سواستفاده ۱۰۰ هزار دلاری یک کاربر از صرافی FTX

صرافی ارز دیجیتال FTX
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 421 نفر

سواستفاده ۱۰۰ هزار دلاری از صرافی FTX

شخصی از تمایل صرافی کریپتو FTX برای پرداخت هزینه تراکنش های بلاکچین از طرف کاربرانش استفاده کرده است. بر اساس گزارش یک تحلیلگر امنیتی در X-explore، آنها این کار را انجام دادند تا بیش از ۷۰،۰۰۰ دلار توکن XEN  مینت کنند و صرافی را با یک صورتحساب ۱۰۰،۰۰۰ دلاری به عنوان کارمزد تراکنش سوبسیددار باقی بگذارند. این یک مورد نادر است. این فقط به این دلیل اتفاق افتاد که یک توکن اخیراً راه‌اندازی شده به نام XEN، تا زمانی که هزینه‌های تراکنش بلاکچین پرداخت شده باشد، مینت آن رایگان است. به جای پرداخت هزینه های تراکنش، یک کاربر موفق شد سیستم های FTX را فریب دهد تا از طرف او این کار را انجام دهد.

صرافی FTX برداشت های اتریوم را به صورت رایگان پردازش می کند و هزینه تراکنش کاربران خود را از آدرس کیف پول داغ خود پرداخت می کند. این به مشتریان اجازه می دهد تا اتریوم و سایر توکن ها را بدون نگرانی در مورد هزینه ها به کیف پول خود ارسال کنند. کاربر این امر را با برداشت وجه برای فراخوانی یک تابع قرارداد هوشمند، به جای صرفاً به یک آدرس رمزنگاری معمولی، انجام داد. پلتفرم X-Explore به The Block گفت: این قرارداد به گونه ای طراحی شده است که فرآیند ضرب و انتقال توکن های ضرب شده به آدرس کاربر مذکور را انجام دهد.

این شخص در درجه اول قادر به انجام این کار بود زیرا FTX به کاربران اجازه می دهد تا از ۵۰۰۰۰۰ واحد گس (معیاری که برای هزینه های برداشت استفاده می شود) برای درخواست های برداشت در اتریوم استفاده کنند. به طور معمول انتقال اتر ساده فقط ۲۱۰۰۰ واحد گاز مصرف می کند، اما فعالیت های پیچیده تری در زنجیره مانند فراخوانی توابع قرارداد هوشمند به هزینه های اضافی نیاز دارد که در این حادثه توسط FTX پوشش داده شد. صرافی FTX محدودیت گس را برای تراکنش ها اعمال نمی کند در حالی که هزینه برداشت نیز دریافت نمی کند.

به گفته تحلیلگران، صرافی تشخیص نداد که توکن های XEN را از طرف کاربر ضرب می کند و آنها را با درخواست های ساده برداشت اشتباه گرفته است. شرکت امنیتی بلاکچین به نام BlockSec یافته های X-Explore را تایید کرد.  پلتفرمBlocSec  به The Block  گفت، تجزیه و تحلیل مستقل آن نشان داد که صرافی FTX بیش از ۱۰۰ اتریوم (۱۲۰۰۰۰ دلار) برای ضرب کردن توکن های XEN توسط کاربر پرداخت کرده است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx