بانک سیلیکون ولی قبل از سقوط، سهام خود را نقد کرده است

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 517 نفر

طبق گزارش‌های رسانه‌ها، بانک سیلیکون ولی (SVB) پیش از سقوط، پاداش‌های سالانه را به همه کارمندان واجد شرایط خود پرداخت کرده است و همچنین مدیرعامل آن، پوزیشن‌های بازار سهام را نقد کرده است.

بر اساس یک پرونده SEC، گرگ بکر، مدیر عامل بانک سیلیکون ولی ۲.۲۷ میلیون دلار از سهام بانک را در ۲۷ فوریه فروخته است. این فروش بخشی از برنامه ۱۰b5-1 بود که بکر در ۲۶ ژانویه ثبت کرد. یکی دیگر از پرونده های SEC نشان داد که بکر ۱.۱ میلیون دلار سهام را در ماه ژانویه فروخته است تا بدهی‌های مالیاتی را پوشش دهد. طبق مدارک بایگانی‌ شده، مدیرعامل این بانک عمدتا سهام خود را بین ۲۸۵ تا ۳۰۲ دلار فروخته است. در همین حال، یک گزارش CNBC می‌گوید که مدیران ارشد بانک درگیر، از جمله مدیرعامل، سهامی به ارزش ۴.۵ میلیون دلار قبل از سقوط آن فروخته اند.

وبسایت خبری اکسیوس (Axios) گزارش داد که SVB در ۱۰ مارس به کارمندان واجد شرایط ایالات متحده پاداش سالانه آنها را پرداخت کرده است؛ یعنی درست چند ساعت قبل از اینکه شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) این بانک را تصاحب کند. با این حال، به نظر می‌رسد پرداخت ها تصادفی باشد، زیرا در همان روز سقوط بانک اتفاق افتادند. پاداش‌ها برای سال ۲۰۲۲ بود و قبلا برای تاریخ ۱۰ مارس برنامه ریزی شده بود.

پرداخت حقوق برای کارمندان سایر کشورها در اواخر ماه برنامه ریزی شده بود. اما با توجه به اینکه FDIC اکنون کنترل بانک را در اختیار دارد، مشخص نیست که آیا پرداخت طبق برنامه پیش می رود یا خیر. در همین حال، این آژانس دولتی پیشنهاد داده است که برخی از کارکنان بانک را به مدت ۴۵ روز برای کمک به انتقال مالکیت بانک یا اقدامات دیگر حفظ کند.

آیا بانک سیلیکون ولی کمک مالی دریافت خواهد کرد؟

این افشاگری های جدید بیشتر بر SVB تمرکز می کنند. این بزرگترین بانک ایالات متحده است که از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ سقوط کرده است و چندین سهامدار در حال حاضر خواستار کمک مالی دولت هستند. بیل آکمن، سرمایه گذار میلیاردر، از دولت خواست تا بانک را نجات دهد، زیرا چندین شرکت بزرگ تحت حمایت سرمایه خطرپذیر از آن استفاده می کنند. به گفته آکمن، شکست SVB می تواند برای اقتصاد فاجعه بار باشد. آکمن خاطرنشان کرد با توجه به کاری که تنظیم کننده با JPMorgan هنگام نجات Bear Stearns انجام داد، بعید است بانک خصوصی دیگری SVB را نجات دهد،.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx