمایه گذاران موجود پرداخت می کند. این طرح‌ها اغلب با وعده سرمایه‌گذاری وجوه در فرصت‌هایی که بازدهی بالایی برای ریسک کم ایجاد می‌کنند، از سرمایه‌گذاران جدید درخواست می‌کنند.

در سند دادگاه، SEC آمده است که

«این [پلتفرم فورساژ] هیچ محصول واقعی و قابل مصرفی را به مشتریان خرده‌فروشی با حسن نیت در طول دوره زمانی مربوطه نمی‌فروشد یا ادعا می‌کند که هیچ منبع درآمدی به جز وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران نداشته است. راه اصلی برای سرمایه‌گذاران برای کسب درآمد از فورسیج، جذب دیگران در این طرح بود.
طبق گزارش SEC، طرح ادعایی Ponzi فورساژ ابتدا این امکان را به سرمایه‌گذاران جدید می‌دهد که یک کیف پول دارایی رمزنگاری شده راه‌اندازی کنند و «اسلات‌ها» را از قراردادهای هوشمند Forsage خریداری کنند.

این اسلات ها به آنها این حق را می دهد که از دیگرانی که در این طرح استخدام کرده اند، و همچنین از جامعه سرمایه گذاران Forsage در قالب تقسیم سود، که به آنها «سرریزها» گفته می شود، غرامت دریافت کنند.

کارولین ولشنز، سرپرست واحد دارایی‌های رمزنگاری و سایبری SEC، فورساژ را یک «طرح هرمی متقلبانه‌ای که در مقیاس وسیع راه‌اندازی شده و به طور تهاجمی برای سرمایه‌گذاران عرضه شده است» خواند.

او همچنین افزود که فناوری های غیرمتمرکز نمی توانند به عنوان یک راه فرار برای رفتار غیرقانونی عمل کنند:

کلاهبرداران نمی توانند قوانین اوراق بهادار فدرال را با تمرکز طرح های خود بر روی قراردادهای هوشمند و بلاک چین دور بزنند.
علاوه بر این چهار بنیانگذار، که شامل ولادیمیر اوخوتنیکوف، جین دو با نام مستعار لولا فراری، میخائیل سرگئیف و سرگئی ماسلاکوف می‌شوند، شکایت SEC همچنین شامل هفت مروج بود که سه نفر از آنها در یک گروه تبلیغاتی مستقر در ایالات متحده به نام “Crypto Crusaders” بودند. .

همه ۱۱ نفر به نقض “پیشنهادات ثبت نشده و فروش اوراق بهادار” تحت بخش ۵ الف و ج و “تقلب” طبق بخش ۱۷ (الف) (۱ و ۳) قانون اوراق بهادار ایالات متحده متهم شده اند. متهمان همچنین بر اساس بخش ۱۰ B-C قانون مبادلات ایالات متحده به “کلاهبرداری” متهم شده اند.

به گفته ولشانس، این تلاش‌ها ساختار Ponzi را قادر ساخت تا مقیاس عظیمی را که از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش در خرید مدل در دو سال گذشته به دست آورده بود، به دست آورد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، فورساژ در معرض دستورات توقف و توقف از SEC فیلیپین قرار گرفت. در مارس ۲۰۲۱، این پلتفرم دستور توقف و توقف را نیز از کمیسیونر اوراق بهادار و بیمه مونتانا دریافت کرد.

کانال یوتیوب Forsage نشان می دهد که پلتفرم آنها فقط ده روز پیش تبلیغ شده است. حساب توییتر پلتفرم نیز فعال به نظر می رسد.

Cointelegraph برای ارائه نظر در مورد این موضوع با Forsage تماس گرفت اما پاسخ فوری دریافت نکرد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx